  • 1. Data: 2007-05-07 09:43:56
    Temat: Leasing - wielkość pierwszej raty
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Chodzi o leasing samochodu.
    Czy są jakieś ustawowe ograniczenia ?
    A może jakaś praktyka urzędnicza się uksztatowała ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2007-05-07 10:17:51
    Temat: Re: Leasing - wielkość pierwszej raty
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > Chodzi o leasing samochodu.
    > Czy są jakieś ustawowe ograniczenia ?
    > A może jakaś praktyka urzędnicza się uksztatowała ?

    AFAIR 40%.
    Chodzilo o to ze ma to byc wynajem, a nie 'zakamuflowane' kupno czy jakos
    tak :-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 3. Data: 2007-05-07 11:08:24
    Temat: Re: Leasing - wielkoœae pierwszej raty
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Baton,

    W Twoim liście datowanym 7 maja 2007 (12:17:51) można przeczytać:
    B> AFAIR 40%.
    B> Chodzilo o to ze ma to byc wynajem, a nie
    B> 'zakamuflowane' kupno czy jakos
    B> tak :-)

    no właśnie w tym rzecz, tylko to 40% to praktyka czy jest to
    gdzieś zapisane ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 4. Data: 2007-05-07 11:12:36
    Temat: Re: Leasing - wielkoœć pierwszej raty
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.05.2007 Lipas <k...@t...pl> napisał/a:
    > Witaj Baton,
    >
    > W Twoim liœcie datowanym 7 maja 2007 (12:17:51) można przeczytać:
    >
    > no właœnie w tym rzecz, tylko to 40% to praktyka czy jest to
    > gdzieœ zapisane ?

    O leasingu jest w Kodeksie Cywilnym. Poczytaj.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2007-05-07 12:02:13
    Temat: Re: Leasing - wielko?a pierwszej raty
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > no właśnie w tym rzecz, tylko to 40% to praktyka czy jest to
    > gdzieś zapisane ?

    Moze w regulaminach leasingodawcow?

    Baton

  • 6. Data: 2007-05-07 12:02:59
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Samotnik,

    W Twoim liście datowanym 7 maja 2007 (13:12:36) można przeczytać:
    S> O leasingu jest w Kodeksie Cywilnym. Poczytaj.

    pocztałem, ale nie ma tam nic na temat pierwszej
    raty/wpłaty.
    Jest zapis ogólny o "uzgodnionych ratach", jakie korzystający
    musi zapłacić finansującemu.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 7. Data: 2007-05-07 12:13:16
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Baton,

    W Twoim liście datowanym 7 maja 2007 (14:02:13) można przeczytać:
    B> Moze w regulaminach leasingodawcow?

    No właśnie w tym problem, że te regulaminy nie wiążą US i
    mamy to do czynienia z małą luką/niedomówieniem prawa.
    Słyszałem, że czasem US lubi podważyć umowę leasingu
    a w szczególności wrzucenie w KUP pierwszej wpłaty jednorazowo.
    Tylko słyszałem i dlatego poruszam temat na forum, czy ktoś się
    spotkał z takim problemem.
    No i czy to 40% jako pierwszej raty jest bezpieczne.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 8. Data: 2007-05-07 12:21:03
    Temat: Re: Leasing - wielko?ć pierwszej raty
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Lipas wrote:
    > pocztałem, ale nie ma tam nic na temat pierwszej
    > raty/wpłaty.

    To poczytaj jeszcze w ustawie pdof.
    Tam jest cały rozdział o laesingu.
    Na pewno jest ogranicznie czasowe
    na te umowy i zależy to od okresu amortyzacji,
    ale dawno tego nie czytałem.
    Nie wiem jak z pierwszą wpłatą - może coś jest w ustawie.

  • 9. Data: 2007-05-08 20:21:34
    Od: "chomik" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spotkał z takim problemem.
    > No i czy to 40% jako pierwszej raty jest bezpieczne.

    A ja sprzedaję leasing już od dawna i nigdy klient nie zadał mi takiego
    pytania więc wnoszę , że nie miał z tym problemu ale może na podkarpaciu nie
    ma a gdzie indziej jest. Wg. mnie maksymalną wpłatą może być nawet 45 % i
    takie umowy są bardzo popularne. Ustawa o podatku dochodowym narzuca okres
    leasingu oraz wilkości pierwszej wpłaty i wartości wykupu. Słusznie kolega
    wcześniej zaóważył, że ma to ścisły związek z okresem amortyzacji sprzętu. W
    przypadku samochodów jest to max. leasing na 5 lat i wykup min. 1 %. Co do
    wpłaty słyszałem dawno temu że niektóre urzędy skarbowe kwestionowały 45 %
    ale już 40 % było ok. Jak chcesz przywalić duże koszty jednorazowo to pewnie
    wiesz, ze wg. nowej ustawy o podatku dochodowym od stycznia br. możesz
    wrzucić sobie w koszty równowartość 50 tys. Euro pod warunkiem, że jesteś
    tzw. małym podatnikiem - ale wówczas kupujesz za gotówkę lub w kredycie. Mam
    nadzieję, że trochę wyczerpałem temat, jak zależy Ci jednak na przeczytaniu
    o pierwszej wpłacie leasingowej w odpowiednich przepisach to poszperam i dam
    znać.

    Pozdrawiam
    Chomik

  • 10. Data: 2007-05-11 14:23:11
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj chomik,

    W Twoim liście datowanym 8 maja 2007 (22:21:34) można przeczytać:
    c> Mam
    c> nadzieję, że trochę wyczerpałem temat, jak zależy Ci jednak na przeczytaniu
    c> o pierwszej wpłacie leasingowej w odpowiednich
    c> przepisach to poszperam i dam
    c> znać.

    Bardzo dziękuję, przepisy analizowałem ale zapisu o
    pierwszej wpłacie nie znalazłem.
    Jendnak potwierdziłeś że coś jest na rzeczy, skoro u Was
    kwestionowali 45%, ale 40% przechodziło bez problemu.
    A co by było w przypadku np. 80% (oczywiście przy
    zachodwaniu pozostałych warunków, związanych z okresem
    leasingu) ?

    Co do wrzucenia jednorazowo 50.000 Euro to z tego co kojarzę
    nie dotyczy to samochodów osobowych.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas