  • 41. Data: 2009-02-09 10:09:24
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-02-2009 o 11:03:32 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Ach, no tak, zapomniałem. Jednym ze sposobów odwlekania bankructwa
    > systemu jest wydłużanie czasu pracy - 65 lat, 70 lat, 75 lat... Idąc tym
    > tropem, system faktycznie nigdy nie zbankrutuje. Już teraz pojawiają się
    > głosy postulujące zwiększenie twardego wieku przejścia na emeryturę
    > (powyżej 65 lat, mówi się o 67 latach). To bardzo źle, ponieważ usuwa
    > skutki, a nie przyczynę. Katastrofa zatem pojawi się później, i będzie
    > bardziej szkodliwa. Poza tym ludzie będą dłużej okradani...

    Ale zauważ że to odwlecze katastrofę na dwa sposoby - wydłuży okres okradania
    i prolonguje wypłaty, a dodatkowo spowoduje że będzie mniejsza liczba emerytów.
    Jak jeszcze zostaną do mediów wpuszczeni tzw. niezależnie eksperci i udowodnią
    że dzidziczenie jakichkolwiek przywilejów emerytalnych jest tzw. szkodliwe,
    to widać że to można ciągnąć jeszcze ładnych kilka dekad.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 42. Data: 2009-02-09 10:39:56
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tomek wrote:
> [...]
    > że dzidziczenie jakichkolwiek przywilejów emerytalnych jest tzw. szkodliwe,
    > to widać że to można ciągnąć jeszcze ładnych kilka dekad.

    Dlatego ponawiam postulat zaskarzenia tej piramidy finansowej do jakiejs
    kompetentnej, nie-esbeckiej prokuratury.

  • 43. Data: 2009-02-09 11:34:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Bad Behaviour wrote:
    > I teraz najważniejsze pytanie, którą ustawę mogę się powołać podając ZUS
    > do sądu i prokuratury? Dlaczego ci oszuści mogą legalnie tworzyć
    > nielegalny biznes a ja jako obywatel nie mogę? Do jakich instytucji mogę
    > tych złodziei i oszustów podać, które skutecznie wymuszą zakończenie tej
    > przestępczej w sposób oczywisty działalności?

    A nie pomyliły Ci się przypadkiem adresy?

    Jeżeli już chcesz kogoś pozywać, to raczej należałoby się zwrócić w
    kierunki Wiejskiej. Przecież to nasi wybrańcy uchwalili prawo będące
    podstawą do działania ZUS.

    A jeszcze lepiej byłoby pozwać pomysłodawcę tego całego bur**lu, czyli
    kanclerza Otto von Bismarcka - tyle, że zmarło mu się dobre 100 lat temu.

    Piotrek

  • 44. Data: 2009-02-09 11:39:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-02-2009 o 12:34:05 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > A jeszcze lepiej byłoby pozwać pomysłodawcę tego całego bur**lu, czyli
    > kanclerza Otto von Bismarcka - tyle, że zmarło mu się dobre 100 lat temu.

    A czy on nie wykonał po prostu jednego z pomysłów marksistów?
    Jak się spojrzy na manifesty tych drani, manifest adolfa,
    to wychodzi na to że prawie wszystko już mamy zaimplementowane.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 45. Data: 2009-02-09 11:51:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > A czy on nie wykonał po prostu jednego z pomysłów marksistów?

    Nie wiem. Być może.

    Podstawy filozofii marksistowskiej oraz ekonomię gospodarki
    socjalistycznej miałem wieeeele lat temu. I egzaminy zdałem na 3= ;-)

    Piotrek

  • 46. Data: 2009-02-09 11:58:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-02-2009 o 12:51:59 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Nie wiem. Być może.
    >
    > Podstawy filozofii marksistowskiej oraz ekonomię gospodarki
    > socjalistycznej miałem wieeeele lat temu. I egzaminy zdałem na 3= ;-)

    Ja nie miałem tego na studiach, ale od czasu do czasu coś mi
    w ręce wpadnie i się nie mogę nadziwić jak postulaty marksów
    i engelsów można zrealizować w blasku jupiterów, byleby tylko działać
    powoli i systematycznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 47. Data: 2009-02-09 12:04:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
> [...]
    > w ręce wpadnie i się nie mogę nadziwić jak postulaty marksów
    > i engelsów można zrealizować w blasku jupiterów, byleby tylko działać

    Przypuszczam, że rządzący po prostu wsłuchują się w głos ludu ;-)
    Przynajmniej niektórzy.

    Piotrek

  • 48. Data: 2009-02-09 15:38:31
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Piotrek pisze:

    > A jeszcze lepiej byłoby pozwać pomysłodawcę tego całego bur**lu, czyli
    > kanclerza Otto von Bismarcka - tyle, że zmarło mu się dobre 100 lat temu.

    ale jego pomysl byl bardzo dobry, problem w tym ze teraz ludzie zyja
    dluzej i zamiast podnosic wiek emerytalny to sie go obniza

  • 49. Data: 2009-02-09 15:50:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-02-2009 o 16:38:31 Garvey <g...@g...pl> napisał(a):

    > ale jego pomysl byl bardzo dobry, problem w tym ze teraz ludzie zyja
    > dluzej i zamiast podnosic wiek emerytalny to sie go obniza

    Na pewno dla kogoś był dobry. Zdefiniuj tylko słowo 'dobry'
    w tym kontekście.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 50. Data: 2009-02-09 17:01:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Garvey wrote:
    > ale jego pomysl byl bardzo dobry, problem w tym ze teraz ludzie zyja
    > dluzej i zamiast podnosic wiek emerytalny to sie go obniza

    Być może był dobry w tamtych czasach.

    Jednak czasy się zmieniły i choćby ze względu na zmiany demograficzne
    ZUS stał się luksusem, na który nas po prostu nie stać.

    Natomiast składki ZUS-owskie stały się kolejnym para-podatkiem i nie
    gwarantują otrzymania emerytury proporcjonalnej do wysokości
    odprowadzanych składek (a ściślej mówiąc proporcja zawsze może zostać
    "doprecyzowana" w wyniku aktualnego zapotrzebowania politycznego).

    Precedens już był (wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 24
    października 2005, sygn. akt P 13/04).

    Piotrek