  • 11. Data: 2002-08-14 10:05:33
    Temat: Re: PZU zwraca wartosc samochodu netto!
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > tylko nie wiem, czy musze rozliczac to jako koszt (utrata wartosci auta) +
    > zysk (odszkodowanie) + odliczenie VAT-u, czy tez tylko koszt = faktura...
    Co
    > o tym myslicie?
    >
    > Magda P.

    w/g mnie tylko VAT jako naliczony

    Piotr
    http://vatowiec.of.pl

  • 12. Data: 2002-08-14 10:28:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Dante" <d...@h...com> wrote in message
    > Walcz ale nie wiem czy cos ci to da. Mnie Hestia zrobila w konia, po
    > miesiącu wycenili naprawe samochodu na 18000 a wyplacili 10000 twierdzac
    ze
    > mam sobie go sprzedac bez naprawy. Ja niestety juz go naprawialem gdyz byl
    > on mi niezbednie potrzebny do pracy. Mnie naprawa wyniosla 14000. Jak
    > powiedzialem ze sie odwolam to powiedzieli ze i tak mi to nic nie da.

    Gdy bylismy mali spiewalismys obie piosenke o wilku i trzech swinkach.

    Lecz gdy dochodzilo do momentu dby swinkitrzy zatrzasnelly drzwi
    "on powiedzial ze jest zly i wystrzezyl nan ie kly"

    To nieodmiennie dodawalismy
    "a one byly naiwne i mu uwierzyly"

    A jak Pan mysli - jaki interes miala Hestia mowic Panu,
    ze mna pan sprawe do wygrania ?

    Wystrzezyli kly, a Pan uwierzyl...

    To niestety normalna praktyka towarzystw ubezpieczeniowych.
    Klienci ustepuja, a jaknnie, to ida do dadu...
    po 2 latach proponuja ugode o zaplate "naleznosci glownej"
    bez odsetek bez zwrotu kosztow procesu...

    jescze czasem postrasza, ze zarzadaja jakichcs dalszych ekspertyz aklient
    jest szczesliwy,
    ze moze cos wyrwac... towarzystwo ma 2 letni kredyt darmowy...

    Boguslaw

  • 13. Data: 2002-08-14 15:31:41
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piotr K. <p...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3d5a2afd$...@n...inet.com.pl...
    +
    > Co

    > w/g mnie tylko VAT jako naliczony
    >
    > Piotr
    > http://vatowiec.of.pl

    A jak to widzisz techniczne? IMHO o wiele prostsze i bezpieczniejsze będzie
    zaewidencjonowanie faktury za naprawę w koszty i odliczenie VAT naliczonego
    (z punktu widzenia VAT nie jest ważne kto płaci, a kto jest stroną
    transakcji - chyba że ubiegamy sie o wcześniejszy zwrot VAT-u), a po drugiej
    stronie uzyskane odszkodowanie jako pozostały przychód.
    Mariusz

  • 14. Data: 2002-08-14 18:57:06
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > A jak to widzisz techniczne?

    1. Naprawa jest "bezgotówkowa"
    2. Ubezpieczyciel płaci netto naprawy dla warsztatu
    3. Płatnik/użytkownik otrzymuje KP za "czysty" VAT i nie "widzi" netto,
    które jest równe zero
    4. Nie księguje odszkodowania, bo go nie "zobaczy"

    to tyle

    Piotr
    http://vatowiec.of.pl

    PS. oczywiście, będzie KP po zapłacie ;-)

  • 15. Data: 2002-08-19 06:49:55
    Od: "Pookio" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr K." <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > które jest równe zero
    > 4. Nie księguje odszkodowania, bo go nie "zobaczy"

    Czyli dla zupelnej jasnosci: ksieguje cala fakture netto w koszty i odliczam
    vat? I zysku de facto nie mam? Swoja droga - czy US bedzie sprawdzal w pzu,
    czy jakas naprawa byla przez nich przeprowadzana?

    Magda P.

    ...jestem, czym jestem...
    moze kiedys stane sie...kims...

    Pooki co, jestem Pookio :)