  • 221. Data: 2011-03-01 16:31:10
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 17:00, Liwiusz pisze:

    > Po raz dziewiąty, dla tych, co pomimo państwowej szkoły, mają problemy z
    > czytaniem ;)
    >
    > Pisałem, iż uważam, że płacenie składki zdrowotnej z DG jest
    > przepłacaniem, ponieważ takie samo ubezpieczenie można mieć taniej.
    >
    > Uwaga:
    > To nie znaczy, że uważam, że można prowadzić DG i nie płacić składki
    > zdrowotnej.

    To oznacza, że jeśli się chce mieć te ubezpieczenie taniej to trzeba
    zrezygnować z DG i zacząć zarabiać psie pieniądze.
    Tylko po co się ze swoim tekstem wyrwałeś jak Filip z konopi w wątku
    gdzie ludzie dyskutowali jak (w domyśle nie rezygnując z wysokich
    dochodów) uzyskać wysoki poziom świadczeń zdrowotnych za mniejszą cenę
    niż 230 zł. Były tam pomysły z ubezpieczeniami prywatnymi i
    ubezpieczeniem w GB.

    MD

  • 222. Data: 2011-03-01 16:34:29
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 16:49, Liwiusz pisze:

    > Łatwiej to zrozumieć, jeśli się będzie płacić za naukę.

    No i uczelnie powinny powinny być płatne. Widać zresztą po proporcji
    studiujących w prywatnych uczelniach i państwowych. W oświacie jakoś to
    nie działa. Prywatne szkoły to margines.

    MD

  • 223. Data: 2011-03-01 16:37:00
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 16:18, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sprzedasz w tym celu zawartość lodówki?
    > -----------
    > Kupię za 850 zł których co miesiąc nie wydam na ZUS.

    Nie wydajesz 850 zł na ZUS. 230 zł płacisz na NFZ z czego 200 potem
    odejmujesz sobie od podatku płaconego państwu. Zresztą nie wierzę żebyś
    to robił bo nie powtarzał byś z uporem tych samych głupot o 850 zł.

    MD

  • 224. Data: 2011-03-01 16:42:40
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    W dniu 2011-03-01 14:49, Smok Eustachy pisze:

    > Szacuję, że 300 zł od łebka by wystarczyło.

    No nie wiem. Przedszkole kosztuje do 150 zł a 70% do 80% kosztów dopłaca
    gmina. Prywatne są nawet do 1000kpln za misią. Po zlikwidowaniu
    państwowych i zwiększeniu oferty prywatnych ceny ukształtowałyby się na
    poziomie np. 600zł/mc
    Szkoły byłyby droższe tym bardziej że teraz prywatne kosztują od 500 zł
    a inkasują dopłatę oświatową.
    ===================
    Nie zapominaj, że te koszty dopłaca gmina PO UPRZEDNIM ZABRANIU ICH
    PODATNIKOM. To są nasze pieniądze, a nie cudze.

    Jeżeli coś działa na państwowym, to będzie też działać prywatne. Tyle że
    wydajniej, bo nie będzie pośrednika w postaci urzędnika.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 225. Data: 2011-03-01 16:45:15
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    W dniu 2011-03-01 16:12, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Po co zasiłek? Bez zasiłku szybciej znajdą pracę.

    > Tylko wg optymistycznych wyliczeń samego ZUS.

    Sprawozdanie finansowe to jest dość poważna sprawa. Za oszukanie w nim
    na 10 mld zł można by iść do więzienia. Jak sobie poza tym wyobrażasz
    podbieranie z emerytur i wypłacanie w postaci pensji tak żeby to nie
    wyszło w bilansie. Emeryci się nie połapią że dostają o kilkanaście
    złoty mniej niż na odcinku? A pracownicy w kopercie dostają że to nie
    wychodzi w wielkości funduszu płac?
    ==================
    Ale za oszustwo na wielką skalę w postaci zabrania kasy z OFE nikogo nie
    zamknęli.

    Realne koszty są inne.
    > Dolicz też koszt obsługi długu publicznego.

    Oraz wydatki na armię, policję, oświatę i wpłaty do kasy unijnej.
    ===========
    Bez sensu.

  • 226. Data: 2011-03-01 16:45:41
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    W dniu 2011-03-01 16:21, Jan Werbinski pisze:
    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Też tak napisałem i podałem link do sprawozdania ZUS ale Werbinski
    > upiera się, że 11% i każe mi szukać prawdziwych kosztów ZUS przy pomocy
    > Googla. No i jestem w rozterce :(
    > ========================
    > Jak jest finansowany deficyt budżetowy i ile kosztuje obsługa?

    Jaki to ma związek z pensjami pracowników ZUS?
    ============
    Emerytury powiększają deficyt.

  • 227. Data: 2011-03-01 16:47:31
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]

    odejmujesz sobie od podatku płaconego państwu. Zresztą nie wierzę żebyś
    to robił bo nie powtarzał byś z uporem tych samych głupot o 850 zł.
    NFZ jest podatkiem. Z tego i innych podatków jest zapewniana "darmowa"
    służba zdrowia.
    Gdyby to była składka na zdrowie, to od jej wysokości by coś zależało. Np
    poziom usług. Ale nie zależy. Ci płacący większą kwotę też muszą dać w łapę
    żeby mieć lepsze miejsce w kolejce do zabiegu.

  • 228. Data: 2011-03-01 16:48:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.03.2011 12:09), Liwiusz wrote:
    [...]
    > Już napisałem.

    Liwiuszu, ty tu dyskutować czy trollować dzisiaj przyszedłeś?

    Przecież ciągle piszesz że napisałeś, tylko problem w tym że nie - nie
    napisałeś.

    p. m.

  • 229. Data: 2011-03-01 16:55:48
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 17:42, Jan Werbinski pisze:
> [...]
    > Nie zapominaj, że te koszty dopłaca gmina PO UPRZEDNIM ZABRANIU ICH
    > PODATNIKOM. To są nasze pieniądze, a nie cudze.

    No i te wynoszą około 450 zł na dziecko. Plus 150 to można się
    spodziewać, że przedszkole będzie około 600zł/mc. Szkoła zapewne więcej.

    > Jeżeli coś działa na państwowym, to będzie też działać prywatne. Tyle że
    > wydajniej, bo nie będzie pośrednika w postaci urzędnika.

    Nie liczę ile to kosztuje podatnika tylko ile w przeliczeniu na dziecko
    trafia do przedszkola.

    MD

  • 230. Data: 2011-03-01 16:58:17
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-01 17:45, Jan Werbinski pisze:
> [...]
    > wychodzi w wielkości funduszu płac?
    > ==================
    > Ale za oszustwo na wielką skalę w postaci zabrania kasy z OFE nikogo nie

    Co innego podjąć jakąś decyzję polityczną skutkującą przesunięciem
    środków a co innego nie wykazać wydatków w sprawozdaniu rocznym.

    > Realne koszty są inne.
    >
    > Oraz wydatki na armię, policję, oświatę i wpłaty do kasy unijnej.
    > Bez sensu.

    Tak jak obsługa długu publicznego przy liczeniu udziału wydatków
    własnych ZUS w jego budżecie.

    MD