  • 11. Data: 2003-12-29 17:32:24
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Od: "vill" <v...@g...pl>

    news:22474890.20031229160324@pik-net.pl...

    > Jeśli nie jest płatnikiem VAT. Ale wtedy musi wystawić rachunek.
    >
    > [...]
    >
    > --
    Witam
    Ja wystawiam dokument ktory w naglowku ma napisane faktura nr .... pomimo ze
    dotyczy sprzedazy nie vatowej dokladnie na podstawie sww jest to dzialalnosc
    zwolniona z podatku. Jednak z tego co mi wiadomo usluga transmisji danych
    jest w stawce 7%(na razie) i jako taka musi byc wystawiona wg. mnie jako
    faktura vat. Ktos kiedys tlumaczyl ze faktura, rachunek maja okreslone
    wymagane dane i to jest istotne. Wg. mnie nie ma juz okreslenia rachunek
    tylko faktura, a sww okresla czy i w jakiej stawce jest dana rzecz.
    vill

  • 12. Data: 2003-12-29 17:45:27
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > wymagane dane i to jest istotne. Wg. mnie nie ma juz okreslenia rachunek
    > tylko faktura, a sww okresla czy i w jakiej stawce jest dana rzecz.

    za Maddy :

    "O wystawianiu rachunków mówi Ordynacja Podatkowa:
    Art. 87. § 1. (177) Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej,
    podatnicy prowadzący działalność gospodarczą obowiązani są na żądanie
    kupującego lub usługobiorcy wystawić rachunek potwierdzający dokonanie
    sprzedaży lub wykonanie usługi."

    vladi

  • 13. Data: 2003-12-29 18:35:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dark Icon napisał:

    > Obowiązek wystawienia faktury maja jak najbardziej.
    Jezusicku, jasnowidz!
    A numery totka tez przewidujesz? Ja poprosze na miliard w środę, troche
    sie spłukałam przez swięta.

    > Nie ma juz o ile mnie pamięć nie myli podziału na faktury i rachunki. Teraz
    > sa tylko faktury a czy sa vatowcami czy nie to już jest kwestia rozliczeń z
    > US a nie z kupującym.

    O boże, nóz sie w kieszeni otwiera. Po tylu tłumaczenia, tłuczenu do
    głów że jest rachunek i jest faktura znowu budzi się ktos kto nie ma
    zielonego pojęcia a jednak PAMIĘTA.

    Nie rozumiem jak może cie mylić PAMIĘĆ. Przeciez takiego stanu prawnego
    nigdy nie było więc pamietac go nie możesz.
    Nie ma go tez i teraz.

    VATowcy wystawiają faktury VAT, nievatowcy rachunki.

    Nie chce mi sie drugi raz cytować wszystkich tych poragrafów które juz
    przytoczyłam parę postów wczesniej.

    Poczytaj, popukaj sie w głowe, poczytaj jeszcze raz a potem sie odzywaj.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2003-12-29 18:38:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2003, Dark Icon wrote:
    [...]
    >+ Nie ma juz o ile mnie pamięć nie myli podziału na faktury i rachunki.

    ...a to już można grunt na fakturę dostać ? :)
    Może inaczej: załóżmy że kupisz coś co jest czyjąć *osobistą*
    własnością. Samochód dla przykładu (żeby było oczywiste że
    bez "papierka" się nie obejdzie). Sugerujesz że "człowiek
    z ulicy":

    >+ Teraz sa tylko faktury

    ... ma ci wystawić *fakturę* ??

    Miałem trochę przerwy w czytaniu GP, RP i grupy - ale żeby aż tak
    przepisy zmienili... ;)
    [...]
    >+ Dokumenty sa dwa: paragon lub faktura.

    Poczepiam się dla porządku :) - nieprawda, bo np. rozporządzenie
    ministra to też dokument ;)
    A jeśli chodzi o dokumenty księgowe - to paragon wzbudza wątpliwości.
    Chyba wypada (w razie zaksięgowania wydatku "detalicznego" na
    podstawie paragonu) wypisać DW... Acz do tego wniosku doszedłem kiedyś
    dopiero po iluś iteracjach interpretacji rozp. ds. KPiR :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2003-12-29 18:45:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik vill napisał:

> [...]
    > wymagane dane i to jest istotne. Wg. mnie nie ma juz okreslenia rachunek
    > tylko faktura, a sww okresla czy i w jakiej stawce jest dana rzecz.

    Czy ktos może go walnąc w łeb bo mnie ręka boli?!
    Skąd po takim czasie i takim nakładzie pracy włożonej przez mnie,
    Gotfryda i kilka innych osób (przepraszam że nicków nie pamietam) w
    upowszechnienie wiedzy o vacie i o róznicach pomiędzy zwolnieniem
    podmiotowym i przedmiotowym, czym sie rózni rachunek od faktury i innych
    tego typu elemetranych sprawach, biorą sie jeszcze tacy "szpece" którzy
    nie mają minimum pojęcia o tym na jakich zasadach funkcjonują oni sami,
    nie mówiąc juz o innych przedsiębiorcach ale twardo musza cos doradzić.
    Pewnie mu ktos kiedys poweidział że jego usługi sa zwolnione. I to jest
    wszystko co gośc wie na temat VAT. No, zna jeszcze pojęcie sww, nie
    funkcjonujące juz w ustawie o VAT zresztą.
    I tyle mądrości ludowej.

    Przeciez to ręce opadaja. Nie chce mi sie juz wyjasniac, bo ile mozna
    łopatalogie stosowana wykładać?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2003-12-29 18:54:55
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin S." <t...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Dark Icon" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co mi wiadomo to nadal jest podzial na rachunki. Tyle sie zmienilo
    ze
    > nie ma juz UPROSZCZONYCH rachunkow.

    Nie ma. Teraz wszystko jest fakturą :)

    przemek

  • 17. Data: 2003-12-29 19:00:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Nie ma. Teraz wszystko jest fakturą :)

    A rozmiary butów powyżej 40 są niemodne w tym sezonie. *

    Maddy

    * no co.. nie chciałam żeby czuł się osamotniony w pleceniu trzy po trzy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 18. Data: 2003-12-29 19:01:18
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przytoczyłam parę postów wczesniej.
    >
    > Poczytaj, popukaj sie w głowe, poczytaj jeszcze raz a potem sie odzywaj.

    Szkoda że jestes taka natchnina i wszystkowiedząca :(
    A jeżeli nie chce ci się odpowiadać to tego nie rób.

    Kiedyś był podział na FVAT i rachunek uproszczony a teraz jest tylko
    dokument mający w nagłówku "faktura".
    Obowiązek udokumetowania sprzedazy był, jest i będzie.

    Ty tez się popukaj, poczytaj, pomyśl dwa razy i najelepiej się wogóle nie
    odzywaj.

    przemek

  • 19. Data: 2003-12-29 19:03:55
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > własnością. Samochód dla przykładu (żeby było oczywiste że
    > bez "papierka" się nie obejdzie). Sugerujesz że "człowiek

    Tutaj chodzi o udokumentowanie kupna-sprzedaży przez podmioty gospodarcze a
    nie człowieka z ulicy.

    > Poczepiam się dla porządku :) - nieprawda, bo np. rozporządzenie
    > ministra to też dokument ;)

    Rozporządzenie nie dokumentuje sprzedaży :-P

    przemek

  • 20. Data: 2003-12-29 19:08:46
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

    > A rozmiary butów powyżej 40 są niemodne w tym sezonie. *

    A ty się dobrze czujesz czy przegrzałas główkę?

    przemek