  • 181. Data: 2009-02-10 17:31:38
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Ależ natychmiastowa likwidacja ZUS to byłby rozbój,
    > tylko że w drugą stronę. Obecni emeryci powinni dostawać
    > dożywotnią emeryturę na obecnych zasadach, pozostali
    > którzy już coś uzbierali powinni miec wybór, a od dzisiaj
    > nie zapisujemy już nowych.
    > W ten sposób wystarczyłby malejący z każdym rokiem
    > podatek *celowy*.

    Myślę, że tak. Ale jeśli zapewniłoby się tak samo skuteczną egzekucję
    owego podatku jak obecnie ZUS. No i pamiętać trzeba, że ktoś tą
    redystrybucję nadal musi prowadzić.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 182. Data: 2009-02-10 17:35:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 18:23:20 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-02-10, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No więc nie da się ot "tak" zlikwidować ZUSu. Musi być okres
    > przejściowy.

    A gdzie twierdziłem że się da "ot tak" :-) ?
    Nikt inny tez tego nie twierdził, AFAIR (ale nie chce mi
    się całego wątku przekopywać i sprawdzać)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 183. Data: 2009-02-10 17:37:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 18:27:43 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Nie chcę. Tylko nie uważam że "zlikwidować i niech się dzieje co chce"
    > to dobre rozwiązanie. Musi być coś w zamian - sam do tego doszedłeś
    > (choćby podatek dla tych co już coś wpłacili).

    Doszedłem, kopę lat temu. Zdaje się że nastąpiło nieporozumienie
    - ja mówiłem że trzeba zlikwidować ZUS, a Ty czytałeś że trzeba
    zliwidować ZUS natychmiast :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 184. Data: 2009-02-10 18:43:43
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Wojciech Bancer napisal:
    > Nie. Po pierwsze - mam prawo do nie płacenia na emerytury w ogóle
    > (i renty) - nie korzystam jeszcze ale mam.

    Hm, czyli politycy zafundowali Ci rente, na ktora nie polozyles nawet
    zlotowki, ale chcesz ja pobierac na koszt innych? No to o czym my
    rozmawiamy. Jestes wylacznym beneficjentem patologicznego systemu.
    Bedziesz go bronil jak Jaruzelski socjalizmu, bo poza nim nie istniejesz
    ekonomicznie. W normalnym systemie ekonomicznym Twoi rodzice musiliby
    Ci wykreowac z wlasnych funduszy osobny majatek dla utrzymania Ciebie
    wtedy, gdy bedziesz niezdolny do pracy a ich juz nie bedzie. A tak
    to koszty utrzymania Ciebie przerzucone sa na innych.

    "Wszystkie zoladki sa nasze" - co? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 185. Data: 2009-02-10 18:45:50
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > Ależ ZUS to wymysł ideologii marksistowskiej, ekonomii w tym nie ma
    > (a przynajmniej tej prawdziwej - jak kupić tanio i sprzedać drożej)

    Bismarck byl marksista? 8^)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 186. Data: 2009-02-10 18:54:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    [ciach wszystko]

    Chciałbym przypomnieć, że dla sporej części dyskutantów
    właśnie dziś mija termin zapłaty składki na moja emeryturę.
    :-)

  • 187. Data: 2009-02-10 19:07:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Żaden zakład mnie nie ubezpieczy (to nie jest kalectwo nieznane - to
    > choroba dziedziczna na którą nie ma lekarstwa). Coś jeszcze?

    I twierdzisz, że właśnie po to każdy pracujący płaci te setki,
    tysiące złotych miesięcznie, aby jedna osoba na 100 tysięcy pokarana
    przez los genetycznie miała za co żyć? Wolne żarty. Wybierasz sobie
    jakiś jednostkowy przykład i chcesz na nim udowodnić zasadność tego
    złodziejskiego systemu. Tak się nie da. A co ma zrobić ta osoba? Niech
    idzie do TVN NIE JESTEŚ SAM, zdaje się, że działają i pomagają wielu
    osobom, na których ZUS się wypiął.

    --
    Liwiusz

  • 188. Data: 2009-02-10 19:09:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    [...]

    > Hm, czyli politycy zafundowali Ci rente, na ktora nie polozyles nawet
    > zlotowki, ale chcesz ja pobierac na koszt innych?

    Nie. Ale mam wrażenie, że czytanie ze zrozumieniem Ci szwankuje.

    > No to o czym my rozmawiamy. Jestes wylacznym beneficjentem patologicznego
    > systemu.

    PFRON nie nalezy do cyt. "systemu". Jeszcze coś?

    > Bedziesz go bronil jak Jaruzelski socjalizmu, bo poza nim nie istniejesz
    > ekonomicznie.

    LOL. Już wiesz lepiej ode mnie. :-)

> [...]
    > gdy bedziesz niezdolny do pracy a ich juz nie bedzie. A tak
    > to koszty utrzymania Ciebie przerzucone sa na innych.

    No proszę. Jak Ty wszystko wiesz. :-)

    > "Wszystkie zoladki sa nasze" - co? ;)

    Rozumiem, że jak doznasz nieszczęśliwego wypadku i stracisz możliwość
    zarabiania, to honorowo zrzeczesz się wszelkich uprawnień i będziesz
    sępić na rodzinie. Pochwalić postawę. :->

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 189. Data: 2009-02-10 19:17:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 20:09:35 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Rozumiem, że jak doznasz nieszczęśliwego wypadku i stracisz możliwość
    > zarabiania, to honorowo zrzeczesz się wszelkich uprawnień i będziesz
    > sępić na rodzinie. Pochwalić postawę. :->

    Czekaj, czyli lepiej sępić na obcych z których ktoś
    wycisnie kasę, niż pogodzić się z rodziną :-) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 190. Data: 2009-02-10 19:20:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 19:45:50 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Bismarck byl marksista? 8^)

    Dobra, przyznać się: kto czytał jakieś analizy o genezie systemu emerytalnego,
    a kto tylko na Wikipedii liznął akapit pierd...... o Bismarcku :-) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek