  • 21. Data: 2006-06-30 06:24:40
    Temat: Re: Myczek: konto bankowe DG + niekontrolowane wplaty i wyplaty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jun 2006, Basia wrote:

    > To ja się podłączę do pytania. Czy jeśli posiadając konto firmowe, zapłacę
    > kartą w sklepie za swoje prywatne zakupy, niezwiązane z prowadzeniem
    > działalności gospodarczej, US ma prawo się do tego przyczepić?

    IMHO nie.
    Ale pewnie może się przyczepić do zaliczenia w koszty obsługi
    karty wykorzystywanej na cele osobiste :)
    Choć bynajmniej nie jest to oczywiste (jeśli karta jest wydana
    w celu gospodarczym i wykorzystywana w celu gospodarczym
    a tylko dodatkowo wykorzystywana osobiście).
    Ktoś tu pisał: w sumie jakoś swój zysk trzeba z firmy wyciągnąć,
    nie ma nakazu że ma być przelewem.

    > Bo niby to pieniądze firmy, ale przecież firma to ja :)

    Zgoda.
    "Firmowy" komp też jest prywatną własnością prowadzącego DG, to nie
    własność związana jest z obowiązkami podatkowymi ale "zaliczenie
    do majątku związanego z DG" - poprzez zaewidencjonowanie w szczególności,
    ale nie tylko (majątek nabyty "w celu DG" acz nie ewidencjonowany
    lecz zaliczony w KUP też jest "związany", na szczęście skreślono
    przepis każący traktować tak rzeczy tylko wykorzystywane przy DG).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2006-06-30 12:59:06
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <c...@n...lechistan.com>,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > "kontrolingu"?? A w jakim to języku, przepraszam bardzo? W bełkocie?

    W marketoidolangu. Pierwszy raz się z tym spotkałeś?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 23. Data: 2006-06-30 14:44:25
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    Tmi napisał(a):

    > przez "może" rozumiem, czy sprawdzanie kont należy do standardowych
    > procedur kontrolingu DG przez US.
    >
    > Tmi

    > "kontrolingu"?? A w jakim to języku, przepraszam bardzo? W bełkocie?
    >
    > Po polsku można mówić o stantadrowych procedurach kontrolnych,
    > procedurach przeprowadzania kontroli, procedurach sprawdzających (i
    > wielu innych) ale żadnego "kontrolingu" w Polsce nie ma.
    P]
    rzestan proszę tutaj się unosić swoimi ambicjami językoznawcy i purysty
    językowego bo to ani nie modne ani nie pora ku temu ani w ogóle panie
    kolego temat tego nie dotyczy. Prosze z tego typu uwagami i zalami do
    swiata zwracac sie na
    pl.jezyk_polski_dla_pyrystow_organietych_przerazenie
    m a nie tu :-)

    controling - control (sprawowanie wladzy, czy tez kontrola) wydaje mi
    sie wystrczajaco zrozumiale, nie mowiac juz ze jak zyje w marketingu,
    reklamie, i finansach tego slowa uzywa sie codziennie od wielu lat a o
    tym czy cos jest poprawne decyduja masy bo ja moze zauwazyliscie w
    jezyku - powszechnosc uzywania okreslonych slow, sprawia ze zmienia sie
    te "madre" ksiazki i purysci znow musza sie uczyc i znow musza zmieniac
    swoje granice akceptacji ;-).

    Wiec koniec Twojego tematu poboncznego.

    Tmi

  • 24. Data: 2006-06-30 14:45:35
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    cef napisał(a):

    > A po co zaraz karać? Można np zapytać:
    > dlaczego nie płacono PCC
    > od tych pożyczek.

    ;-) no tak mozna to traktowac jako systematyczne pozyczki, i biorac pod
    uwage styl US to pewnie by cos takiego tak potraktowal.

    Tmi

  • 25. Data: 2006-06-30 14:46:16
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > W sumie to ciekaw jestem jak rozstrzyga się czy depozyt
    > w postaci elektronicznej to depozyt prawidłowy czy nieprawidłowy ;)
    > (przypomnienie dla nie kojarzących: depozyt prawidłowy w przypadku
    > pieniędzy to zwrot TYCH SAMYCH pieniędzy, depozyt nieprawidłowy
    > to zwrot takiej samej kwoty pieniędzy).

    w tym wypadku byly by to TE SAME PIENIADZE bo innych by na tym koncie
    nie bylo.

    Ciekawe faktycznie.

    Tmi

  • 26. Data: 2006-06-30 14:48:01
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    złodziej podatków napisał(a):

> [...]
    > firmowego i osobistego. Jak dotychczas nikt się o nic nie czepiał. Jedyna
    > niedogodność to ta że jak kiedyś nie wpłaciłem w terminie VAT-u ( miałem
    > jeszcze interes do zrobienia ) to wyczyścili mi konto właśnie w momencie kiedy
    > było na nim najwięcej kasy. Ciekawe skąd mieli taką informację i jak to się ma
    > do tajemnicy bankowej. A aby było śmieszniej to pomimo upływu kilku miesięcy do
    > dziś nie dostałem zawiadomienia o zajęciu konta, ani o rozliczeniu zajętych
    > pieniędzy. Wątek przypomniał mi o upomnienie się co z tym zrobiono.

    hm to ciekawe. Bo z prywatnego kontao to wiadomo. pozyczki, zwroty,
    zakupy itd itd. Chyba ze wy korzystacie z tego znaczine bardziej rozsadnie.

    Tmi

  • 27. Data: 2006-06-30 14:58:30
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A tak z ciekawości: jaki miałby być cel tej manipulacji?
    > Bo jak zwiększenie obrotów na koncie to ktoś kiedyś tu wspominał
    > o całkiem legalnym wystawieniu faktury i faktury korygującej :P
    > Znaczy ktoś wpłaca 3000 zł celem zaliczki na towar, jak już faktura
    > na zaliczkę jest to okazuje się że ten ktoś chciał w innym kolorze :>
    > (trzeba oddać :))

    Padl kiedys taki zabawny pomysl, zeby wplacac i wyplacac z banku
    okrslona sume, zeby spelnic jeden warunek jakiegos tam konkursu, czy cos
    i dostac cos w zamian. Pomijajac juz kwestie ze tak powiem uczciwosci
    ;-) to zaintygowal mnie powaznie problem podatkowy. Niby prosta sprawa
    ale co dalej?

    Tmi

  • 28. Data: 2006-06-30 15:00:20
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    Ogolnie wychodzi z tego ze jedynym do czego sie moga przyczepic to niby
    pozyczka? Nawet jesli wplata jest 1 a drugiego z rana wyplata?

    Tmi?

  • 29. Data: 2006-06-30 15:45:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jun 2006, Tmi wrote:

    > Ogolnie wychodzi z tego ze jedynym do czego sie moga przyczepic to niby
    > pozyczka?

    IMHO niekoniecznie - mogą pytać posiadacza konta "co to jest".
    Dopiero jak posiadacz zacznie się plątać mogą wspomóc jego znajomość
    prawa cywilnego propozycjami ;) nazwania owej transakcji.
    Jak zrozumiałem - to taka przykładowa propozycja :)

    > Nawet jesli wplata jest 1 a drugiego z rana wyplata?

    IMO tak - nie ma przeszkód żeby pożyczka była na kilka godzin!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 30. Data: 2006-06-30 16:01:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jun 2006, Tmi wrote:

    > P]
    > rzestan proszę tutaj się unosić swoimi ambicjami językoznawcy i purysty
    > językowego bo to ani nie modne ani nie pora ku temu ani w ogóle

    Hm... ja jednak jestem przeciw.
    Słowo wygląda na próbę kalki językowej, a jak rozumiem dotyczy
    innego znaczenia (nie "sprawdzanie" a "sterowanie"), inna rzecz
    że również przenikającej do polskiego ("ministerstwo skarbu dopuściło
    [bądź nie] do utraty kontroli państwa nad...").

    > temat tego nie dotyczy. Prosze z tego typu uwagami i zalami do swiata zwracac
    > sie na pl.jezyk_polski_dla_pyrystow_organietych_przerazenie
    m a nie tu :-)

    Oj, nie. To jest prosta droga do godzenia się żeby coś takiego znalazło
    się w ustawie. Jakiś poseł wprowadzi i będziemy mieli kolejny kwiatek,
    kiedy jeżykoznawcy będą decydować jak sąd ma rozumieć przepis.

    > controling - control (sprawowanie wladzy, czy tez kontrola) wydaje mi sie
    > wystrczajaco zrozumiale,

    Mi nie!
    Sterowanie podpada pod "control", jest elementem władzy, ale
    nie ma ŻADNEGO związku ze sprawdzaniem - a to drugie (i tylko to)
    znaczenie występuje w zdaniu "przyszła kontrola" ;) (miało być
    dwuznacznie!)

    > a o tym czy cos jest poprawne decyduja masy

    Zgoda. Ale używanie słów które *jeszcze* nie zostały przez tych
    speców od mądrych książek uznane za poprawne :) IMO powinno
    mieć miejsce TYLKO jeśli jest uzasadnione.

    Ba, i mam pretensje - nie wiem czy bardziej mieć je do językoznawców
    (że uznają "niesłuszne" znaczenia lub formy wyrazów) czy do
    ustawodawców (że przypisują wyrazom wieloznacznym jednoznaczny
    opis prawny): dla przykładu "firma" za którą co rusz obrywam
    (że niby poloniści uznają za poprawne takie określenie PRZEDSIĘBIORSTWA)
    a przecież PRAWNIE prowadzi to do poważnych nieporozumień.

    > Wiec koniec Twojego tematu poboncznego.

    Optymista, grupa jest dyskusyjna ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd