  • 1. Data: 2007-12-11 21:46:06
    Temat: Zawsze mam z tym problem ;) PIT 5 za listopad a zaliczka x2 ;)
    Od: "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl>

    Witam :)

    Co roku od kilku lat mam ten sam dylemat :) Normalnie popadne w kompleksy no
    ale...

    Jesli prowadze dz. gosp. i co miesiac wysylam PIT 5 i na podstawie jego
    zaliczke na podatek dochodowy to za listopad wplacam 2x to co mi tam wyjdzie
    na pocztet podatku grudniowego (a w zasadzie za caly rok) i teraz:

    Zalozmy np:

    PIT 5 - strona 3

    Pole 51: 3000 zl
    Pole 52: 2800 zl
    Pole 53: 200 zl
    Pole 54: 3000 zl

    Pole 60 zaliczka: 200 zl
    Pole 62 zaliczka do zaplaty: i tu wpisuje te 400 cholerne ?:D (2x200 zl) ?

    Nie wiem nie wiem po prostu nie wiem :D A jesli nie wpisuje tego co
    rzeczywiscie przeleje to gdzie wpisuje? Bo bezsensu by bylo wpisac
    przykladowe 200 zl w polu 62 i przelac 400 zl... Pamiec juz nie ta i pewnie
    jak nie wpisze nigdzie to zapomne o tych 200 zl i wtedy zaplace w rocznym o
    te 200 zl wiecej ;) jak mi wyjdzie podatek w takiej wysokosci...

    Eh ;)

    Pierdola a zawsze mam dylemat i nie pamietam co bylo rok temu :D

    Dzieki

    Vonn :)

  • 2. Data: 2007-12-11 22:04:54
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Vonnegut79onVAIO pisze:

    > Pierdola a zawsze mam dylemat i nie pamietam co bylo rok temu :D

    Po co to wogole wysylasz ?
    Przelej pieniadze i nie wysylaj zadnych deklaracji.

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 3. Data: 2007-12-11 22:09:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Vonnegut79onVAIO wrote:

> [...]
    > pewnie jak nie wpisze nigdzie to zapomne o tych 200 zl i wtedy
    > zaplace w rocznym o te 200 zl wiecej ;) jak mi wyjdzie podatek w

    Teraz zapisz sobie gdziekolwiek,
    bo PIT-5 skladac nie musisz przeciez.

  • 4. Data: 2007-12-12 06:39:03
    Od: "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl>

    Uzytkownik "cef" <c...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > Teraz zapisz sobie gdziekolwiek,
    > bo PIT-5 skladac nie musisz przeciez.

    Zaraz zaraz :) Jak nie musze ? Za listopad? Za grudzien to ja wiem, ze nie
    musze... Hm?

    Vonn

  • 5. Data: 2007-12-12 06:41:43
    Od: "Vonnegut79onVAIO" <v...@V...onet.pl>

    Uzytkownik "Piotr Wojcicki" <drak99@NO_SPAM.gmail.com> napisal w wiadomosci
    > Vonnegut79onVAIO pisze:

    > Po co to wogole wysylasz ?
    > Przelej pieniadze i nie wysylaj zadnych deklaracji.

    Heh kiedys dostalem mandat bo wyslalem pieniadze na czas, a deklaracje po 20
    czy 25 i urzedniczka powiedziala, ze dla nich wazna jest deklaracja zlozona
    na czas, niz wplacone na czas pieniadze... :) Szczesliwi i tak sa pewni, ze
    dostana ;)

    Rozumiem, ze za grudzien nie skladam, ale za listopad ? :)

    Vonn

  • 6. Data: 2007-12-12 07:02:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2007 07:39:03 +0100, Vonnegut79onVAIO napisał(a):

    > Zaraz zaraz :) Jak nie musze ? Za listopad?

    Czy ty przez ten rok to spałeś? Od 1 styycznia 2007 nie ma już składania
    żadnych deklaracji PIT-5. Trzeba tylko wpłacać kasę.

  • 7. Data: 2007-12-12 07:17:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Vonnegut79onVAIO w <news:fjnvoe$lfb$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Uzytkownik "cef" <c...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > Zaraz zaraz :) Jak nie musze ? Za listopad? Za grudzien to ja wiem, ze nie
    > musze... Hm?

    Hmm, ustawa PDOF, art. 44.

    BYŁO:
    6. Zaliczki miesięczne, od przychodów wymienionych w ust. 1, za okres od
    stycznia do listopada uiszcza się w terminie do dnia 20 każdego miesiąca za
    miesiąc poprzedni. Zaliczkę za grudzień, w wysokości należnej za listopad,
    uiszcza się w terminie do dnia 20 grudnia. _W terminach płatności zaliczek_
    _za miesiące od stycznia do listopada podatnicy są obowiązani składać_
    _urzędom skarbowym deklaracje według ustalonego wzoru o wysokości dochodu_
    _osiągniętego od początku roku._

    JEST:
    6. Zaliczki miesięczne od dochodów wymienionych w ust. 1, za okres od
    stycznia do listopada, uiszcza się w terminie do dnia 20 każdego miesiąca
    za miesiąc poprzedni. Zaliczkę za grudzień, w wysokości zaliczki należnej
    za listopad, uiszcza się w terminie do dnia 20 grudnia roku podatkowego.
    Zaliczki kwartalne za okres od pierwszego do trzeciego kwartału roku
    podatkowego podatnicy uiszczają w terminie do dnia 20 każdego miesiąca
    następującego po kwartale, za który wpłacana jest zaliczka. Zaliczka za
    ostatni kwartał jest uiszczana w wysokości zaliczki za kwartał poprzedni, w
    terminie do dnia 20 grudnia.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-12-12 07:23:37
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Vonnegut79onVAIO pisze:

    > Rozumiem, ze za grudzien nie skladam, ale za listopad ? :)

    Nie rozumiesz!
    Prawdopodobnie juz. nigdy w z.yciu nie be;dziesz sk?ada? PIT-5, a w?as'ciwie
    nie be;dziesz musia? sk?adac' choc' z powyz.szych postów domys'lam sie;, z.e
    nadal be;dziesz to robi? ;)

    --
    Schwester

  • 9. Data: 2007-12-12 08:16:29
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-12-2007 o 08:23:37 Schwester <j...@c...com> napisał(a):

    > Nie rozumiesz!
    > Prawdopodobnie juz. nigdy w z.yciu nie be;dziesz sk?ada? PIT-5, a
    > w?as'ciwie nie be;dziesz musia? sk?adac' choc' z powyz.szych postów
    > domys'lam sie;, z.e nadal be;dziesz to robi? ;)

    Może będzie musiał - np korekty jakieś starych(jeśli takie coś jest
    praktykowane?)
    A złożyć PIT-5 można i za grudzień - na takiej samej zasadzie jak każde
    inne pismo
    - nadawca jest wpisany, NIP nadawcy też, odbiorca - naczelnik US - jest
    wpisany,
    więc co za problem dla US przyjąć taki datek :)

  • 10. Data: 2007-12-12 09:11:55
    Od: Vonnegut79onPC <v...@W...onet.pl>

    Schwester pisze:

    > Nie rozumiesz!
    > Prawdopodobnie juz. nigdy w z.yciu nie be;dziesz sk?ada? PIT-5, a
    > w?as'ciwie nie be;dziesz musia? sk?adac' choc' z powyz.szych postów
    > domys'lam sie;, z.e nadal be;dziesz to robi? ;)

    Kurcze :D W tym kraju idzie jednak ku lepszemu ;)

    Nie będę, nie będę - nadgorliwy to ja nie jestem ;)

    Dzięki

    Vonn