  • 1. Data: 2003-04-27 17:12:57
    Temat: PIT-37 a zwrot nienaleznego zasilku - pomocy
    Od: "T0SIA" <t...@f...istnieje.na.onecie.pl>

    Prosze o pomoc, pogubilam sie strasznie w wypelnianiu zeznania podatkowego.
    Nie byloby zadnego problemu gdyby nie zasilek dla bezrobotnych, ktory
    pobieralam w zeszlym roku.
    Sprawa ma sie tak:
    do marca bylam zatrudniona w firmie X a od sierpnia w firmie Y..
    Zlozenie zeznania do tego momentu nie sprawia zadnego problemu.Sumuje
    przychody i koszty, rozne skladki itd...
    jednak w miedzyczasie bylam na zasilku dla bezrobotnych...
    przychod z UP = 1678,20 a skladka na ubezp. zdrowotne=116,84
    w zwiazku z zatrudnieniem w firmie Y musialam dokonac zwrotu nienaleznego
    zasilku
    wynioslo to brutto 63,60 zl. ( w tym skladka na ubezpieczenie zdrowotne -
    11,97)
    Dostalam od Urzedu Pracy pismo, ktore jest podstawa do dokonania korekty
    zeznania rocznego poprzez
    - odliczenie od dochodu, kwoty zwroconego na rzecz Urzedu swiadczenia
    - doliczenie do naleznego podatku otrzymanej kwoty skladki na ubezpieczenie
    zdrowotne zwroconej przez urzad..

    no i zagubilam sie troszke...
    Rozumiem, ze musze dolaczyc Pit-O
    kwote 63,60 powinnam chyba wpisac w poz B1 poz 19
    no ale co dalej, co z ta nieszczesna skladka na zdrowie...
    Bladzac po omacku wychodzi mi, ze mam doplacic do podatku..:-(...
    Kto mi pomoze sie z tym uporac...
    Ratunku..!!!
    :-)

    --
    Pozdrawiam - T0SIA

  • 2. Data: 2003-04-27 17:41:08
    Temat: Re: PIT-37 a zwrot nienaleznego zasilku - pomocy
    Od: "T0SIA" <t...@f...istnieje.na.onecie.pl>

    Użytkownik "T0SIA" <t...@f...istnieje.na.onecie.pl> napisał w
    wiadomości news:b8h2v8$eb2$1@topaz.icpnet.pl...

    i jeszcze pytanie: czy w zeznaniu w "innych zrodlach" wykazuje dochod z
    zasilku dla bezrobotnych???
    --
    Pozdrawiam - T0SIA
    "Kobieta powinna powstrzymać swoje kokieteryjno-prowokacyjne zachowanie,

  • 3. Data: 2003-04-27 20:09:18
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    27 kwiecień 2003 (niedziela).Patrzę,a tu o godz. 19:12 *T0SIA*

    Ściągnij sobie ze strony www.pity.pl programik PIT-owy i w mig się uporasz
    z problemem.

    --
    Pozdrowienia,
    Kaja

  • 4. Data: 2003-04-27 21:11:32
    Od: "T0SIA" <t...@f...istnieje.na.onecie.pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@B...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ściągnij sobie ze strony www.pity.pl programik PIT-owy i w mig się uporasz
    > z problemem.

    hmmm....
    programikow mam slownie trzy :-)
    a i bez nich wyliczanie sprawnie mi idzie..
    mi chodzi o uporanie sie ze zwroconym swiadczeniem..:-)
    i o ta zwrocona skladke na ubezp. zdrowotne.. gdzie ja ulokowac? w ktorej
    pozycji? 110? a moze umniejszyc o te kwote poz. 112?
    nie kumam po prostu tego myslnika :

  • 5. Data: 2003-04-27 23:54:15
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    27 kwiecień 2003 (niedziela).Patrzę,a tu o godz. 23:11 *T0SIA*
    <b8hgu6$qs0$1@topaz.icpnet.pl> napisał(a):

> [...]
    > i o ta zwrocona skladke na ubezp. zdrowotne.. gdzie ja ulokowac? w ktorej
    > pozycji? 110? a moze umniejszyc o te kwote poz. 112?

    Nie mam przed nosem druku PIT (już swój zawiozłam do US)i nie mam już
    programiku,bo odinstalowałam,więc nie wiem jaka pozycja czego dotyczy.
    Ja bym zmniejszyła kwotę składki na ubezp.zdrowotne i w uwagach po prostu
    napisała,że nastąpił zwrot nadpłaconej składki przez taką a taką instytucję
    w takiej a takiej kwocie.
    Tak sobie myślę,że powinnaś dostać jakąś korektę Pit-a z tej instytucji
    (nie pamiętam już z jakiej).

    > nie kumam po prostu tego myslnika :
    > - doliczenie do naleznego podatku otrzymanej kwoty skladki na ubezpieczenie
    > zdrowotne zwroconej przez urzad

    Jak odejmiesz zwrócona składkę,to automatycznie należny podatek Ci się
    zwiększy (piszę w ciemno,bo nie mam wzoru druku przed sobą).
    Wpisz wszystko tam gdzie trzeba,a program PIT-37(chyba taki rozliczasz) sam
    Ci wszystko obliczy,a jak będzie jakiś błąd,to zasygnalizuje o tym i pokaże
    się pomoc.

    --
    Pozdrowienia,
    Kaja