  • 51. Data: 2009-04-17 12:17:49
    Temat: Re: Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 14:12:35 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

    > Chociażby art. 22c:
    > "Amortyzacji nie podlegają:
    > 1) grunty i prawa wieczystego użytkowania gruntów,
    > - zwane odpowiednio środkami trwałymi lub wartościami niematerialnymi i
    > prawnymi."
    >
    > Skoro nie pdlegają amortyzacji, a sam ustawodawca nazywa je wnip, czemu
    > nie może istnieć ich ewidencja, chociażby tylko po to, by podatnik sam
    > wiedział co posiada? :)

    Właśnie tu jest zonk - ustawodawca nazywa je WNiP, w przeciwieństwie
    do samodzielnie wytworzonych praw, których to praw WNiP nie nazywa.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 52. Data: 2009-04-17 12:18:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 13:57:42 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Wskaż literalny zakaz umieszczenia wytworzonej WNiP w ewidencji
    > ŚTiWNiP. Znajdziesz tylko zakaz amortyzacji.

    Właśnie go podałeś - nie ma czegoś takiego jak wytworzona WNiP - to po prostu
    nie jest WNiP.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 53. Data: 2009-04-17 12:19:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 14:08:29 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Cytujac za Tomkiem:

    Widzę że już mnie wyręczyłeś, zanim tu dotarłem to się podpisywałem
    powyżej :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 54. Data: 2009-04-17 12:21:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ajt wrote:
> [...]
    > To że głównym celem i sensem istnienia ewidencji jest umożliwienie
    > amortyzacji, nie znaczy przecież, że zabronione jest wpisywanie pozycji,
    > które amortyzowane nie będą.
    > Chociażby art. 22c:
    > "Amortyzacji nie podlegają:
    > 1) grunty i prawa wieczystego użytkowania gruntów,
    > - zwane odpowiednio środkami trwałymi lub wartościami niematerialnymi i
    > prawnymi."
    >
    > Skoro nie pdlegają amortyzacji, a sam ustawodawca nazywa je wnip, czemu
    > nie może istnieć ich ewidencja, chociażby tylko po to, by podatnik sam

    OK. Daj znać jak Ci poszło, kiedy się już skończysz "kopać z koniem" ;-)

    EOT

    Piotrek

  • 55. Data: 2009-04-17 12:28:49
    Temat: [OT] Re: Moge miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 10:47:33 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Ale czy to nie jest przypadkiem tak, że aportem wnosisz MPA, które
    > dzięki łaskawości ustwodawcy stają się w ten sposób WNiP?

    Przyznam że nie chce mi się tego analizować, bo jeśli założę spółkę
    to tylko spzoo, a tam nie ma tego konkretnego problemu.
    Tak czy siak osły zgotowały ludziom niezły pasztet,
    w banalnej i powszechnej wydawałoby się sytuacji.

    Jak się tylko zastanawiam (od jakiegoś już czasu) czy jest możliwe
    żeby sędziowie się obudzili i zaczęli stosować wprost art. 2 konstytucji,
    a konkretnie odmawiać stosowania absurdalnych i przekombinowanych do bólu przepisów
    oraz ustaw o nieustannie rosnącej objętości. Bo na zdrowy rozsądek musi istnieć
    granica zawiłości i długości przepisów, przy której państwo prawa staje się państwem
    bezprawia.
    No ale to już niepodatkowy offtop.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 56. Data: 2009-04-17 12:38:28
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotrek pisze:

    > OK. Daj znać jak Ci poszło, kiedy się już skończysz "kopać z koniem" ;-)

    Kopać z koniem się nie zamierzam, chyba że pierwszy zacznie :)
    Póki co sprzedaję wytwory o nazwie "program jakiś tam" - cd, instrukcja
    itd w komplecie i właśnie rozważam co by było, jakbm tak zaczął licencje
    sprzedawać :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 57. Data: 2009-04-17 12:47:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 13:10:11 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Twoim zdaniem WNiP nie można wytworzyć/utworzyć?

    To jakieś podstępne pytanie?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 58. Data: 2009-04-17 12:49:55
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Piotrek pisze:
    > RoMan Mandziejewicz wrote:
    >>
    > Amortyzacji podlegają (...) *nabyte* nadające się do gospodarczego
    > wykorzystania w dniu przyjęcia do używania: (...) - zwane wartościami
    > niematerialnymi i prawnymi.

    Interpretujesz to tak:

    Amortyzacji podlegają (...) *nabyte nadające się do gospodarczego
    wykorzystania w dniu przyjęcia do używania: (...) - zwane także wnip*

    a czemu nie tak:

    *Amortyzacji podlegają (...) nabyte nadające się do gospodarczego
    wykorzystania w dniu przyjęcia do używania*: (...) - zwane także wnip
    ?

    Ja bym się skłaniał ku tej drugiej wersji, czyli *amortyzacji podlegają
    nabyte* , to jedno, a *(lista) - zwane także wnip* to drugie.
    Czyli one są "zwane wnip" zawsze, a tylko pod warunkiem nabycia
    podlegają amortyzacji.
    Taką intepretację można poprzeć wspominanym przeze mnie już artykułem
    22c, który mówi , że "amortyzacji nie podlegają ... (lista) ... zwane
    wnip". W tym przypadku to "zwane wnip" odnosi się bez wątpienia do samej
    listy, w dodatku bez żadnych warunków dodatkowych, co przemawia za tym,
    że owe warunki (nabycie) potrzebne są tylko do amortyzacji, a nie bycia
    wnip.

    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 59. Data: 2009-04-17 12:49:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomek,

    > To jakieś podstępne pytanie?

    Odpowiedz na nie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2009-04-17 12:52:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 14:38:28 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > Póki co sprzedaję wytwory o nazwie "program jakiś tam" - cd, instrukcja
    > itd w komplecie i właśnie rozważam co by było, jakbm tak zaczął licencje

    Załóż spzoo i sprzedawaj :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek