  • 1. Data: 2004-02-01 11:15:02
    Temat: Opłaty rejestracyjne do KUP
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    Witam

    Wybaczcie byc może laickie pytanie... niby wiem - dzisiaj formalnie
    rozpoczynam DG :-) - ... ale juz pojawiaja się watpliwości :-)

    Par. 14.1 rozporządzenia dot. KPiR niby dośc jednoznacznie precyzuje co i
    jak, ale...
    Zakładajc działalnośc poniosłem opłaty:
    - Opłata za wpis do ewidencji (100 zł)
    - Opłata skarbowa z tytułu rejstracji VAT (152 zł)

    Obydwie zostały poniesione __przed__ dniem rozpoczęcia działaności. Na
    obydwie w urzedzie miasta wystawiono kwity: "Potwierdzenie wpłaty".

    Pytania są nastepujące:
    - czy obydwie opłaty mozna wrzucic w KUP pomimo, ze poniesione zostały przed
    rozpoczęciem DG?
    - czy nalezy to zrobić za pomoca dowodu wewnętrznego podpinając kwity do
    tych dowodów, czy wystarcza same kwity?

    Wdzięczny za konstruktywne odpowiedzi..

    ... Fires

  • 2. Data: 2004-02-02 22:39:57
    Temat: Re: Opłaty rejestracyjne do KUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Feb 2004, Fires wrote:
    [...]
    >+ Obydwie zostały poniesione __przed__ dniem rozpoczęcia działaności. Na
    >+ obydwie w urzedzie miasta wystawiono kwity: "Potwierdzenie wpłaty".

    A rozliczasz się *kasowo* czy *memoriałowo* ?
    [...]
    >+ - czy nalezy to zrobić za pomoca dowodu wewnętrznego podpinając kwity do
    >+ tych dowodów, czy wystarcza same kwity?

    Czy już przeczytałeś rozp. ds. KPiR ? :)
    Coś w okolicy 12 paragrafu jest opis dowodów księgowych :)
    Zapodaj wg którego punktu chcesz księgować, najwyżej poprostestujemy
    sobie, a co :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-03 07:03:06
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...
    [...]
    > A rozliczasz się *kasowo* czy *memoriałowo* ?

    memoriałowo

    [...]
    > Czy już przeczytałeś rozp. ds. KPiR ? :)

    Niech za odpowiedź posłuzy cytat z mojego postu:
> [...]

    > Coś w okolicy 12 paragrafu jest opis dowodów księgowych :)
    > Zapodaj wg którego punktu chcesz księgować, najwyżej poprostestujemy

    Par 14.1.8. Opłat uiszczanych znakami opłaty skarbowej oraz....

    Co prawda nie kupowałem znczka skarbowego, ale na kwicie za rejestracje VAT
    stoi "Opłata skarbowa". Można domniemywac, że taką samą opłatą (skarbową)
    jest opłata za wpis do ewidencji.

    Ale to tylko cześć problemu... druga część dotyczy faktu, że opłaty zostały
    wykonane __przed__ rozpoczeciem działalności.

    Tak szczerze mówiąc liczyłem na prosta odpowiedź praktyków, ale możemy także
    podyskutować.

    Fires

  • 4. Data: 2004-02-03 07:50:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, Fires wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ [...]
    >+ > A rozliczasz się *kasowo* czy *memoriałowo* ?
    >+
    >+ memoriałowo
    [...]
    >+ Niech za odpowiedź posłuzy cytat z mojego postu:

    A prawda, przepraszam :)
    [...]
    >+ Co prawda nie kupowałem znczka skarbowego, ale na kwicie za rejestracje VAT
    >+ stoi "Opłata skarbowa". Można domniemywac, że taką samą opłatą (skarbową)
    >+ jest opłata za wpis do ewidencji.

    IMHO słusznie. Zmieniwszy wpis również do KPiR wpisałem numer w kwitka :)

    >+ Ale to tylko cześć problemu... druga część dotyczy faktu, że opłaty zostały
    >+ wykonane __przed__ rozpoczeciem działalności.

    ...ale przy memoriale z zasady księguje się na okres którego koszt
    dotyczy, a przecież ów wpis nie dotyczy nieprowadzenia DG, IMHO :)

    >+ Tak szczerze mówiąc liczyłem na prosta odpowiedź praktyków, ale możemy także
    >+ podyskutować.

    :)
    Opinię że można znajdziesz również przeszukując (groups.google.pl =>
    zaawansowane i wypełnić pola) archiwalia. Przezornie pytam o sposób
    księgowania kosztów, bo przy kasowym pojawiają się wątpliwości - a przy
    kasowym na przełomie roku to juz zupełnie trudno "uznać słuszność" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-03 07:58:49
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    [...]

    > ...ale przy memoriale z zasady księguje się na okres którego koszt
    > dotyczy, a przecież ów wpis nie dotyczy nieprowadzenia DG, IMHO :)

    Czyli prościej to ujmując: "ów wpis dotyczy prowadzenia DG"

    > :)
    > Opinię że można znajdziesz również przeszukując (groups.google.pl =>

    Umiem posługiwać się google i nawet :-) to zrobiłem. Znalazłem np. posty z
    2001 roku, gdzie ktoś wpisał sobie opłatę za zmiane wpisu do EDG. NIestety
    nie znalazłem mojego przypadku :-)

    Zresztą... jak juz polecasz google, jakimi slowami bys się posluzył do
    zapytania???

    Ech... chyba musze odnowić znajomośc ze znajomym biurem rachunkowym, albo
    darowac sobie te 250 zł.

    Fires

  • 6. Data: 2004-02-03 15:43:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, Fires wrote:
    [...]
    >+ Zresztą... jak juz polecasz google, jakimi slowami bys się posluzył do
    >+ zapytania???

    Jeszcze nie wiem :)

    >+ Ech... chyba musze odnowić znajomośc ze znajomym biurem rachunkowym, albo
    >+ darowac sobie te 250 zł.

    Nie przesadzaj. Wszystkie opinie które dotąd widziałem były jednolite:
    WPISYWAĆ. Oczywiście nie mam nic przeciw "odnowieniu znajomości z biurem",
    co najwyżej sugeruję żebyś się przeszedł (z kompletem "papierów") jak
    już będziesz miał co nieco powpisywane :)
    Pytanie: "a jaką masz pierwszą pozycję w KPiR" znasz ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-02-03 18:10:09
    Od: "Fires" <f...@f...mail.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    [...]
> [...]
    > już będziesz miał co nieco powpisywane :)
    > Pytanie: "a jaką masz pierwszą pozycję w KPiR" znasz ? ;)

    He,he... czuje sie jak na egzaminie. Odpowiedziałbym "spis z natury", ale
    nie mam :-)

    Fires

  • 8. Data: 2004-02-04 10:23:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, Fires wrote:
    [...]
    >+ > Pytanie: "a jaką masz pierwszą pozycję w KPiR" znasz ? ;)
    >+
    >+ He,he... czuje sie jak na egzaminie.

    :)
    Bez przesady, chodzi tylko o użyteczność "wizyty w biurze" :)

    >+ Odpowiedziałbym "spis z natury", ale nie mam :-)

    Spisu ??
    A to dlaczego ???
    Z faktu że można wydedukować iż "zerowy" spis może być przesadą
    (acz nie musi) nie wynika że nie wolno jego wyników nie wpisać
    do KPiR. Hint: nie powiedziano (w rozp.) JAK wpisać.
    Widać... trzeba iść do biura ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-02-04 11:45:45
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...
    [...]
    > Z faktu że można wydedukować iż "zerowy" spis może być przesadą

    Z logicznego punktu widzenia właśnie taki jest :-) IMO

    > (acz nie musi) nie wynika że nie wolno jego wyników nie wpisać
    > do KPiR. Hint: nie powiedziano (w rozp.) JAK wpisać.

    Nooo... nie napisali :-(, ale program mi sam proponuje pozycję 16 kpir :-)

    Pozdrawiam

    Fires

  • 10. Data: 2004-02-04 17:44:11
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    [...]

> [...]
    > (acz nie musi) nie wynika że nie wolno jego wyników nie
    wpisać
    > do KPiR. Hint: nie powiedziano (w rozp.) JAK wpisać.

    Trochę zagmatwana ta wypowiedź :-(
    Gdzie niby ten początkowy - powiedzmy zerowy spis z natury
    ma być wpisany?, bo chyba nie na pierwszej pozycji w
    styczniu?
    Z tego co widzę w mojej KPiR jest miejsce przeznaczone do
    wpisania remanentu początkowego - na ostatniej stronie
    księgi - tam gdzie na koniec roku oblicza się dochód. Czy
    znowu coś źle robię?

    Masuro