  • 11. Data: 2007-08-14 12:04:34
    Temat: Re: Odliczanie podatku, zwrot VAT.
    Od: Michał <b...@g...pl>

    s...@o...pl pisze:

    > Nadwyżkę podatku naliczonego od zakupów nad naleznym od przedaży można
    > sobie przenosić
    > z okresu na okres aż do końca świata(lub VATu)

    super :)

  • 12. Data: 2007-08-14 12:05:18
    Od: Michał <b...@g...pl>

    t...@o...pl pisze:

    > Z tym że w zwiazku z "sukcesem budżetowym", o którym od czasu do czasu
    > wspomina Gotfryd,
    > bardziej prawdopodobny wydaje się być wariant z pierwszeństwem końca
    > świata.

    no tak :/ niestety

    ale czy wtedy trzeba jakos specjalnie ksiegowac faktury za zakup czy
    data na fakturach nie ma znaczenia?

  • 13. Data: 2007-08-14 13:09:16
    Od: Michał <b...@g...pl>

  • 14. Data: 2007-08-14 13:10:05
    Od: Michał <b...@g...pl>

    t...@o...pl pisze:

    > To samo - dochód=przychód-koszty a podatek na zaadach ogólnych od
    > dochodu liczysz :)

    ok a mozesz ta uwage odniesc do mojego przykladu? bedzie latwiej zrozumiec

    dzieki

  • 15. Data: 2007-08-14 16:29:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał wrote:

    > ale czy wtedy trzeba jakos specjalnie ksiegowac faktury za zakup czy
    > data na fakturach nie ma znaczenia?

    Ma znaczenie. Odliczenia VAT możesz dokonać w miesiącu zakupu
    lub w następnym (najoględniej, bo wyjątków bez liku).
    Ale nie wpadaj w panikę. Jak już dokonasz
    odliczenia, to nadwyżkę przenosisz w deklaracji na kolejne miesiące.

  • 16. Data: 2007-08-14 16:31:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał wrote:

    > a mozna w takim wypadku dane koszty przeniesc na kwartal gdzie moze
    > byc przychod aby bylo jak go zwrocic?

    Nie przenosisz kosztów, tylko odliczony podatek.

    Spróbuj zrobić sobie symulację na najprosztszym przykładzie.
    Najlepiej z wypełnieniem deklaracji.

  • 17. Data: 2007-08-17 06:37:04
    Od: Quental <a...@g...com>

    > Ma znaczenie. Odliczenia VAT mo esz dokona w miesi cu zakupu
    > lub w nast pnym (najogl dniej, bo wyj tków bez liku).
    > Ale nie wpadaj w panik . Jak ju dokonasz
    > odliczenia, to nadwy k przenosisz w deklaracji na kolejne miesi ce.

    Ja tylko w kwestii upewnienia si : jest tak, e mam faktur
    przychodz cych sporo, a sprzeda owych adnej, bo dzia alno jest na
    starcie. Taka sytuacja b dzie jeszcze mia a miejsce przez kolejnych
    kilka miesi cy. Rozumiem, e VAT mog sobie przenosi w takim
    przypadku z miesi ca na miesi c, ale nie mog wnioskowa o jego zwrot.
    Prawda jest to?

    Skoro pisz , to przy okazji jeszcze jedno pytanie: moja dzia alno
    b dzie opodatkowana 7% VAT-em. Czy w zwi zku z tym jako inaczej si
    rozlicza VAT nale ny - VAT naliczony (to tak na przysz o )?

    Pozdrowienia,

  • 18. Data: 2007-08-17 06:41:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Quental wrote:

> [...]
    > kilka miesi cy. Rozumiem, e VAT mog sobie przenosi w takim
    > przypadku z miesi ca na miesi c, ale nie mog wnioskowa o jego zwrot.

    Mozesz wnioskowac tez o zwrot.

    > Skoro pisz , to przy okazji jeszcze jedno pytanie: moja dzia alno
    > b dzie opodatkowana 7% VAT-em. Czy w zwi zku z tym jako inaczej si
    > rozlicza VAT nale ny - VAT naliczony (to tak na przysz o )?

    Rozlicza sie tak samo, tylko wyjdzie nadwyzka do zwrotu.

    I popraw kodowanie.

  • 19. Data: 2007-08-17 06:44:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Mozesz wnioskowac tez o zwrot.

    Tylko o ile dobrze pamietam, trzeba wykazac jakas sprzedaz,
    chocby minimalna, ale to sie zawsze da zalatwic.

  • 20. Data: 2007-08-17 07:24:33

    Dnia 17-08-2007 o 08:44:01 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Tylko o ile dobrze pamietam, trzeba wykazac jakas sprzedaz,
    > chocby minimalna, ale to sie zawsze da zalatwic.

    Ano, trzeba choćby pudełko zapałek sprzedać albo za friko coś comuś dać :)