  • 1. Data: 2006-02-04 15:59:24
    Temat: Odliczenie odsetek kredytu mieszkaniowego - interesująca sytuacja
    Od: "LastWarrior" <L...@o...pl>

    Witam wszystkich serdecznie,

    Mam pytanie odnośnie odliczania odsetek kredytu mieszkaniowego.
    Otóż moi rodzice oszczedzali w Kasie Mieszkaniowej, po czym w wyniku cesji
    przenieśli wkład z kasy na mnie.
    Oszczędzając, rodzice korzystali z ulgi (odliczania wydatków na cele
    mieszkaniowem, bodajże 30%).

    Aktualnie mam zamiar wziąć kredyt mieszkaniowy, ale nie z Kasy Mieszkaniowej
    (kontraktowy) tylko zwykły, być może nawet w innym banku.
    Kredyt ma sfinansować trwającą właśnie budowę lokalu mieszkalnego przez
    dewelopera.
    Finansować będzie ostatnie 2 raty za mieszkanie, gdyż wcześniejsze raty
    sfinansowałem z CAŁEGO WKŁADU KASY MIESZKANIOWEJ.

    I teraz mam pytanie:

    Czy będę upoważniony do odliczania sobie odsetek z takiego kredytu ?

    Z jednej strony CAŁY wkład został wykorzystany na cele mieszkaniowe, i na
    jego poczet nie biorę dobrze oprocentowanego kredytu z Kasy Mieszkaniowej,
    tylko kredyt droższy, a więc raczej powinienem mieć prawo do odliczeń.

    Z drugiej jednak z tego co czytałem, oszczędzający w Kasie Mieszkaniowej nie
    mają możliwości odliczania sobie odsetek od kredytu hipotecznego.

    Pozdrawiam
    L.W.