  • 1. Data: 2007-12-12 14:08:03
    Temat: Kwota VAT na fakturze tylko w PLN
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Witam,

    proszę o poradę (i ewentualne podanie podstawy prawnej) w nastepujacej
    sprawie: polski podmiot, dzialajacy na terenie Polski, prowadzacy sprzedaz
    do krajow UE. Dla wygody klientow kwoty na fakturach sprzedazy zapisane sa w
    Euro. Interesuje mnie jak wyglada sprawa listowania na fakturze kwoty
    podatku VAT - czy moze ona byc wylistowana tylko w Euro i z jednoczesnym
    podaniem kursu, czy tez musi byc rowniez w PLN? Kontaktowałem się już z
    kilkoma znajomymi ksiegowymi i zdania na ten temat sa podzielone.

    Tomek

  • 2. Data: 2007-12-12 14:50:05
    Temat: Re: Kwota VAT na fakturze tylko w PLN
    Od: <s...@a...pl>

    > proszę o poradę (i ewentualne podanie podstawy prawnej) w nastepujacej

    Tu - jak już wielokrotnie pisano - nikt porad nie udziela. Za dużo
    odpowiedzialnośća i przeważnie uprawnień brak. Za to mozna podyskutować :)

> [...]
    > fakturze kwoty podatku VAT - czy moze ona byc wylistowana tylko w Euro

    > i z jednoczesnym podaniem kursu, czy tez musi byc rowniez w PLN?

    Ona musi być ZAWSZE w złotych. Myslę że można dla informacji podać w walucie
    obcej.

    > Kontaktowałem się już z kilkoma znajomymi ksiegowymi i zdania na ten
    > temat sa podzielone.

    To zamiast pytać tych "księgowych" zajrzyj do rozporządzenia MF w sprawie
    (...) wystawiania faktur (...) Dz.U. nr 95 poz. 798 rok 2005. W
    szczególności polecam lekturę art. 9.6.

  • 3. Data: 2007-12-12 15:09:03
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-12-2007 o 15:50:05 <s...@a...pl> napisał(a):

    > To zamiast pytać tych "księgowych" zajrzyj do rozporządzenia MF w
    > sprawie (...) wystawiania faktur (...) Dz.U. nr 95 poz. 798 rok 2005. W
    > szczególności polecam lekturę art. 9.6.

    Tacy z nich "księgowi" jak z **** ****
    Gdyby któryś wiedział, podałby przepis i po zawodach

  • 4. Data: 2007-12-12 15:28:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ...:::Tomek:::... wrote:
> [...]
    > z jednoczesnym podaniem kursu, czy tez musi byc rowniez w PLN?
    > Kontaktowałem się już z kilkoma znajomymi ksiegowymi i zdania na ten

    Jeśli nawet niektórym księgowym nie chce się przeczytać rozporządzenia
    "w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu
    podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy
    towarów i ustug, do których nie mają zastosowania
    zwolnienia od podatku od towarów i ustug" to ja się poddaję ...

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-12-12 18:16:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > Jeśli nawet niektórym księgowym nie chce się przeczytać rozporządzenia

    Zawsze się robiło "tak i tak".
    Do tego niepotrzebne rozporządzenia ;_)

  • 6. Data: 2007-12-12 20:02:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:

    > Zawsze się robiło "tak i tak".
    > [...]

    I co na to kontrole? ;-)

    Hint:
    W rozporządzeniu jest napisane dokładnie "jak to się robi" ;-)

    Piotrek

  • 7. Data: 2007-12-13 07:06:08
    Od: "Cooba" <c...@o...pl>

    Wystaw w EURO i pod spodem przeliczene na PLN (netto, brutto, VAT).
    Oczywiście Wg kursu z dnia poprzedzajacego obowiązek podatkowy pod CIT. Ja
    robię tak:
    Wydanie 20-go, faktura z 20-go (z tego samego dnia, co wydanie), kurs z
    19-go (załatwia to CIT, VAT i uor - mogę zawsze twierdzić, że dla CIT mam
    kurs z dnia poprzedzającego, a dla VAT wystawiłem fakturę do godz. 11-tej
    20-go wg kursu z 19-go).

    Pozdrawiam,

    Cooba

  • 8. Data: 2007-12-13 08:18:02
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Cooba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wystaw w EURO i pod spodem przeliczene na PLN (netto, brutto, VAT).

    raczej vatu nie ma na takich fakturach

  • 9. Data: 2007-12-13 08:24:25
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    gasper wrote:
    > raczej vatu nie ma na takich fakturach

    Tutaj będzie, sprzedaż będzie się odbywać głównie do klientów
    indywidualnych, bez numeru EU Nip.

    Tomek

  • 10. Data: 2007-12-13 08:30:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > I co na to kontrole? ;-)

    Nie wiem. Ja nie dawałem swoich dokumentów do biur,
    które nie umiały podać podstawy prawnej na wykonywane
    danej czynności tak a nie inaczej.
    I w końcu dokumenty wylądowały u mnie ;-)