  • 21. Data: 2003-12-29 19:12:20
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1a5a5815a727576b98981c@news.tpi.pl...

    > Zeby bylo fajniej, to nigdy nie dowiesz sie o tym czy odmawiajacy zostal
    > ukarany.

    Niekoniecznie. Jeśli złoży zawiadomienie o przestępstwie to musi zostać
    jako zawiadamiający poinformowany o merytorycznym zakończeniu
    postępowania, bo to wynika z kodeksu postępowania karnego, który ma w tym
    wypadku zastosowanie.

  • 22. Data: 2003-12-29 19:16:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <b...@b...USUN_TO.com> napisał w
    wiadomości news:bsp9v1$jk4$1@inews.gazeta.pl...

    Ja bym ich wezwał na piśmie do wystawienia faktury z podaniem terminu.
    Takiego terminu, byś był w stanie w te koszty rozliczyć. Po bezskutecznym
    upływie terminu składasz zawiadomienie do organów ścigania, a więc do
    wyboru Policja, Prokuratura, Urząd Skarbowy lub Urząd Kontroli Skarbowej,
    ponieważ jest to przestępstwo bądź wykroczenie z Ustawy Karnej Skarbowej.
    Jeśli nie są płatnikami VAT-u, to nie mogą wystawić faktury VAT i Ty tego
    VAT-u nie możesz odliczyć, ale koszty poniosłeś przecież.

  • 23. Data: 2003-12-29 19:16:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dark Icon napisał:

    > Szkoda że jestes taka natchnina i wszystkowiedząca :(
    > A jeżeli nie chce ci się odpowiadać to tego nie rób.
    >
    > Kiedyś był podział na FVAT i rachunek uproszczony a teraz jest tylko
    > dokument mający w nagłówku "faktura".
    > Obowiązek udokumetowania sprzedazy był, jest i będzie.

    Dotychczas uwazałm że jestes po prostu niedoinformowany.

    Teraz uwazam że jestes leniwym ignmorantem.

    Bo jak inaczej nazwac kogos kto nie zna ustaw ale uważa że wie lepiej a
    jednocześnie nie chce mu się tyłka ruszyc żeby ściągnąc tekst źródłowy
    który był paluchem podtykany na grupie pare godzin wczesniej?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 24. Data: 2003-12-29 19:19:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dark Icon napisał:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > A ty się dobrze czujesz czy przegrzałas główkę?

    Moja wypowiedz była równie bezsensowna jak Twoja ale ja bezsens mojej
    widzę. To jest ta znacząca róznica między nami.
    Ja na ogół plote głupoty świadomie...

    Chociaż faktycznie, próba wbicia odrobiny informacji w zakute łby to
    pracochłonne i niewdzięczne zajęcie...
    Mogło mi zaszkodzić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 25. Data: 2003-12-29 19:19:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Dec 2003, Dark Icon wrote:

    >+ Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał
    >+ [...]
    >+ > Nie rozumiem jak może cie mylić PAMIĘĆ. Przeciez takiego stanu prawnego
    >+ > nigdy nie było więc pamietac go nie możesz.

    Ja tam tylko dla porządku zaprotestuję standardowo przeciw
    rozszerzaniu zakresu dyskusji o "zawsze", "nigdy", "wszędzie",
    "nigdzie" itp. Znaczy: nie można wykluczyć że KIEDYŚ i GDZIEŚ
    mogło tak być ;), ograniczając się do "mniej więcej tu i mniej
    więcej teraz":

    >+ > Nie ma go tez i teraz.
    >+ >
    >+ > VATowcy wystawiają faktury VAT, nievatowcy rachunki.

    ...to jak najbardziej :)
    [...]
    >+ Szkoda że jestes taka natchnina i wszystkowiedząca :(
    >+ A jeżeli nie chce ci się odpowiadać to tego nie rób.

    Kiedy Maddy odpowiada !

    >+ Kiedyś był podział na FVAT i rachunek uproszczony

    Dotyczył dokumentów dotyczących sprzedaży *oVATowanej* !

    >+ a teraz jest tylko dokument mający w nagłówku "faktura".

    ....przy sprzedaży objętej VAT !

    >+ Obowiązek udokumetowania sprzedazy był, jest i będzie.

    Ale jak ty z faktu że istnieje sprzedaż objęta VAT wyprowadziłeś
    wniosek, że *cała* sprzedaż jest oVATowana ? Bo ja wyjść nie mogę
    z podziwu jak obszedłeś jedno z trudniejszych do czytania dzieł
    naszych ustawodawców :)

    >+ Ty tez się popukaj, poczytaj, pomyśl dwa razy i najelepiej się wogóle nie
    >+ odzywaj.

    Ykhm... tenteges... chyba przegryzę... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 26. Data: 2003-12-29 19:25:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > wniosek, że *cała* sprzedaż jest oVATowana ? Bo ja wyjść nie mogę
    > z podziwu jak obszedłeś jedno z trudniejszych do czytania dzieł

    Przeciez to jasne. Dookoła obszedł, duzym łukiem, Gotfrydzie.
    Jak by był bliżej może by cos z tego łyknął :-))

    > Ykhm... tenteges... chyba przegryzę... :)

    Nie, Gotfrydzie, nie pozbawiaj mnie tej frajdy.
    Wyjątkowo w świeta obrodziły. Zwykle nie było ich więcej niz na pół
    magazynka a dzis sobie moge postrzelać :-))
    A wiesz jak ja lubie sobie postrzelać do trolli.

    Niestety, Monisie uszkodziłam chyba trochę, ale juz sie znalazł ktoś na
    jej miejsce :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 27. Data: 2003-12-29 19:25:36
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > wniosek, że *cała* sprzedaż jest oVATowana ? Bo ja wyjść nie mogę
    > z podziwu jak obszedłeś jedno z trudniejszych do czytania dzieł

    Tego nie powiedziałem.

    przemek

  • 28. Data: 2003-12-29 19:28:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > [...]
    >+ > >+ Nie ma juz o ile mnie pamięć nie myli podziału na faktury i rachunki.
    >+ >
    >+ > ...a to już można grunt na fakturę dostać ? :)
    >+ > Może inaczej: załóżmy że kupisz coś co jest czyjąć *osobistą*
    >+ > własnością. [...]
    >+ >
    >+ > >+ Teraz sa tylko faktury
    >+ >
    >+ > ... ma ci wystawić *fakturę* ??
    >+
    >+ Tutaj chodzi o udokumentowanie kupna-sprzedaży przez podmioty

    To jak mi jeszcze wytłumaczysz, czym różni się sprzedaż "nietowaru"
    "osobistą" od sprzedaży "gospodarczej" (licencje z wyłączeniem
    komputerowych, grunt itp) oraz *w zakresie VATu* (bo w zakresie
    np. PCC się różni, skutkiem... innego wyłączenia z VAT :))
    sprzedaż "osobista" od sprzedaży "gospodarczej" przez podmiot
    który jest z VAT zwolniony - na gruncie tejże ustawy o VAT,
    to (jak mawiają) - "będziemy w domu".
    Objaśniam że podstawą prawną do wystawiania faktur jest rozp.
    MF wydane na podstawie ustawowego upoważnienia w ustawie o VAT,
    skutkiem czego faktura VAT ma "moc prawną" wyłącznie na podstawie
    przepisów VAT... (czyli "tamtejsze" definicje są obowiązujące
    dla pojęć decydujących o istnieniu bądź nie "faktury")
    Oczywiście mogę się mylić... poproszę o nry artykułów które
    źle interpretuję :)

    >+ > >+ Dokumenty sa dwa: paragon lub faktura.
    >+ >
    >+ > Poczepiam się dla porządku :) - nieprawda, bo np. rozporządzenie
    >+ > ministra to też dokument ;)
    >+
    >+ Rozporządzenie nie dokumentuje sprzedaży :-P

    ...ależ o tym nie pisałeś ;) !
    A w takim przypadku *jednak* co najmniej rachunek trzeba doliczyć
    (i to NIE JEST kompletna lista: "dowód opłaty pocztowej" *dokumentuje*
    sprzedaż usługi...)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 29. Data: 2003-12-29 19:28:59
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

    > Moja wypowiedz była równie bezsensowna jak Twoja ale ja bezsens mojej
    > widzę. To jest ta znacząca róznica między nami.
    > Ja na ogół plote głupoty świadomie...

    I tylko ty go widzisz. A co do świadomości to śmiem watpić.

    > Chociaż faktycznie, próba wbicia odrobiny informacji w zakute łby to
    > pracochłonne i niewdzięczne zajęcie...
    > Mogło mi zaszkodzić.

    Zakuty łeb to masz własnie ty w ten sposób odpowiadając i jeżeli tak uważasz
    to naprawde zamilknij bo się zmęczysz.
    I tym sie róznimy że ja to rozumiem a ty nie co udowodniłas odpisując w ten
    sposób.

    Ale wracając do tematu to:
    Odmowa wystawienia rachunku jest zagrożona karą. Kto wbrew obowiązkowi nie
    wystawia faktury lub rachunku za wykonanie świadczenia albo odmawia ich
    wydania, podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych (zob. art. 62 par. 1
    ustawy z dnia 10 września 1999 r. Kodeks karny skarbowy, Dz.U. nr 83, poz.
    930 z późn. zm.). Jeżeli zatem ktoś odmawia nam wystawienia rachunku, zawsze
    możemy od urzędu skarbowego domagać się wszczęcia przeciwko niemu
    postępowania karnego skarbowego.

  • 30. Data: 2003-12-29 19:30:55
    Od: "Dark Icon" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jednocześnie nie chce mu się tyłka ruszyc żeby ściągnąc tekst źródłowy
    > który był paluchem podtykany na grupie pare godzin wczesniej?

    Mogę być leniwy i ignorantem (nawet głupcem) ale w przeciwieństwie do Ciebie
    staram się pomóc a nie udowodnić że inni sa głupsi.
    Spójrz w lustro i zastanów się głęboko nad sobą to czasem pomaga.

    przemek