  • 31. Data: 2015-07-30 13:01:38
    Temat: Re: PCC od nieauta
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.07.2015 10:59, J.F. pisze:

    > Bo te ksiazeczki sa dwie - cena skupu przez handlarza i cena sprzedazy.
    > Roznica ~20%.
    > Jak placisz skladke, to wyciagaja z jednej, jak placa odszkodowanie, to
    > z drugiej :-)

    Ale właśnie odszkodowanie wypłacili prawie zgodnie z ceną braną do składki.

    To tylko przy próbie sprzedaży nikt nie chciał tyle dać...

    MJ

  • 32. Data: 2015-07-30 13:10:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-30 o 11:35, J.F. pisze:

    > Nie - ze skoro tak sprzedano i kupiono, to widac taka byla wartosc.

    Już pisałem, że taka implikacja jest nieprawdziwa - przecież można coś
    sprzedać poniżej wartości (jako stan pośredni pomiędzy sprzedażą na
    wolnym rynku a darowizną).

    > Bardziej mi chodzilo ze ustawa tu precyzuje "przeciętnych cen
    > stosowanych w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku ", wiec z
    > jednej strony mamy wyraznie wpisana srednia, a z drugiej - jak ja
    > ustalic, jesli innych transakcji nie bylo wcale ?

    niepotrzebnie wkraczamy na konkretne kazusy.

    > Tych licytacji jest tu wiele, kilkadziesiat juz chyba.
    > Wszyscy kupuja tego samego kota w worku, bo nawet zdjecie jest jedno.
    > A jednak jednego dnia wychodzi np 150, a drugiego 220.

    Czyli rzecz jest średnio warta 185zł.

    > Zgodnie z ustawa powinienem jednak wpisac cene srednia.
    > Tylko skad mam ja znac, jesli licytowalem tylko na jednej aukcji i
    > wygralem ? :-)

    Masz znać, to już Twój problem ;)

    > No to mysle, ze wartosc rynkowa jest zero - jakbym chcial sprzedac, to
    > nawet nie wiem gdzie.

    Wystaw na allegro od 1zł, jak nikt się nie zgłosi, to rzeczywiście
    będzie można uznać, że to śmieć.

    > Dlaczego kupuja, a nie sprzedaja ?

    Bo zadaniem hurtowni jest nie tylko sama sprzedaż, ale i przebranie, czy
    polepszenie jakości szmat.

    > No i to w ciuchlandach odziez raczej wyzszej jakosci.
    > Bo ta zbierana u nas, to ponoc do Afryki jedzie na handel.

    No widzisz, skoro idzie na handel, to nie jest bezwartościowa.

    > I to jest dobry trop.
    > Ale - PCK nie sprzedaje. PCK udziela licencji na napis na skrzyni :-)

    Jeszcze śmieszniej ;)

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2015-07-30 13:17:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-30 o 11:46, J.F. pisze:

    > a) a czemu ? Ustawa mowi o przecietnych cenach, dwie szafy, dwie ceny,
    > ale srednia jedna :-)

    Nie mówi o cenach, mówi o wartości.

    > b) skad pewnosc, ze odpowiedni klienci zechca przyjsc ? Czekac rok, dwa,
    > trzy ?

    Nie musisz czekać, możesz sprzedać poniżej wartości.

    > To zly przyklad, bo na gieldzie z zalozenia jest masowka.
    > Wielu sprzedawcow, wielu kupujacych, miliony akcji, czesto takich samych.
    > A my tu o jednym konkretnym obrazie ....

    To utrudnia wycenę, ale co z tego? Przepis jest taki jaki jest.
    Oszacowanie wartości to problem podatnika.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2015-07-30 14:52:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie mówi o cenach, mówi o wartości.

    "2. Wartość rynkową przedmiotu czynności cywilnoprawnych określa się
    na podstawie przeciętnych cen stosowanych w obrocie rzeczami tego
    samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich miejsca położenia,
    stanu i stopnia zużycia, "

    >Nie musisz czekać, możesz sprzedać poniżej wartości.

    A skad wiadomo, ze ponizej wartosci ?
    Bo kiedys, gdzies, przyszli odpowiedni ludzie i zaplacili wiecej ?

    >To utrudnia wycenę, ale co z tego? Przepis jest taki jaki jest.
    >Oszacowanie wartości to problem podatnika.

    A podatnik mowi, ze oszacowal wartosc na 1000 zl, wiec tyle zaplacil.
    Sprzedawca oszacowal tez na 1000zl, wiec za tyle sprzedal :-)

    I wracamy do problemu :-)

    J.

  • 35. Data: 2015-07-30 14:57:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup

    >Ale właśnie odszkodowanie wypłacili prawie zgodnie z ceną braną do
    >składki.
    >To tylko przy próbie sprzedaży nikt nie chciał tyle dać...

    To miales szczescie. Zazwyczaj "jak zawieralismy polise to auto bylo
    warte 10 tys, ale dzis jest warte 8 tys" - i na dowod ksiazeczke.
    Owszem, jak ukradli na drugi dzien, to taki numer nie przejdzie ...

    J.

  • 36. Data: 2015-07-30 16:39:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.07.2015 o 08:42, Liwiusz pisze:

    > To wyjątkowa sytuacja, wynikająca raczej ze źle przeprowadzonej aukcji
    > (niewiarygodny sprzedawca, zły opis itp.) albo Twoja nieumiejętność
    > określenia wartości rynkowej.

    Wręcz przeciwnie, to bardzo częsta sytuacja, o ile towar nie jest białym
    krukiem o dużym popycie nań.

    Przykład: Sprzedajesz ładowarkę wartą np. 30zł. Ale ładowarek jest w
    trzy dupy na allegro i na twoją aukcję wchodzi tylko 1 człowieczek. I
    wpisuje 30zł, ale że był tylko 1, to aukcja kończy się na 1zł.
    Sprzedajesz ładowarkę za 1zł. Czy taka jest jej wartość? Nie. Gdybyś
    wystawił za KUP TERAZ 30zł, to by się sprzedała pewnie, jak nie teraz,
    to za 2 dni, bo jej realna wartość jest około 30zł.

  • 37. Data: 2015-07-30 16:44:47
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.07.2015 o 16:39, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > wystawił za KUP TERAZ 30zł, to by się sprzedała pewnie, jak nie teraz,
    > to za 2 dni, bo jej realna wartość jest około 30zł.

    Widać za krótka aukcja.

    p. m.

  • 38. Data: 2015-07-30 17:47:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.07.2015 o 16:44, m pisze:

    > Widać za krótka aukcja.

    Możliwe, ale generalnie obalam mit, jakby aukcje dawały wartość towaru.
    Oczywiście dla czasu dążącego do nieskończoności można tak uznać w
    przybliżeniu, ale wtedy znów klientów zniechęci czas oczekiwania dążący
    do nieskończoności.

    Aukcja daje powiedzmy wartość przy założeniu, że wie o nich 100%
    zainteresowanych i że jest ich więcej niż 1.

  • 39. Data: 2015-07-30 18:03:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.07.2015 o 08:45, Liwiusz pisze:
    > Nikt nie wydaje 10 mln "dla kaprysu". Będziesz miał, to zobaczysz.

    Tu tak a-propos:
    http://img6.demotywatoryfb.pl//uploads/201507/143808
    2028_pzc9pq_600.jpg

  • 40. Data: 2015-07-30 18:30:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości
> [...]

    Pewnie by sie nie sprzedala, bo ladowarek jest w trzy dupy i kazda
    musi poczekac na swojego klienta
    Chcesz sprzedac - wystaw po 25 czy 20 :-)
    Albo daj aukcje od zlotowki dla przyciagniecia uwagi, i z cena
    minimalna.

    >Możliwe, ale generalnie obalam mit, jakby aukcje dawały wartość
    >towaru.

    Ano - musi byc jeszcze odpowiednia ilosc zainteresowanych.
    Ale poniekad jednak daja - po takiej wpadce sprzedawca nie wystawi juz
    drugiej takiej aukcji.

    Pozostaje odpowiedziec na pytanie jak policzyc przecietna cene, gdy
    takie wpadki sie zdarzaja :-)

    J.