  • 1. Data: 2005-01-02 21:21:41
    Temat: Kwota wolna. DG i etat?? Ciekawe...
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

    Powiedzmy że założyłem dziłalność gospodarczą 4 miesiące temu ale
    jakoś tak się złożyło że dochody z tej działalności do chwili obecnej
    wynoszą "0" pln.
    Co z kwotą wolną od podatku??
    Słyszałem że muszę poinformować swojego proacodawcę o DG i o tym
    że kwotę wolną odliczam sobie sam. A jeśli nie mam do zapłacenia
    żadnego podatku bo dochody = 0??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-01-02 21:36:40
    Temat: Re: Kwota wolna. DG i etat?? Ciekawe...
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:cr9ol5$tj7$1@fargo.cgs.pl,
    niejaki(a): Mariusz z adresu <m...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > Słyszałem że muszę poinformować swojego proacodawcę o DG i o tym
    > że kwotę wolną odliczam sobie sam. A jeśli nie mam do zapłacenia

    odliczysz w PIT 36

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2005-01-02 22:35:03
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

    > odliczysz w PIT 36

    Ok, ale czy nadal muszę zgłaszać pracodawcy żeby nie odliczał kwoty
    wolnej od podatku?? Słyszałem że to trzeba zgłosić. Prawda to??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-01-03 10:00:07
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Mariusz" <m...@t...pl> wrote in message
    > Ok, ale czy nadal muszę zgłaszać pracodawcy żeby nie odliczał kwoty
    > wolnej od podatku?? Słyszałem że to trzeba zgłosić. Prawda to??

    prawda, powinieneś zgłosić to pracodawcy. Prawdopodobnie przy przyjęciu do
    pracy wypełniłeś PIT-2 - oświadczyłeś, że nie osiągasz dochodów z
    działalności gosp. i upoważaniasz pracodawcę do potrącania kwoty wolnej od
    podatku. Musisz uaktualnić to oświadczenie, bo przestało być prawdziwe.

    Magdi

  • 5. Data: 2005-01-03 10:59:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Jan 2005, Mariusz wrote:
    [...]
    >+ Ok, ale czy nadal muszę zgłaszać pracodawcy żeby nie odliczał kwoty
    >+ wolnej od podatku?? Słyszałem że to trzeba zgłosić. Prawda to??

    Ano.
    Dokładniej to jest INACZEJ: nic nikomu nie musisz zgłaszać ;)
    Jak się zatrudniałeś to pewnie pracodawca podsunął ci pod nos
    NIP_czy_PIT-któryś-tam na którym *upoważniłeś go* do "odliczania
    kwoty wolnej" (pamiętając że to skrót myślowy a nie prawidłowa
    nazwa prawna :)). Zdaje się że na "papierku" jest zobowiązanie
    (twoje :)) że będziesz pilnował aktualności.
    No i teraz musisz owo uprawnienie *cofnąć* bo ono jest *nieprawdziwe*
    i *poświadcza nieprawdę*. Twoim podpisem :) I pracodawca w twoim
    imieniu 'okrada' Skarb Państwa nie odprowadzając należnej zaliczki
    (fakt *nie osiągasz* przychodu nie jest usprawiedliwieniem, ustawodawca
    tak zakręcił że niektórzy płacą za wysoką zaliczkę, inni za niską...
    i tak ma być !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-01-03 14:08:00
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Powiedzmy że założyłem dziłalność gospodarczą 4 miesiące temu ale
    > jakoś tak się złożyło że dochody z tej działalności do chwili obecnej
    > wynoszą "0" pln.

    Tytułem uzupełnienia innych wypowiedzi - ustawa mówi (nie wprost)
    o konieczności informowania pracodawcy w przypadku osiągania innych
    _dochodów_ (jeśli podpisałeś PIT-2), a nie o DG jako takiej.
    IMO - do momentu osiagnięcia owych dochodów nie ma co zawracać
    sobie tym głowy.

    Pix

  • 7. Data: 2005-01-03 16:58:00
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

> [...]
    > i *poświadcza nieprawdę*. Twoim podpisem :) I pracodawca w twoim
    > imieniu 'okrada' Skarb Państwa nie odprowadzając należnej zaliczki

    i tu ponowie swoje pytanie?
    Jaka jest KARA za nie poinformowanie pracodawcy (umowa o prace) o
    osiaganiu dochodów z dg czy najmu w wysokosci powodujacej samodzielne
    płacenie zaliczek (PIT-5).
    Moze ktos juz to "ćwiczył" ?
    pzdr

  • 8. Data: 2005-01-03 17:22:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    svobo wrote:

> [...]
    > Jaka jest KARA za nie poinformowanie pracodawcy (umowa o prace) o
    > osiaganiu dochodów z dg czy najmu w wysokosci powodujacej

    Art 56 par 1 KKS

  • 9. Data: 2005-01-03 22:41:03
    Od: Mariusz<m...@t...pl>

    Dzięki wszystkim za odp, swoją drogą to dziwne to jest, skoro nie
    osiągam dochodów to jak mogę sobie odliczyć kwotę wolną w
    działalności. Przepis o informowaniu pracodawcy jest chyba po to aby
    nie odliczać tej kwoty dwukrotnie,a tu wychodzi na to że nie odliczę jej
    sobie ani razu. Ehhh to polskie prawo :-)

    Jak macie jeszcze jakies pomysły to poproszę...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2005-01-03 22:57:39
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

> [...]
    > nie odliczać tej kwoty dwukrotnie,a tu wychodzi na to że nie odliczę jej
    > sobie ani razu. Ehhh to polskie prawo :-)
    Też mi się tak wydaje. Poza tym, nawet, jeśli będziesz odliczał tą kwotę
    dwukrotnie w ciągu roku,
    to przecież i tak będziesz to musiał wyrównać składając deklarację roczną.
    Czy się mylę?