  • 11. Data: 2006-06-29 12:42:28
    Temat: Re: Myczek: konto bankowe DG + niekontrolowane wplaty i wyplaty
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-06-2006 o 14:12:21 Tmi <d...@v...pl> napisał:

    > To powracajac do tematu wplat wyplat z konta, czyli comiesiecznych
    > wplywow w okreslonej wysokosci, i wyplacania ich z powrotem. Jak to sie
    > ma do prawa: US moze to zauwazyc, ok i co dalej?
    >
    > Kogo moze ukarac i za co? Mnie? Osobe prywatną?
    >
    > Tmi

    Może ukarać, nie musi.
    W sądzie pewnie wygrasz ale z paniami może być przeprawa.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2006-06-29 14:59:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tmi wrote:
> [...]
    > sie ma do prawa: US moze to zauwazyc, ok i co dalej?
    >
    > Kogo moze ukarac i za co? Mnie? Osobe prywatną?

    A po co zaraz karać? Można np zapytać:
    dlaczego nie płacono PCC
    od tych pożyczek. I już mamy ładną sumkę ;-)

  • 13. Data: 2006-06-29 15:08:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jun 2006, Tmi wrote:

    > Czy to nie jest tak, że "wplyw lub wyplyw pieniedzy z konta firmowego rodzi
    > obowiazki podatkowe" ?

    Nie, tylko stawia pytanie jaka to wpłata "związana z DG" nie
    powoduje powstania obowiązku podatkowego.
    Takich wpłat trochę można wskazać - wpłaty własne choćby :),
    IMO mamy do czynienia z problemem wielbłąda.
    A raczej przeciwnie - wykazania że wielbłądem się nie jest.
    Bo skoro konto jest "związane z DG" to wypada IMO umieć objaśnić
    dlaczego wpłata NIE podlega zaksięgowaniu :) - ale sam
    fakt obowiązku (zaksięgowania i opodatkowania) nie rodzi
    bo takiego przepisu nie ma.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2006-06-29 15:11:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jun 2006, cef wrote:

    > dlaczego nie płacono PCC od tych pożyczek.

    W sumie to ciekaw jestem jak rozstrzyga się czy depozyt
    w postaci elektronicznej to depozyt prawidłowy czy nieprawidłowy ;)
    (przypomnienie dla nie kojarzących: depozyt prawidłowy w przypadku
    pieniędzy to zwrot TYCH SAMYCH pieniędzy, depozyt nieprawidłowy
    to zwrot takiej samej kwoty pieniędzy).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-06-29 15:14:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jun 2006, Tmi wrote:

    > Mam konto bankowe, firmowe. Drugie w firmie. Co miesiac, obca mi osoba, tj.
    > nie jest to firma, ale osoba prywatna, ze swoich pieniedzy wplaca mi na konto
    > 3000 zł, po czym dzień później automat wyplaca na konto tamtej osoby te 3000
    > zl.

    A tak z ciekawości: jaki miałby być cel tej manipulacji?
    Bo jak zwiększenie obrotów na koncie to ktoś kiedyś tu wspominał
    o całkiem legalnym wystawieniu faktury i faktury korygującej :P
    Znaczy ktoś wpłaca 3000 zł celem zaliczki na towar, jak już faktura
    na zaliczkę jest to okazuje się że ten ktoś chciał w innym kolorze :>
    (trzeba oddać :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2006-06-29 16:18:16
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Czy to nie jest tak, że "wplyw lub wyplyw pieniedzy z konta firmowego
    > rodzi obowiazki podatkowe" ?
    >
    > Tmi
    Nie ma takiej możliwości. Od ponad 16 lat posiadam jedno konto które pełni rolę
    firmowego i osobistego. Jak dotychczas nikt się o nic nie czepiał. Jedyna
    niedogodność to ta że jak kiedyś nie wpłaciłem w terminie VAT-u ( miałem
    jeszcze interes do zrobienia ) to wyczyścili mi konto właśnie w momencie kiedy
    było na nim najwięcej kasy. Ciekawe skąd mieli taką informację i jak to się ma
    do tajemnicy bankowej. A aby było śmieszniej to pomimo upływu kilku miesięcy do
    dziś nie dostałem zawiadomienia o zajęciu konta, ani o rozliczeniu zajętych
    pieniędzy. Wątek przypomniał mi o upomnienie się co z tym zrobiono.

  • 17. Data: 2006-06-29 21:40:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tmi wrote:

    > przez "może" rozumiem, czy sprawdzanie kont należy do standardowych
    > procedur kontrolingu DG przez US.

    "kontrolingu"?? A w jakim to języku, przepraszam bardzo? W bełkocie?

    Po polsku można mówić o stantadrowych procedurach kontrolnych,
    procedurach przeprowadzania kontroli, procedurach sprawdzających (i
    wielu innych) ale żadnego "kontrolingu" w Polsce nie ma.

  • 18. Data: 2006-06-29 22:30:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-06-2006 o 23:40:28 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

> [...]
    > procedurach przeprowadzania kontroli, procedurach sprawdzających (i
    > wielu innych) ale żadnego "kontrolingu" w Polsce nie ma.

    W teori marketingu/zarządzania jest coś takiego jak kontroling ale to kalka
    z angielskiego i nie oznacza kontroli

  • 19. Data: 2006-06-29 22:53:55
    Od: DarekM <d...@e...com>

    Samotnik napisał(a):

    > Będzie problem. :)
    >
    > 1. nie ma zakazu używania rachunku dla DG do celów prywatnych
    > 2. jednak należy domniemywać, że rachunek dla DG służy celom DG
    > 3. pewnie musiałbyś udowodnić, że ten wpływ nie ma związku z DG. Na
    > przykład przelew od żony nie podlegałby dyskusji raczej. Gorzej od
    > firmy, której kiedyś już wystawiłeś jakąś fakturę :)
    > 4. odesłanie tego przelewu raczej załatwia sprawę
    > 5. wpłacanie co miesiąc i odsyłanie jest podejrzane i będzie trudniej
    > udowodnić, że to nie ma związku z jakimiś usługami :)

    dodałbym:
    7. pranie pieniędzy - o ile chodzi i istotne kwoty
    8. przychód od odsetek powinien być opodatkowany, jak również
    opodatkowane jest udzielanie pożyczek przez osoby nie będące bankami(a
    tu z tym mamy do czynienia)
    księgowanie obrotów na koncie nie jest obowiązkowe, chyba że się ma
    księgi handlowe, wpływ pieniędzy nie jest przychodem bo stosujemy metodę
    memoriału (ale może być dowodem że jednak taki przychód istnieje)

    DM

  • 20. Data: 2006-06-30 05:41:31
    Od: "Basia" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Tmi" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mam takie pytanie: załóżmy czysto hipotetycznie, że zachodzi następująca
    > sytuacja.

    To ja się podłączę do pytania. Czy jeśli posiadając konto firmowe, zapłacę
    kartą w sklepie za swoje prywatne zakupy, niezwiązane z prowadzeniem
    działalności gospodarczej, US ma prawo się do tego przyczepić?
    Bo niby to pieniądze firmy, ale przecież firma to ja :)

    Dziękuję za odpowiedź.