  • 1. Data: 2006-08-10 20:32:15
    Temat: Kradziez towaru (jak wyksiegowac)
    Od: "pito" <p...@a...pl>

    witam

    W marcu wlamano mi sie do sklepu,skradziono towar na 20.000 netto.Sprawcow
    ani towaru nie odnaleziono(jest powteirdzenie z policji o umorzeniu), w
    zwiazku z tym musze wyksiegowac powyzsza kwote z zakupow i wpisac w koszty.
    I tu moje pytanie: czy musze wyksiegowac kwote brutto czy netto??
    i drugie dostalem odszkodowanie bo sklep byl ubezpieczony w wysokosci 10.000
    zł, czy mam to ujac w przychodach??
    prosze o pomoc
    Firma opodatkowana jest PIT i VAT

    pzdr

  • 2. Data: 2006-08-10 20:51:03
    Temat: Re: Kradziez towaru (jak wyksiegowac)
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "pito" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
    > zwiazku z tym musze wyksiegowac powyzsza kwote z zakupow i wpisac w koszty.

    w koszty to wpisałes te towary w momencie kupna jak jestes na KPiR
    teraz tylko zrób inwenaryzacje i wpisz stan faktyczny
    odszkodowanie w przychody

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-08-11 10:38:11
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ebg67q$ctv$1@inews.gazeta.pl>,
    "gasper" <g...@p...comp> wrote:

    > Użytkownik "pito" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > w koszty to wpisałes te towary w momencie kupna jak jestes na KPiR
    > teraz tylko zrób inwenaryzacje i wpisz stan faktyczny

    Ale przymusu inwentaryzacji nie ma, prawda?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 4. Data: 2006-08-11 11:18:43
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w wiadomości
    i.pl...

    > Ale przymusu inwentaryzacji nie ma, prawda?

    nie ma - ale po kradzieży warto ją zrobić

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-08-11 12:25:53
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ebhp2l$ri4$1@inews.gazeta.pl>,
    "gasper" <g...@p...comp> wrote:

    > Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    > wiadomości
    i.pl...

    > nie ma - ale po kradzieży warto ją zrobić

    Bo ja wiem? W moim przypadku byłaby to kupa niepotrzebnej roboty, bo i
    tak dokładnie nie dojdę, ile czego ukradli. A żeby wpisać, to trzeba
    odpowiednio wcześniej (7 dni OOIDP) urząd skarbowy poinformować.

  • 6. Data: 2006-08-11 13:13:21
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

> [...]
    > tak dokładnie nie dojdę, ile czego ukradli. A żeby wpisać, to trzeba
    > odpowiednio wcześniej (7 dni OOIDP) urząd skarbowy poinformować.

    ??? o inwentaryzacji trzeba US informowac?

  • 7. Data: 2006-08-11 13:15:55
    Od: t <r...@o...pl>

  • 8. Data: 2006-08-11 14:02:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    t wrote:

    > Ano, w razei gdyby naczelnik lub jego pomagier chcieli sobie pooglądać
    > :)

    Pytanie brzmi: czy spis towarów do celu ustalenia co zginęło musi być
    inwentaryzacją "podatkową", o której należy informować US?
    Nie znam odpowiedzi.

  • 9. Data: 2006-08-11 20:21:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Aug 2006, jureq wrote:

    > Pytanie brzmi: czy spis towarów do celu ustalenia co zginęło musi być
    > inwentaryzacją "podatkową", o której należy informować US?

    A gdybnijmy (może ktoś skrytykuje :))
    IMVHO to zależy, czy ów spis jest przewidziany jako dowód w ew.
    postępowniu podatkowym - taki niezgłoszony spis chyba jest
    "dowodem niższego rzędu", tak jak DW jest słabszym dowodem
    niż "dwustronny" dokument.
    Dodatkowo bez remanentu "podatkowego" nie ma zaliczenia strat
    w koszty - bo dopiero taki spis spowoduje efektywne wykazanie
    owych strat.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-08-11 21:52:25
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Dodatkowo bez remanentu "podatkowego" nie ma zaliczenia strat
    > w koszty - bo dopiero taki spis spowoduje efektywne wykazanie
    > owych strat.

    ale jak jest na KPiR to żadnych strat nigdzie nie wlicza - towary i tak już
    odliczył w momencie kupna
    na podatek wpłynie mu to tylko przy inwentaryzacji na koniec roku