  • 1. Data: 2006-02-04 18:05:37
    Temat: Problem z PIT 5L
    Od: "Henryk Konczyło" <t...@o...pl>

    Witam!
    Problem mam taki. W PIT 5L jest miejsce na odliczenie od podstawy
    opodatkowania skladki na ZUS.
    Teraz rozliczam sie za styczeń, czyli mam czas do 20 lutego.
    1. Za jaki okres powinnam odliczyć ZUS, za grudzień 2005 czy za styczeń
    2006?
    2. Na jednej ze stron w internecie znalazlam, ze odlicza sie za grudzien
    2005, ale tylko te skladnki ktore sa faktycznie wplacone w tym roku
    podatkowym, a ja wlacalam ZUS jeszcze pod koniec grudnia.

    JAK MAM TO ZROBIĆ ŻEBY BYŁO DOBRZE.?

    Dzieki za info.
    Pozdrawiam
    Ula

  • 2. Data: 2006-02-04 18:08:40
    Temat: Re: Problem z PIT 5L
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@o...pl> napisal(a):
> [...]
    > 2005, ale tylko te skladnki ktore sa faktycznie wplacone w tym roku
    > podatkowym, a ja wlacalam ZUS jeszcze pod koniec grudnia.

    Odliczasz składki ZAPŁACONE w miesiącu za który składasz deklarację.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 3. Data: 2006-02-04 18:10:50
    Od: "Henryk Konczyło" <t...@o...pl>

    W takim razie teraz mam odliczyc za styczeń??
    A jesli za styczen jeszcze nie zaplacilam??
    Kiedy odlicze skladke za grudzien??

    To sie porobilo :/

  • 4. Data: 2006-02-04 18:14:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@o...pl> napisal(a):
    > W takim razie teraz mam odliczyc za styczeń??

    Teraz to znaczy kiedy?

    > A jesli za styczen jeszcze nie zaplacilam??

    No to niczego nie odliczasz, bo odlicza się jedynie
    zapłacone składki, a nie należne.

    > Kiedy odlicze skladke za grudzien??

    A kiedy ją zapłaciłaś? Skąd my mamy to wiedzieć, skoro
    najwyraźniej składki płacisz losowo i w losowych terminach.

    > To sie porobilo :/

    No, przydałoby się jakieś biuro rachunkowe zatrudnić, bo coś widzę,
    że przy swoim poziomie wiedzy to prędziutko dojdziesz do katastrofy.

  • 5. Data: 2006-02-04 18:15:44
    Od: "Henryk Konczyło" <t...@o...pl>

    skladke za grudzien zaplacilam w grudniu.
    Kiedy to odliczyc?

    Skladki za styczen jeszcze nie zaplacilam, zamierzam w poniedzialek, bo jest
    czas do 10 lutego. Kiedy to odliczyc?

    Co odliczyć teraz, jesli w ogole cos odliczyc jesli za grudzien placilam w
    grudniu za stycen jeszcze nie.:)

    Troche to zamotane przyznaje.

  • 6. Data: 2006-02-04 18:33:08
    Od: "Henryk Konczyło" <t...@o...pl>

    dzieki

  • 7. Data: 2006-02-04 18:34:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Henryk Konczyło wrote:
    > skladke za grudzien zaplacilam w grudniu.
    > Kiedy to odliczyc?

    W rozliczeniu za grudzień, czyli w rocznym picie.

    > Skladki za styczen jeszcze nie zaplacilam, zamierzam w poniedzialek,
    > bo jest czas do 10 lutego. Kiedy to odliczyc?

    Jak zapłacisz, to będziesz myśleć :-)

    > Co odliczyć teraz, jesli w ogole cos odliczyc jesli za grudzien
    > placilam w grudniu za stycen jeszcze nie.:)

    No to w picie za styczeń nic nie odliczasz,
    bo nic nie było płacone.

  • 8. Data: 2006-02-04 18:34:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@o...pl> napisal(a):
    > skladke za grudzien zaplacilam w grudniu.
    > Kiedy to odliczyc?

    W grudniu. Czyli w deklaracji rocznej.

    > Skladki za styczen jeszcze nie zaplacilam, zamierzam w poniedzialek, bo jest
    > czas do 10 lutego. Kiedy to odliczyc?

    W miesiącu zapłaty. Przecież napisałem.

    > Co odliczyć teraz, jesli w ogole cos odliczyc jesli za grudzien placilam w
    > grudniu za stycen jeszcze nie.:)

    Jeśli nie zapłaciłaś żadnej składki, to nie odliczysz czego.

    > Troche to zamotane przyznaje.

    Nie zamotane, tylko nie masz pojęcia o prawie podatkowym i w swoim własnym
    interesie raczej zatrudnij kogoś, kto się na tym zna. Chociaż trochę.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2006-02-05 17:05:26
    Od: "WaldiM" <w...@a...pl>

    > W rozliczeniu za grudzień, czyli w rocznym picie.

    > Jak zapłacisz, to będziesz myśleć :-)

    no powiedzcie mu prościej i łopatologicznie :)
    jak zapłacisz składkę za styczeń w lutym to możesz ją dliczyć dopiero
    rozliczjąc luty
    część płaci składki do końca miesiąca (a nie jak to jest dopuszczalne do 10
    dnia następnego miesiąca) i wtedy można je odliczyć w miesiącu za który są
    płacone

    Waldim
    www.antykoncepcja.pl