    From: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kurs prawa jazdy to koszt uzyskania przychodu?
    Date: Thu, 21 Aug 2008 16:31:35 +0200

    Witam,

    Nurtuje mnie pytanie czy koszt kursu prawa jazdy można zaliczyć jako
    koszt uzyskania przychodu w przypadku jednoosobowej Działalności
    Gospodarczej.

    Teren wykonywania DG to cały kraj, czasami musze dojechać do klienta
    który jest w szczerym polu. Poza tym muszę dojezdzac do klientów.
    Obecnie robię to za pomoca komunikacji miejskiej/krajowej jezeli się da,
    albo zabieram się z kimś jeżeli się nie da.
    W związku z tym w moim rozumieniu kurs prawa jazdy zakończony zdobyciem
    prawa jazdy zwiększa moje możliwości wykonywania DG. Ponadto... nie wiem
    czy muszę przytaczać oczywiste korzysci z uzywania samochodu wzgledem
    innych srodkow komunikacji - skrócenie czasu dotarcia itp. co ma
    bezsprzeczny wplyw na osiągane przychody.

    Argumentacja w stylu "czy niezbędne" jest bezsensowna (czy tylko moim
    zdaniem?) bo mogę chodzić pieszo 30 km, ale wtedy nic nigdy nie zarobię.

    Jak to więc jest?