  • 41. Data: 2015-07-30 20:37:59
    Temat: Re: PCC od nieauta
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.07.2015 o 18:30, J.F. pisze:

    > Pewnie by sie nie sprzedala, bo ladowarek jest w trzy dupy i kazda musi
    > poczekac na swojego klienta
    > Chcesz sprzedac - wystaw po 25 czy 20 :-)
    > Albo daj aukcje od zlotowki dla przyciagniecia uwagi, i z cena minimalna.

    Ale nie o tym była mowa przecie.

  • 42. Data: 2015-07-30 21:08:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-30 o 14:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup

    > To miales szczescie. Zazwyczaj "jak zawieralismy polise to auto bylo
    > warte 10 tys, ale dzis jest warte 8 tys" - i na dowod ksiazeczke.
    > Owszem, jak ukradli na drugi dzien, to taki numer nie przejdzie ...

    Widocznie taka była prawda (że w momencie zawierania polisy auto było
    warte 10, a w momencie kradzieży 8). Na taką okoliczność jest dodatkowa
    klauzula (jak ktoś chce) "stała wartość pojazdu w okresie ubezpieczenia"
    - przydatne zwłaszcza w nowych samochodach (11. miesiąca od zakupu
    nowego samochodu po kradzieży dostaniesz 100% a nie powiedzmy 80% wedle
    rzeczywistej wartości).

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2015-07-31 20:46:51
    Od: <3...@1...204651.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Po co powtarzasz moje cytaty?

    Nie pij tyle, cytat jest z Przemka, pojawił sie tu:
    i to jest to MID mojej wiadomości

    > To jakaś forma treningu umysłu?

    Nie wiem co ci lekarz zalecił na głowę.

    --
    'Tom N'

  • 44. Data: 2015-08-03 16:02:09
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-07-29 o 11:00, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > jakiś dziwny system podatkowy jest. Bo gdyby sprzedaż była "na
    > fakturę" to by US nie wyceniał, prawda?

    mi wycenił, ale było to lata temu.
    Kupowałem Żuka od osoby "prywatnej" na umowę, za 2500 zł (na stare, cenę
    nieco zawyżyłem, bo zakup szedł w koszty)
    Pani w US sięgnęła do słynnej niebieskiej książki i powiedziała, że ten
    Żuk kosztuje 5400.
    Ja jej na to, że nie jestem zainteresowany w zaniżaniu ceny, bo idzie to
    w koszty.
    Ona - 5400!
    No to zabrałem umowę i przyniosłem nową na 6000 zł.
    Ona wtedy - 7500.
    No to ja nową umowę na 7500.
    I tak poszło za trzykrotną wartość.
    Ja zapłaciłem 2% od umowy, a US stracił na moich podatkach 19% (albo
    więcej, nie pamiętam stawek)

  • 45. Data: 2015-08-03 17:09:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    (Tom N) wrote:
    > Zapłacono realnie, więc taka
    > jest wartość rzeczy.

    bledne zalozenie ze to co zapłacono realnie ma cos wspolnego z wartoscia
    rzeczy wyliczoną przez US.

  • 46. Data: 2015-08-11 18:38:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jul 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" napisał
    >
    > No, pomijajac przypadki specjalne i oszustwa, to tak powinno byc.

    Kiedy "przypadki specjalne" to jak nabardziej występujące przypadki.
    Nie oznacza "rzadkie".

    Niczym dziwnym nie jest, że ktoś jest skłonny zapłacić więcej dlatego
    że *jemu* akurat *to* pasuje, znaczy nabytek ma cechy powodujące, że
    dla niego akurat ten egzemplarz ma wartość wyższą, niż dla "przeciętnego
    zainteresowanego". Na przykład kolor numer 172 na którejś tam palecie,
    bo ma identyczny egzemplarz i chce żeby koniecznie pasowało.
    Podobnie w drugą stronę: jeśli sprzedający ma presję na sprzedaż bo
    coś tam (nie spowodowaną przez zabronione "wyzyskanie sytuacji"
    przez nabywcę), to nie jest dziwne, że cena będzie niższa niż
    "w przypadku ogólnym".

    Jedno i drugie NIE JEST "ceną rynkową" w rozumieniu przepisów.

    > Jeden obywatel sprzedaje, drugi kupuje, obaj sie znaja na rzeczy, ustalaja
    > cene,
    > i to jest wartosc tego przedmiotu.

    Nie.

    > Ustawa co prawda pisze o przecietnej wartosci

    O właśnie.

    > A tak naprawde, to rzad chce sie zabezpieczyc przed zanizaniem na umowach.

    "tyż prowda".

    > P.S. obserwuje na allegro pewna masowa wyprzedaz tabletow.
    > Jeden typ, jedno zdjecie, "powystawowe, sprawne, drobne ryski", jeden
    > sprzedawca.
    > Wartosc w zaleznosci od aukcji - 150-220 zl, licytujacych wielu.
    >
    > To co wpisac w deklaracji, gdyby zaszla taka potrzeba ?

    Sklasyfikuj się sam.
    Jesteś w grupie "nabywców danej kategorii".
    Masz zdrowie polować na załapanie możliwie najniższej ceny, polujesz
    na kilka możliwie niskich i te zapisujesz jako "dowód ceny rynkowej" :>
    IMO wypada uznać za udowodnione, że jesteś "klientem kategorii niskich
    cen", którego stać na czekanie byleby kupić tanio :>
    I nie jest to *wyjątkowa* transakcja, wszak upolowałeś kilka.
    Nie masz zdrowia, zapisujesz kilka pierwszych i już.
    Jesteś "klientem ekskluzywnym", który chce mieć szybko, no to sorry,
    normalne że rynkowa cena ekpresu jest wyższa.
    :P

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2015-08-20 19:51:30
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Tu akurat o tyle ich można zrozumieć, że w jednych jest myśl techniczna
    "Made by Amercian dream" ("może mój syn będzie tam pracował"), a w drugich
    obca.

    -----