  • 301. Data: 2011-03-04 09:42:08
    Temat: wKF - decyzja, bylo: Koszta pracy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja wyłącznie w kwestii formalnej:

    On Wed, 2 Mar 2011, mihau wrote:

    > Tak, z automatu. Jest przepis, który określa sposób wyliczania
    > emerytury? Jest. To zaimplementować, liczyć i przelewać. Żadnej
    > decyzji tu nie trzeba.

    Ależ określenie wysokości emerytury JEST decyzją.
    Zarówno w znaczeniu słownikowym jak i prawnym.

    Nie widzisz haczyka?
    "Wysoki sądzie, ale to że panu X będącemu przypadkiem moim szwagrem
    komputer wyznaczył 178 000 zł miesięcznej emerytury to błąd
    komputera, nie mój" :P

    I FYI: tak, widziałem błędnie działający moduł zmiennoprzecinkowy
    (a raczej: efekty tegoż). I nie, nie był to sławny Intel P-ilestam.
    To tak niezależnie od "gwarancji" dawanych przez producentów
    oprogramowania :|

    pzdr, Gotfryd

  • 302. Data: 2011-03-04 11:43:27
    Temat: Re: Koszta pracy
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Mala firme zakladasz po to, zeby sie rozwinac. A jak troche juz zaczniesz
    > zarabiac ("troche" w skali brytyjskiej) to wtedy placisz juz pewien
    > procent od dochodu - w takim ujeciu ZUS w PL jest korzystniejszy, bo
    > zawsze mozesz placic minimalna stawke, bez wzgledu na to, czy zarabiasz
    > 1000 zl na miesiac czy tez osiem milionow.

    Wiesz przy jakich obrotach płacisz ten wyższy? Takich, kiedy w PL już
    wchodzisz w wyższe progi dochodowego.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 303. Data: 2011-03-04 12:05:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Wiesz przy jakich obrotach płacisz ten wyższy? Takich, kiedy w PL już
    > wchodzisz w wyższe progi dochodowego.

    No - a co to jest te nrownowartosc ~ 10 kPLN miesiecznie? Zwlaszcza w
    sytuacji, kiedy mieszkasz w UK. Brytyjczykom za zatrudnienei etatowe przy
    grzebaniu zwlok chyba wiecej placa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 304. Data: 2011-03-04 12:44:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Mar 2011, Mario wrote:

    > Ale gdzieś trzeba będzie usadzić tysiące ludzi którzy wcale nie zaliczają
    > emerytur tylko podejmują decyzje administracyjne

    To miałem na myśli.
    Ewentualna "prywatyzacja" rozliczania emerytur niewiele zmieni - jakby
    miała miejsce bez "układów" wynik finansowy byłby podobny, tyle że część
    teraz wyrzucanych pieniędzy zgarniałby prywatny właściciel, zaś
    w razie "układów" byłoby jedynie gorzej.

    pzdr, Gotfryd

  • 305. Data: 2011-03-04 16:23:46
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Mar 4, 10:34 am, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Inaczej ska esz istotn wi kszo spo eczenstwa na uzale nienie: albo
    > b d p aci prawnikom, albo mog by swobodnie oskubywani.

    Przecież tak już jest. To żadna nowość.

    --
    mihau

  • 306. Data: 2011-03-04 19:16:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2011, mihau wrote:

    > Przecież tak już jest. To żadna nowość.

    Co racja to racja.
    Ale z drugiej strony jest człowiek - o tyle bezkarny o ile, jak będzie
    miał SAME sprawy sądowe, to może podpaść szefowi. Jednak.
    Komputer nie będzie się przejmował wyrokami i upomnieniem dyscyplinarnym,
    a firma która w "Prokom mode" wygra przetarg na oprogramowanie też nie ;>

    pzdr, Gotfryd