  • 1. Data: 2010-01-13 20:06:53
    Temat: MKR prośba o pomoc z rozpoczęciem
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Witam,
    minął rok, firma ma już 6 miesięcy, przydałoby się rozliczyć z podatku.
    Do tej pory wszelkie obliczenia robiłem w Excelu i udawało się nie
    płacić zaliczek na podatek więc uzupełnienie kpir odwlekałem, aż do
    dziś.
    A dziś tak jak kilka miesięcy temu Mała Księgowość RP jest dla mnie taką
    samą zagadką jak przed kilkoma miesiącami kiedy znalazłem płytkę z
    programem, a jej niezaprzeczalne zalety czyli All in one i bezpłatność
    każą uznać ją za najlepszą platformę internetową do obsługi mojej firmy.

    Dlatego mam prośbę do światłych użytkowników tego programu aby pomogli
    mi wystartować z tym programem, tzn. ustawieniem kont księgowych i
    sposobem wpisywania dokumentów i potem robieniem podsumowań, zamknięciem
    miesiąca i wyliczeniem podatków etc.

    Prowadzę pośrednictwo finansowe, KPiR, wszystkie FV które wystawiam są
    na stawce ZW - zwolniony, nie prowadzę sprzedaży towarów, nie mam
    magazynu, środków trwałych ani samochodu z kratką.
    Jestem Vatowcem, bo ktoś mi podpowiedział, że zasadniczo może się to
    przydać w przyszłości, gdybym coś chciał ożenić przez siebie ;), jak na
    razie nic takiego nie zarejestrowałem.
    Z zakupów mam jedynie telefon, materiały biurowe, paliwo i części do
    samochodu prywatnego użytkowanego w DG - już wiem, że na niego
    potrzebuję kiłometrówkę :)
    Jeśli ktoś jest z Wrocławia i okolic jestem w stanie podjechać z
    laptopem celem zrobienia tego na miejscu, a tak mejlem lub
    telefonicznie. Oczywiście wdzięczność moja nie będzie wyrażona tylko w
    zdrowaśkach :)

    Pozdrawiam
    Ranger

  • 2. Data: 2010-01-14 08:32:06
    Temat: Re: MKR prośba o pomoc z rozpoczęciem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Jan 2010, Ranger wrote:

> [...]
    > tej pory wszelkie obliczenia robiłem w Excelu i udawało się nie płacić
    > zaliczek na podatek więc uzupełnienie kpir odwlekałem

    ...tak z ciekawości: a co stoi na przeszkodzie, aby na tym Excelu
    poprzestać? SKORO WYSTARCZAŁ...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-01-14 10:22:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > ...tak z ciekawości: a co stoi na przeszkodzie, aby na tym Excelu
    > poprzestać? SKORO WYSTARCZAŁ...

    Bo nie ma nastu kolumn, tak jak KPiR, tylko 3: koszty, przychody, dochód?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-01-14 11:50:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010, Liwiusz wrote:

    > Bo nie ma nastu kolumn, tak jak KPiR, tylko 3: koszty, przychody, dochód?

    No, limit w excelu to coś 32767[1], więc sobie może dorobić ;)

    Nie proponowałem na poprzestaniu "na tym co jest", lecz poprzestanie
    na Excelu :D

    [1] a może 256, a tylko wierszy 2^16, ale i tak mu starczy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-01-14 14:29:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > na Excelu :D
    >
    > [1] a może 256, a tylko wierszy 2^16, ale i tak mu starczy :)

    Obawiam się, że księgowość to trochę więcej niż kilka kolumn w
    excelu. Dla zupełnych laików polecam jednak MKR, po wcześniejszym
    zapoznaniu się z programem.

    Z kolei - IMHO - nie da się na odległość nauczyć tego programu, jeśli
    wcześniej nie prowadziło się przez kilka miesięcy swoich ksiąg w formie
    papierowej. Albo najpierw trzeba mieć pojęcie co to jest KPiR, czy
    ewidencja VAT i jak się ją wypełnia, a potem startować z programem, albo
    obsługi musi uczyć ktoś, kto wie jak to ma być. Inaczej można narobić
    wiele błędów...

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-01-14 20:29:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-14 15:29, Liwiusz pisze:
    > Obawiam się, że księgowość to trochę więcej niż kilka kolumn w excelu.
    > Dla zupełnych laików polecam jednak MKR, po wcześniejszym zapoznaniu się
    > z programem.

    Dla zupełnych laików to ja polecam StreamSoft Ala. Ja zaczynałem od tego
    programu w wersji Light ze ś.p. Entera i to był dla mnie wzorzec
    przyjazności interfejsu oraz prowadzenia za rączkę wszędzie.

    Teraz używam MKRP, bo Enter umarł i już nie ma corocznych darmowych
    Al... Wiem, wiem, mogę sobie kupić wersję płatną, ale po 10 latach
    nauczyłem się już rozumieć takie programy i jakoś pokonuję MKRP, więc
    zasknerzyłem na Ala+Ewa, zwłaszcza że zamarzył mi się magazyn, a Ewa w
    wersji podstawowej nie ma magazyna, więc koszty rosły. A MKRP była za
    coś koło 5zł, to wziąłem :D

    Ale znajomej sprzedałem właśnie Alę i Ewę i jako osoba zupełnie
    nieukomputerowiona, całkiem dobrze sobie w tym radzi, a jak widzę jej
    podejście, to z MK RP by se nie poradziła :D

    A tak a propos podejścia, dzisiaj miałem taką akcję z klientką:

    Ona: proszę przyjść, drukarka mi nie drukuje niektórych dokumentów.

    Ja: Proszę pokazać.
    (na szczęście mnie tknęło, bo bym tracił czas na drukarkę)
    Ona: [
    uruchamia IE, wyszukuje w rozwijadełku z historią Onet.
    Potem rozwija i wyszukuje Google
    potem wpisuje w szukarkę googla https
    ie podpowiada autopodpowiadaniem https://cośtam.pzu.pl
    ona szuka goglami idealnie wklepanego adresu
    adres znajduje się na 1 pozycji
    ona klika w pozycję numer dwa, chwilę czyta.
    cofa do googla, zauważa pozycję nr 1
    wchodzi na portal https używany przez nią często do czegośtam
    loguje się
    wchodzi w drukowanie
    portal generuje PDFa, ale w systemie nie ma acrobata
    ]
    O! Widzi pan, nie drukuje.

    Ja: (o jak dobrze, że spytałem)
    [instaluję acrobata, restart windowsa]
    proszę sprawdzić czy działa.
    Ona: [ponownie cała procedura znajdywania :D]
    No. Teraz działa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-01-14 22:43:48
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > nieukomputerowiona, całkiem dobrze sobie w tym radzi, a jak widzę jej
    > podejście, to z MK RP by se nie poradziła :D

    Chłopaki ja wiem, że to trochę jak strzelanie z armaty do wróbli ale
    klepanie wszystkiego w pisemnej kpir to takie... XX wieczne ;)
    Poza tym jak widzicie ilość rzeczy które używałbym jest ograniczona,
    jednocześnie byłby to znakomity wstęp żeby w przyszłości ew. użytkować
    program w szerszym zakresie.
    A w excelu mam tylko podsumowania, bez formy kpir więc i tak potrzebuję
    jakoś to zrobić.
    To co jest ktoś chętny żeby poświęcić z 15 min, na szybki start MKR? :)
    Help w programie jest stworzony dla tych którzy używają magazynu i
    sprzedają towary, o usługach jest szczątkowo i to w zakresie mnie nie
    dotyczącym stąd nie chcę czegoś sp*** na początku i brnąć bez sensu
    dalej. Po co wyważać otwarte drzwi skoro ktoś już przelał krew w tej
    materii :)
    Pozdro

  • 8. Data: 2010-01-14 23:02:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-14 23:43, Ranger pisze:
    > To co jest ktoś chętny żeby poświęcić z 15 min, na szybki start MKR? :)

    odezwij się do mnie na GG[1] z konkretnymi pytaniami, to porozmawiamy.

    [1] Mam firewalla na niedodanych do listy, więc jak trafisz na Online,
    to zapyta o odblokowanie, ale jak trafisz jak jestem offline, to twoja
    odezwa zaginie (taki błąd w module firewalla). Więc spróbuj wtedy ponownie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-01-15 20:04:30
    Temat: CHIP, bylo: MKR...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010, Ranger wrote:

    > A w excelu mam tylko podsumowania, bez formy kpir więc i tak potrzebuję jakoś
    > to zrobić.

    Toć podpuszczałem, żeby zrobić we właściwej formie :)

    Ale tak OT: w aktualnym CHIPie (DVD) jest program FS-Księga.

    Nie używałem, nie znam, piszę że jest ("z czasopismem").

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-01-16 15:53:48
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010 21:29:43 +0100, Przemysław Adam Śmiejek
    <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > ona szuka goglami idealnie wklepanego adresu
    > adres znajduje się na 1 pozycji
    > ona klika w pozycję numer dwa, chwilę czyta.
    Wlasnie, na czym to polega i gdzie jest logika ze ludzie majac i
    znajac na pamiec adres wpisuja go w okienku szukaj zamiast w oknie
    adresu? :) Widzialem to juz wiele razy... Nie pojmuje :)

    WAM
    --
    Kupię mieszkanie w budynku z cegły - Szczecin w SM DĄB,
    ulice: Beżowa, Romantyczna, Gwarna, Swojska, Nad Rudzianka,