  • 31. Data: 2003-02-02 14:17:40
    Temat: Re: Nowy Płatnik
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Pierwsze wersje płatnika chodziło na każdej wersji win. nawet win 95.
    Ale nowe już nie. tylko wymagały win 95 osr2
    Do tego dochodzi jeszcze zakup przynajmniej monitora kolorowego
    Może to i obecnie głupio brzmi, ale w 99 roku mnóstwo "moich" klientów
    musiało własnie taki monitor dokupić a to dlatego, że uzywali programów
    dosowskich i tam wystarczały monitory mono, które nie obsługiwały trybu 800x
    600
    A drukarka? jakiś geniusz powiedział w radiu że najlepsza do płatnika jest
    hp 1100. Było trzeba niezłej gimnastyki początkiem 99 roku żeby ją kupić.
    Inna sprawa że drukarka warta swojej ceny.
    Płatnik przekaz kiedy stawał sie obowiązkowy - nikt nic nie wiedział. nie
    było wiadomo jak toto ugryść. ZUS otwierał gały- jaki przekaz elektroniczny.
    Prokom mówił- "to nie nasza sprawa - zus kazał, my zrobilismy", CC Unizeto
    mówiło- "coś nie chodzi?- zgłosić się do twórcy programu".
    No ale tu kolejne wydatki spowodowane przez ZUS- ,modem, konto mail. Fakt że
    modemy i internet przyda się w każdym biurze.
    Poza tym częsty przypadek - dokumenty zrobione w pierwszych wersjach
    płatnika bezbłędnie w nastepnych miały błędy. Trzeba było robic korekty -
    też błędne, bo w następnej wersji płatnika znów sie okazywało, że poprzednie
    były błędne.
    Cały system to jedno wielkie nieporozumienie i nie ma się co dziwić, że
    instalator się sam nie odinstaluje, bo ZUS albo prokom, albo i jedno i
    drugie ma w ... głębokim poważaniu tego, kto obsluguje program płatnika.
    Poza tym jeżeli to byłby jedyny problem zusu to ktos może by sie tym i
    przejął
    PawełJ

  • 32. Data: 2003-02-02 14:36:53
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > Nie, bez przesady ale istniejące np. w DRA funkcje "sumuj" i "wylicz" (no
    i także "weryfikuj") do czegoś zobowiazuje.
    Nie wiem co masz na myśli, ale wg mnie te przyciski działają ok.

    > A juz doprawdy nie rozumiem dlaczego w nowej wersji płatnika, po
    wprowadzeniu w III 0.4 w moim przypadku 1.93% ubezp. wypadkowego
    > nie pojawia sie ta wartość w Aplikacja/Opcje/Parametry (jest nadal 1,62%
    do grudnia 2002) skoro program uwzglęnił zmiane w składce
    > na u. zdrowotne do 8 %.
    > --
    > Pozdrawiam
    > Sark

    Zus założył, że w tej wersji płatnika dane o wypadkowym pobierane będą z DRA
    a nie z parametrów.
    I to akurat jest wygodne, jeżeli program ma obsługiwać kilku płatników z
    różnymi procentami na wypadkowe
    PawełJ

  • 33. Data: 2003-02-02 15:14:52
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    pawel J <p...@p...onet.pl> wrote:
    > ZUS Z-3 z płatnika? to są te druki do chorobowego?
    Tak.

    > Te funkcje robia programy płacowe.
    > Tylko że Pani w ZUS-ie nie chce przyjmować wydruku z komp bo: "ona musi
    > wszystko dalej na piechote liczyć, więc dlaczego ktos ma miec łatwiej i
    > sobie drukowac na komp?". Tak więc jest program, który ów druk drukuje,
    > ale ZUS go nie przyjmuje.

    O tym nie wiedziałem.Znowu jakaś "zusowska ciekawostka". By ich
    pokręciło.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 34. Data: 2003-02-02 16:16:48
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > O tym nie wiedziałem.Znowu jakaś "zusowska ciekawostka". By ich
    > pokręciło.
    >Jacek
    Chyba musze od razu wyjaśnić. Myslę że to nie sprawa ZUS a jednej Mądrej
    Pani z Okienka
    Bo w sumie w kilku przyjmują a ten sam druk w ZUS o/Opatów musi być
    wypełniony ręcznie.
    PawełJ

  • 35. Data: 2003-02-02 17:56:42
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    > A po co Ci stara wersja? Nowy czyta stare dokumenty.
    [...]
    > "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"
    ot i dlatego.
    Poczekam na opinie innych uzytkownikow.
    WSm

  • 36. Data: 2003-02-02 20:48:59
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    WSm <w...@s...pl> wrote:
    > ot i dlatego.
    > Poczekam na opinie innych uzytkownikow.

    Sygnaturka nie ma nic wspólnego z nową wersją Płatnika.To jest oficjalne
    oświadczenie.

  • 37. Data: 2003-02-02 21:55:05
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > [...]
    > ot i dlatego.
    >WSm
    A to teraz rozumiem po co ci stara wersja. Ale chyba jednak zbyt daleko
    posunięta ostrozność.a to dlatego,że ZUS po prostu nie przyjmie ci
    dokumentów z nadrukiem ze starej wersji. Przynajmniej takie deklaracje
    słyszałem.
    Jeżeli chcesz zachować dokumenty ze starej wersji, po prostu ich nie
    weryfikuj. bedziesz miał info czy poszło z błędem z poprzedniej wersji czy
    nie. Albo załóż sobie katalog z napisem "dane_ze_starego_płatnika" i ustaw
    atrybuty plików TYLKO DO ODCZYTU.
    Bo innego zastosowania do starej wersji płatnika to ja nie widzę.

    A może ktoś z Prokomu czyta grupę? :) bo padło tu kilka wskazówek czego
    brakuje w płatniku:
    1) powinien się dać odinstalować przez shift+delete
    2) pownien drukować wszystkie druki i wyliczać wszystko. i chyba najlepiej
    gdyby robił listy płac.
    3) powinny się instalować wszystkie wersje obok siebie, i najlepiej żeby nie
    zajmowały zbyt dużo miejsca na dysku, bo zaraz będzie krzyk.

    A myslałem że moi klienci już wszystko wymyślili.......a mozna się zdziwić
    tym co oni wymyślaja czasami
    PawełJ

  • 38. Data: 2003-02-02 22:42:38
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    > http://www.zus.gov.pl/pobr_pp.htm
    >
    > --
    =====================================
    prosze zrobic sobie takie doswiadczenie. W platniku 4.01 zweryfikowac
    dokumenty i zapisac je powtornie na dysku. Prosze tylko przedtem zapisac
    sobie poprzednia wersje kedu gdzies na boczku zeby mozna bylo do niej
    wrocic. Tych ktorzy mieli deklaracje RNA czeka wielka niespodzianka :(

    Ja wrocilem do wersji 3.02b

    Tomek A.

  • 39. Data: 2003-02-03 05:01:21
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > sobie poprzednia wersje kedu gdzies na boczku zeby mozna bylo do niej
    > wrocic. Tych ktorzy mieli deklaracje RNA czeka wielka niespodzianka :(

    Ale własnie GŁÓWNYM celem nowej wersji Płatnika jest zlikwidowanie dok. RNA
    . Poza tym na DRA nie wszystkie pola są drukowane, i nie wszystkie da się
    wypełnić, co też jest prawidłowe w tej wersji płatnika. Generalnie to jest
    wersja płatnika, która ma uprościć spsób wypełniania dok. A jeżeli wpsuje
    się mniej danych to już jest prościej. ZUA też jest "niekompletne"

    PawełJ

  • 40. Data: 2003-02-03 12:27:43

> [...]
    > sobie poprzednia wersje kedu gdzies na boczku zeby mozna bylo do niej
    > wrocic. Tych ktorzy mieli deklaracje RNA czeka wielka niespodzianka :(

    Poczytaj pomoc w platniku to wszystko zrozumiesz nawet oszczednosci tonera
    nic tu mie pomoga :))
    pp