  • 11. Data: 2007-02-08 13:11:38
    Temat: Re: Nietypowy dylemat z opodatkowaniem w allegro
    Od: "olga" <o...@o...eu>

    > MZ po pierwsze założyć konto w allegro na właściciela firmy
    > i sprzedawać z wykorzystaniem tego konta.

    Zgadza sie, rozwiazanie najprostrze.
    Tylko na nowym koncie ciezko cokolwiek sprzedac a moje konto nie chwalac sie
    dorobilo sie juz ponad 2tys pozytywow.

  • 12. Data: 2007-02-08 13:11:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "olga" <o...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Zgadza sie, rozwiazanie najprostrze.
    > Tylko na nowym koncie ciezko cokolwiek sprzedac a moje konto nie chwalac
    > sie dorobilo sie juz ponad 2tys pozytywow.

    Hehe - a myslisz, ze na co beda patrzec w pierwszej kolejnosci insepktorzy
    UKS? :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2007-02-08 13:14:06
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "olga" <o...@o...eu> napisał
    > Zgadza sie, rozwiazanie najprostrze.

    Czemu tak ostro?;-)

    > Tylko na nowym koncie ciezko cokolwiek sprzedac a moje konto nie chwalac
    > sie dorobilo sie juz ponad 2tys pozytywow.

    Narzeczony zakłada własne konto i w aukcjach daje opis, że jest to drugie
    równoległe konto i można komentarze poczytać tu i tu.
    Lub na stronie "o mnie" dać takie wyjaśnienia.

    EWa

  • 14. Data: 2007-02-08 13:17:11
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 14:11:38 olga <o...@o...eu> napisał:

    > Zgadza sie, rozwiazanie najprostrze.
    > Tylko na nowym koncie ciezko cokolwiek sprzedac a moje konto nie chwalac
    > sie dorobilo sie juz ponad 2tys pozytywow.

    no to niczego nie zmieniaj.
    w końcu faktury są nie na Ciebie,
    Ty udostępniasz tylko konto.
    sprawdź na e-porady.pit.pl
    wydaje mi się, że widziałem tam
    odpowiedź pozytywną na podobny problem
    (syn sprzedawał towar matki na allegro).

    Piotr

  • 15. Data: 2007-02-08 13:34:08
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 14:17:11 PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > wydaje mi się, że widziałem tam
    > odpowiedź pozytywną na podobny problem
    > (syn sprzedawał towar matki na allegro).

    Ale oni są w I/II grupie podatkowej względem siebie.

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 16. Data: 2007-02-08 13:49:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Feb 2007, olga wrote:

    > witam serdecznie,
    > mam dosc nietypowy dylemat z opodatkowaniem na allegro.
    > Jestem osoba prywatna i na mnie zalozone jest konto w allegro. Sprzedaje
    > arykuły nalezace do firmy X. Firma X wystawia dokumenty sprzedaży tychże
    > artykulow (paragon fiskalny lub faktura VAT), odprowadza wszelkie podatki
    > zwiazane ze sprzedaza, placi prowizje allegro i od allegro otrzymuje faktury
    > za zaplacone prowizje.
    > Ja zajmuje sie tylko sprzedaza na tym koncie. W zasadzie na mnie tylko to
    > konto figuruje.

    Mam takie pytanie: grupowicze, czy opis nie wyczerpuje przypadkiem
    definicji umowy agencyjnej?
    "do stałego poœredniczenia, za wynagrodzeniem, przy zawieraniu z klientami
    umów na rzecz dajšcego zlecenie przedsiębiorcy albo do zawierania ich w
    jego imieniu"
    Tu, art.758 Kodeksu Cywilnego:
    _117.html

    Z przepisu tak na oko wynika iż agent powinien być przedsiębiorcą.
    Jak najbardziej "prywatnym" :), ale firmą a nie dokonywać czynności
    "w celach osobistych".

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-02-09 07:46:28
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 14:34:08 t <r...@o...pl> napisał:

    > Ale oni są w I/II grupie podatkowej względem siebie.

    No to niestety muszą się pobrać jak najszybciej!:)

    Piotr

  • 18. Data: 2007-02-09 09:37:42
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Waldi" <s...@o...pl> napisał
    > Treść umowy - zupełnie prosta:
    > Ja niżej podpisana Olga ... sprzedaje/oddaje moje konto .... (hasło,
    > login) na Allegro panu/firmie XXX za kwotę YYY z dniem ZZZ.
    > Wszelkie prawa i obowiązki przejmuje nabywca.

    Lepiej takich głupich porad nie udzielaj.
    Allegro momentalnie skasuje takie konto, a dowie się niechybnie, gdy tylko
    US się do nich zwróci po informacje.
    EWa

  • 19. Data: 2007-02-09 10:20:45
    Od: Waldi <s...@o...pl>

    On Fri, 9 Feb 2007 10:37:42 +0100, "Ero Walensdorf"
    <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> wrote:

> [...]
    >
    >Lepiej takich głupich porad nie udzielaj.
    >Allegro momentalnie skasuje takie konto, a dowie się niechybnie, gdy tylko

    A niby dlaczego?
    Nie jestem ekspertem od allegro, ale czy gdzieś w regulaminie allegro
    zakaz sprzedazy, odpłatnego lub nieodpłatnego uzycia konta?
    Bo jesli nie, to nie maja żadnych podstaw.

    Poza tym US zwróci się do Allegro i dostanie dane Olgi.
    Nastepnie zwóci sie do Olgi i dostanie wspomniana umowę.
    Prosta sprawa.

    ---------------------------------
    Pozdrawiam,
    Waldi

  • 20. Data: 2007-02-09 14:22:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Feb 2007, Waldi wrote:

    > On Fri, 9 Feb 2007 10:37:42 +0100, "Ero Walensdorf"
    >
    > A niby dlaczego?

    Konto jest *imienne*.
    Zauważ, że inaczej zawarta transakcja nie mogłaby być ani umową
    sprzedaży, ani aukcją - bo zawierającym byłby "niewiadomokto".
    Z tego samego powodu w momencie wykonania transakcji do uczestników
    wysyłane są dane kontrahenta. Kupujesz od konkretnej osoby, a nie
    od "mójnick"!

    > Nie jestem ekspertem od allegro, ale czy gdzieś w regulaminie allegro
    > zakaz sprzedazy, odpłatnego lub nieodpłatnego uzycia konta?

    Przeglądarka Ci się zepsuła? ;)

    http://allegro.pl/country_pages/1/0/user_agreement.p
    hp#1.5
    "5.11. Zabrania się korzystania z kont innych Użytkowników
    oraz odstępowania swojego konta innym osobom."

    > Bo jesli nie, to nie maja żadnych podstaw.
    >
    > Poza tym US zwróci się do Allegro i dostanie dane Olgi.

    Co wystarcza do zadania kilku niewygodnych pytań ;>

    pzdr, Gotfryd