  • 1. Data: 2003-12-04 08:23:29
    Temat: PD: "a na ą "rząd chce szybko naprawić błąd
    Od: p...@p...onet.pl (Paragraf KP)

    Subject: "a na ą "rząd chce szybko naprawić błąd

    Jest błąd!

    Minister Finansów Andrzej Raczko przyznał, że w znowelizowanej niedawno
    ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych jest błąd powstały na
    skutek
    zamiany litery "a" na "ą" i konieczne będzie jego poprawienie.

    Musimy znaleźć rozwiązanie legislacyjne. I w takich przypadkach ewidentnej
    niespójności prawa istnieją pewne procedury i ścieżki legislacyjne, które
    umożliwiają zniwelowanie tej ewidentnej pomyłki. Prace z tym związane już
    trwają - powiedział minister finansów.

    "Gazeta Wyborcza" napisała, że w jednym z przepisów uchwalonej niedawno
    przez Sejm ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zmieniono literę
    "a" na "ą" (zamiast słowa "powiększona" jest "powiększoną"). Powoduje to,
    że
    firmy, które sprzedają swój majątek trwały, nie będą musiały płacić podatku
    od pieniędzy zarobionych w ten sposób.

  • 2. Data: 2003-12-04 09:09:39
    Temat: Re: PD: "a na ą "rząd chce szybko naprawić błąd
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Paragraf KP wrote:

> [...]
    > skutek
    > zamiany litery "a" na "ą" i konieczne będzie jego poprawienie.

    Jest "wesolo", a to wszystko przez zawily jesyk ustawy.
    Gdyby napisane bylo porzadnie np
    dochodem ze sprzedazy ST jest roznica pomiedzy suma Ceny sprzedazy i rat
    amortyzacyjnych a wartoscia poczatkowa..

    Jest ciekawie, bo gdyby blad byl "naniekorzysc podatnikow",
    to jakuczy doswiadczenie sady nakazalyby interpretacje zgodna z LITERA
    ustawy (mamy tak np przy bezplatnym uzyczeniu, gdzie u obu stron transakcji
    pojawia sie dochod, mielismy tak przy odlizeniach VAT w deklaracjach
    "dzien po terminie"). Wtedy nikt sie "podatnikiem" przez dluzszy czas nie
    przejmowal... No ale teraz jest na korzysc podatnika i urzednicy nie widza
    problemu..."znowelizuje sie", lub "wyda sprostowanie"...
    A kto by sie przejmowal takimi glupotami jak prawo...

    Podobnie z Zabuzanami...

    Myslalem ze "szlag mnie trafi" jak Prof Pastusiak powiedzial "w radiu",
    ze trzeba ograbic zabuzan, bo przeciez niem ozna ROZGRABIC Panstwa...

    (Nie mam NIC wspolnego z Zabuzanami - oprocz obywatelstwa), ale jak tu
    patrzyc
    spokojnie gdy sie "w majestacie prawa" chce ograbic ludzi
    i jeszce insynuuje sie, ze oni chca ROZGRABIC Panstwo

    Boguslaw