  • 1. Data: 2007-02-08 10:14:06
    Temat: Nietypowy dylemat z opodatkowaniem w allegro
    Od: "olga" <o...@o...eu>

    witam serdecznie,
    mam dosc nietypowy dylemat z opodatkowaniem na allegro.
    Jestem osoba prywatna i na mnie zalozone jest konto w allegro. Sprzedaje
    arykuły nalezace do firmy X. Firma X wystawia dokumenty sprzedaży tychże
    artykulow (paragon fiskalny lub faktura VAT), odprowadza wszelkie podatki
    zwiazane ze sprzedaza, placi prowizje allegro i od allegro otrzymuje faktury
    za zaplacone prowizje.
    Ja zajmuje sie tylko sprzedaza na tym koncie. W zasadzie na mnie tylko to
    konto figuruje. Czy wobec powyzszego jestem zobowiazana do zaplaty
    jakiegokolwiek podatku? Wydaje mi sie, ze nie, gdyz wiazaloby sie to z
    podwojnym opodatkowaniem tych samych rzeczy. Prosze jednak o opinie.

    z gory dziekuje.
    Olga.

  • 2. Data: 2007-02-08 10:16:54
    Temat: Re: Nietypowy dylemat z opodatkowaniem w allegro
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    olga wrote:

> [...]
    > jakiegokolwiek podatku? Wydaje mi sie, ze nie, gdyz wiazaloby sie to z
    > podwojnym opodatkowaniem tych samych rzeczy. Prosze jednak o opinie.

    Masz jakis papier / umowe z firma wystawiajaca faktury, ze jestes "ich
    sprzedawca"?

    --
    <><> Rządzi nami jednoręki bandyta <><>

  • 3. Data: 2007-02-08 10:29:05
    Od: "olga" <o...@o...eu>

    > Masz jakis papier / umowe z firma wystawiajaca faktury, ze jestes "ich
    > sprzedawca"?

    Nie mam.
    Firma nalezy do mojego narzeczonego. Mieszkamy pod tym samym adresem, firma
    jest rowniez zarejestrowana pod tym samym adresem. Jaki dokument musialabym
    miec z nim podpisany?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-08 11:00:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "olga" <o...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]

    Jaki dokument musialabym
    > miec z nim podpisany?

    Wydaje mi sie, ze najlepiej jakas umowe zlecenie na drobna miesieczna kwote,
    za "wystawianie towarów na aukcjach internetowych oraz obsługę sprzedaży
    aukcyjnej".

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-02-08 11:50:29
    Od: "olga" <o...@o...eu>

    > Wydaje mi sie, ze najlepiej jakas umowe zlecenie na drobna miesieczna
    > kwote, za "wystawianie towarów na aukcjach internetowych oraz obsługę
    > sprzedaży aukcyjnej".

    Czy w takiej sytuacji bede mogla dalej pobierac zasilek dla bezrobotnych
    jesli np. umowa zlecenie opiewalaby na 50zl/mc ?

  • 6. Data: 2007-02-08 12:00:31
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 12:50:29 olga <o...@o...eu> napisał:

    > Czy w takiej sytuacji bede mogla dalej pobierac zasilek dla bezrobotnych
    > jesli np. umowa zlecenie opiewalaby na 50zl/mc ?

    nie.

    Piotr

  • 7. Data: 2007-02-08 12:09:03
    Od: "olga" <o...@o...eu>

    > nie.

    Jest wobec tego jakie inne wyjscie aby US sie do mnie nie przyczepil?
    Nie chcialabym tracic zasilku.

    Olga

  • 8. Data: 2007-02-08 12:13:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jest wobec tego jakie inne wyjscie aby US sie do mnie nie przyczepil?
    > Nie chcialabym tracic zasilku.

    Moze umowa-zlecenie bez wynagrodzenia (chyba mozna tak)?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2007-02-08 12:13:58
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 08-02-2007 o 13:09:03 olga <o...@o...eu> napisał:

    > Jest wobec tego jakie inne wyjscie aby US sie do mnie nie przyczepil?
    > Nie chcialabym tracic zasilku.

    MZ po pierwsze założyć konto w allegro na właściciela firmy
    i sprzedawać z wykorzystaniem tego konta.

    Piotr

  • 10. Data: 2007-02-08 12:58:14
    Od: Waldi <s...@o...pl>

    On Thu, 8 Feb 2007 13:09:03 +0100, "olga" <o...@o...eu> wrote:

    >Jest wobec tego jakie inne wyjscie aby US sie do mnie nie przyczepil?
    >Nie chcialabym tracic zasilku.
    >
    >Olga

    Spisz prostą umowę ze swoim narzeczonym, w której po prostu oddajesz
    (przekazujesz) to konto jemu (jego firmie).
    Mozna też zrobić wariant ze sprzedażą, tj. nie oddałaś za darmo tylko
    sprzedałaś za dowolną kwotę. Choc moim zdaniem nie jest to konieczne.

    A może juz sporządziliście taka umowę za datą sprzed rozpoczęcia jego
    handlowej działalności :-) - tylko o niej zapomniałaś (tak byłoby
    najlepiej).

    Treść umowy - zupełnie prosta:
    Ja niżej podpisana Olga ... sprzedaje/oddaje moje konto .... (hasło,
    login) na Allegro panu/firmie XXX za kwotę YYY z dniem ZZZ.
    Wszelkie prawa i obowiązki przejmuje nabywca.
    Od dnia ZZZ nabywca ponosi odpowiedzialność za wykorzystywanie ww.
    konta i jednocześnie zobowiązuje sie do zmiany i niewykorzystywania
    moich danych personalnych na które zostało założone konto
    (skoro piszesz, że firma wystawia rachunki na siebie, tzn. nie ty nie
    widniejesz na dokumentach handlowych).

    Pozdrawiam,
    Waldi