  • 1. Data: 2004-03-15 14:22:29
    Temat: Sprzedaz akcji pracowniczych
    Od: "SlawekM" <s...@p...onet.pl>

    Bardzo prosze o informacje na temat zasad opodatkowania sprzedazy akcji
    pracowniczych. Rodzice wlasnie sprzedali akcje i nie maja pojecia w jaki
    sposob zaplaca podatek, czy maja zaplacic zaliczke, czy rozliczaja sie wraz
    ze skladaniem PIT za 2004 itp.
    Dziekuje i pozdrawiam, Slawek

  • 2. Data: 2004-03-15 19:57:15
    Temat: Re: Sprzedaz akcji pracowniczych
    Od: "Ewa Majewska" <e...@w...pl>

    Użytkownik "SlawekM" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracowniczych. Rodzice wlasnie sprzedali akcje i nie maja pojecia w jaki
    > sposob zaplaca podatek, czy maja zaplacic zaliczke, czy rozliczaja sie

    Jeżeli rodzice sprzedali akcje w tym roku to powinni złożyć Pit-13 do 15-go
    następnego miesiąca, a ująć je w rozliczeniu rocznym za 2004 r
    Ewa

  • 3. Data: 2004-03-16 06:42:18
    Od: "SlawekM" <s...@p...onet.pl>

    Na stronie MInisterstwa Fninansow napisali tak:
    Od 2004 r. dochody ze sprzedaży papierów wartościowych stosownie do przepisu
    art. 30b ustawy PIT mają być opodatkowane 19% liniowym podatkiem dochodowym.
    Dochodów tych nie łączy się z dochodami z innych źródeł i wykazuje się w
    odrębnym zeznaniu podatkowym.

    Nic nie ma na temat zaliczek. Mozez podac jakies zrodlo twojej informacji .
    Wiem, ze nie zlozyli zadnego PIT13 w zwiazku ze sprzedazy akcji.

  • 4. Data: 2004-03-16 12:45:52
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Co do Pita 13 to na pewno do 15 nastepnego miesiąca + wpłata podatku. Co do
    zeznania rocznego to już nie wykazują.

  • 5. Data: 2004-03-17 01:10:08
    Temat: Odp: Sprzedaz akcji pracowniczych
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

    > Co do Pita 13 to na pewno do 15 nastepnego miesiąca + wpłata podatku. Co
    do
    > zeznania rocznego to już nie wykazują.

    Chyba będą musieli wykazać ale w rozliczeniu PIT-36 za rok 2004
    - czyli dopiero za rok

  • 6. Data: 2004-03-17 09:31:12
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Dlaczego w rocznym Picie wykazac coś co jest opodatkowane ryczałtem? Jest
    dochód opodatkowany według stawki np. 19% i został zapłacony od tego
    podatek. Teraz wykazuję to w Picie rocznym (abstrahując juz za jaki rok) i
    po doliczeniu dochodu z tych akcji do innych dochodów wskakuję np. w II próg
    i 30%. I co wychodzi, że mam dopłacić?

  • 7. Data: 2004-03-17 15:41:55
    Od: "SlawekM" <s...@p...onet.pl>

    Ostatnia wersja, jaka uzyskalem brzmi tak:
    Sprzedaz akcji pracowniczych opodatkowana jest 19%, nie odprowadza sie
    zaliczek a jedynie wykazuje w odrebnym zeznaniu za 2004.
    Jakim odrebnym zeznaniu? Jest jakis specjalny PIT? Jaki ma numer?

    Pozdrawiam, Slawek