  • 21. Data: 2019-08-11 00:08:19
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qihlji$uha$...@g...aioe.org

    > Przebiłeś kolego TVP Info i to grubo! ;-)) Tam podawali na pasku przy okazji
    komisji śledczej: "Kulisy grabieży 250 mld".

    > Pojechałeś...

    Dobrze, że nie odleciałem. ;) [niczym ;) marszałek]

    Niestety szacunki wskazują na 700 mld podczas ośmioletnich rządów PO-PSL.
    Być może rozbieżności biorą się z okresu (jak przy 70 mld za 500+) liczenia
    strat -- sam od siebie niczego tu nie dokładam. W programie telewizyjnym prof.
    Modzelewski wskazywał na 700 mld pln...

    Nie liczyłem i nie mogę zweryfikować tych szacunków,
    ale innych wielkości też nie mogę zweryfikować:
    - bezpośrednich kosztów 500+
    - oficjalnej inflacji
    - oficjalnego przyrostu PKB
    - rzeczywistej inflacji
    - rzeczywistego przyrostu PKB

    - ludzkich strat podczas II wojny św.
    (mogę co najwyżej zadać masę pytań:
    - zastrzelono babcię liczącą sobie 112 lat
    i okaleczono młodego człowieka tak, że
    tuż po wojnie zmarł z głodu, gdyż nie
    mógł pracować z powodu tego okaleczenia
    - ktoś inny zmarł w rok po wojnie, bo nie
    przyjechało na czas pogotowie, gdyż były
    zniszczone drogi
    - zgwałcona przez nazistów Zosia urodziła
    a przestraszona (być może tym gwałtem)
    Marysia poroniła...

    Mogę zweryfikować składki ZUS -- i weryfikuję. :)

    I także często/gęsto słyszę coś na kształt:

    Pojechałeś...

    gdyż ludzie nie wierzą w tak szybki wzrost składek...

    BTW -- w kogo uderza ten wzrost? Początkowo w przedsiębiorców ,
    aby po chwili (niczym rykoszetem) uderzyć w najsłabszych, czyli
    zwykle w najbiedniejszych...

    Być może z tymi stratami na VAT jest jak z ofiarami
    nalotu na Drezno pod koniec II wojny św.

    - jedni szacują straty na 20 tysięcy zabitych
    - inni szacują straty na 350 tysięcy zabitych

    Gdy rządziła PO-PSL być może wyolbrzymiano straty, by ukazać
    bezczynność DTuska, a teraz być może warto obniżać te szacunki,
    by uniknąć pytań takich, jak moje:

    - gdzie są teraz ci przestępcy?
    - jeśli na wolności, mamy pokaz bezsilności państwa
    - jeśli w więzieniach, dlaczego trafiają tam po cichu?...

    -=-

    Może będę miał fart -- znajdę ów program w necie i podam link. :)
    [stawiam na to, że wówczas ów link przejdzie bez echa]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 22. Data: 2019-08-11 00:26:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" qif2kj$1iis$...@g...aioe.org

    > I z tendencją malejącą. Tymczasem 500+ się rozwija (od niedawna także na 1
    dziecko), z założenia ma być coraz więcej odbiorców
    > (ideą było pobudzenie dzietności) i perspektywa 18 lat. To zupełnie zmienia postać
    rzeczy.

    Do ukończenia 18 roku życia przez dziecko -- program miał trwać bez końca.

    igracji-wysylaja-pieniadze-do-kraju.html

    > Haha... No tak. Ale jeśli obetniesz dochody samorządowi to nie będzie pieniędzy na
    szkoły, drogi, komunikację miejską itd. Innymi
    > słowy zmieni się bardzo dużo w życiu Kowalskiego.
    > Samorząd pietruszki nie kupuje, ale pobiera opłaty np. za stoisko na rynku.
    Szukając pieniędzy, które zabrałeś podniesie opłaty
    > handlarzom.
    > A oni wrzucą je w cenę towaru. Ot i Twoja pietruszka idzie w górę.

    Niestety tak -- zjadacz nie ma wielkiego wpływu na cenę, gdyż nie może
    nie jeść. (samorząd ma wpływ; handlarz ma; transportujący pietruszkę
    itd...) Bogaty może nawet zarobić na inflacji... (większe koszty,
    większe obroty, łatwiej to i owo ukryć lub wygospodarować)

    > No właśnie ;-) Nagle się okaże, że brakuje dofinansowania do transportu i
    likwidowane są połączenia. Kowalski, który obywał się
    > bez samochodu - musi go kupić. I już nie stać go na pietruszkę.

    Ale stać na akcyzę! ;)

    > Musiałbyś precyzyjniej się wysłowić. Wcześniej sądziłem, że piszesz o PIT - teraz
    wrzucasz w to - jak rozumiem - wszelkie podatki.
    > Przypomina to koncepcję Korwina Mikkego, który swego czasu postulował zniesienie
    wszelakich podatków i sprywatyzowanie
    > wszystkiego. Zabawne było to, iż przekornie założył partię Unia Polityki REALNEJ.
    Ile w tym realizmu było... hmmm...

    USA początkowo obywały się bez tego typu podatków.
    (tego typu, bo ogólnie państwo szmal zyskiwało,
    choćby ze sprzedaży ziemi czy z cła)

    choćby tu:
    http://www.tygodnikplus.com/pl/n639/historia-podatku
    -dochodowego-w-stanach-zjednoczony

    Obowiązek płacenia podatków był nakładany na obywateli kilka razy, a zaraz potem
    był
    wycofywany jako niekonstytucyjny. Sprawa płacenia podatków od samego początku była
    bardzo kontrowersyjna. Nikt nie był do końca pewny, czy ściąganie podatków było
    legalne. Konstytucja co prawda pozwalała rządowi federalnemu na pobieranie
    pieniędzy
    od obywateli celem pokrycia długów, a nawet zapewnienia pomocy najuboższym. Ale
    nigdzie
    nie było powiedziane czy też zapisane, że można pobierać odsetek od dochodu
    obywateli.

    > Cokolwiek wykonałeś - nie zbliża się to ani trochę do realizmu. Spójrz choćby na
    VAT - jest to tak zagmatwana materia, iż
    > oszacowanie luki vatowskiej jest bardzo trudne. Nikt do tej pory nie opracował
    narzędzi,

    Powaga? ;) O mnie pisałeś, że pojechałem...

> [...]

    > Pojechałeś...

    > które jednoznacznie odpowiedziałyby na pytanie ile luka wynosi i co dokładnie
    wchodzi w jej skład. Dotyczy to wielu krajów UE i
    > osób, które zdecydowanie lepiej się znają na podatkach niż Ty czy ja. No ale Ty
    sobie ćwiczyłeś... Brawo! ;-)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 23. Data: 2019-08-11 00:47:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d4ade98$0$515$6...@n...neostrada.pl

    > No i tu jest pewien problem - rzad u nas nie drukuje pieniedzy.
    > Drukuje NBP i ma zakaz dawania rzadowi.

    NBP może pożyczyć bankowi (choćby LCzarneckiemu na 4%)
    a ten bank może tę pożyczkę niecnie ;) wykorzystać... ;)

    > Tzn moze stwierdzic ze osiagnal zysk i rzadowi przekazac, ale to nie sa duze
    pieniadze.
    > Rzad moze pozyczyc w obligacjach ... ale to jednoczesnie sciagnie pieniadze z
    rynku.
    > Rzad moze pozyczyc za granica.

    Może też:
    - zwiększyć kary (choćby za sprawą zwiększenia
    minimalnej pensji, która jest wyznacznikiem kar)
    - zwiększyć składki ZUS
    - ograniczyć świadczenia
    - zbudować nową mat_rycę VAT
    - ,,podwyższyć'' ;) kwotę wolną od podatku
    - umorzyć obligacje wobec OFE

    > Co by nie mowic - ludzie maja wiecej do wydania.
    > A wtedy mniej patrza na cene.

    Klienci mogą więcej płacić a sklepu muszą płacić wyższe podatki.

    > Albo im sie pracowac nie chce za minimalna pensje ... wiec koszta pracodawcow
    rosna.

    Zwłaszcza próg 800 pln na osobę dał wzrost rzeczywistej płacy.

    kwote wolna od opodatkowania. Albo wogole zniosl

    > Tak ogolnie - to by zyskali bogaci, a rzad chcial, zeby zyskali biedni

    Ogólnie inflacja uderza zazwyczaj najmocniej w biednych i słabych;
    bogaci i silni nierzadko zyskują dzięki inflacji.

    Biedny/słaby nie może przerzucić kosztów na kogoś innego,
    sam zaś bierze na siebie to, co przerzucą nań inni...

    -=-

    100 razy powtarzam, ale przezornie raz jeszcze:

    - nie chwalę PO-PSL
    - nie chwalę tym bardzie SLD/PZPR
    - nie potępiam programów typu 500+,
    ale potępiam:
    - skomplikowane wnioskowanie
    - ograniczenia typu 800 pln na osobę
    - brak waloryzacji (podobnej do waloryzacji
    składek ZUS dla prowadzących DG)
    - brak prawnej gwarancji płacenia w przyszłości
    (dziś urodzę, jakiś czas dzieciaka podkarmię, ale
    gdy tylko 500+ wstrzymają -- ukatrupię pasożyta...)
    - brak wdzięczności dzieciorobów okazywanej całemu
    społeczeństwu (ograniczanie wdzięczności do byłej
    premier rządu czy byłej minister Rafalskiej
    bądź innych osób, którym się po prostu należy)
    utrzymującemu ów program swymi podatkami
    (tym, co społeczeństwo odejmuje sobie od ust)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 24. Data: 2019-08-11 01:12:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d4b5b90$0$525$6...@n...neostrada.pl

    > Porównaj liczbę parlamentarzystów -- w RP i w USA!
    > Porównaj też:
    > - zróżnicowanie etniczne, religijne itp.
    > - liczbę ludności
    > - rozmiar kraju
    > - PKB...

    Właśnie na jednym z pornoli jutubowych powiedziano,
    że w NY używanych jest na co dzień 80 różnych języków...

    Znów ktoś mi napisze, że pojechałem?...

    > Za miedzą, na północy (wbrew pozorom Rosja to północny sąsiad
    > i północny kraj, nie wschodni) zbroi się po zęby WWPutin ze
    > swoją ukochaną FR! Albo trzeba mu dorównać, albo ulec!

    Stawiam na rozbiory Rosji -- Chiny zajmą niezagospodarowane
    dotąd tereny Syberii, przez co oddadzą Koreę Północną.. Tu
    i ówdzie słyszę, że gwałtownie rozwijająca się chińska
    gospodarka potrzebuje surowców, które leżą odłogiem na
    północy ;) Azji...

    BTW -- kto wie, jak daleko od tejże północy leży hałaśliwa
    (hałasuje propagandowo) kolej transsyberyjska?...

    -=-

    Rzecz jasna nie mam na myśli napaści zbrojnej, lecz ,,współpracę''
    międzynarodową ;) objawiającą się koncesjonowaniem chińskich firm
    w Rosji oraz braterskie ;) pojednanie obu Korei...

    Korea od setek lat jest terenem zmagań japońsko-chińskich,
    jak Polska -- niemiecko-rosyjskich...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 25. Data: 2019-08-11 02:51:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d4f4f72$0$537$6...@n...neostrada.pl

    > Właśnie na jednym z pornoli jutubowych powiedziano,
    > że w NY używanych jest na co dzień 80 różnych języków...

    > Znów ktoś mi napisze, że pojechałem?...

    https://youtu.be/zJLlXsGoG98?t=168
    w NY mówi się w ponad 800 językach

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 26. Data: 2019-08-11 20:29:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Aug 2019 00:47:09 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5d4ade98$0$515$6...@n...neostrada.pl
    >
    > NBP może pożyczyć bankowi (choćby LCzarneckiemu na 4%)

    No moze ... choc zazwyczaj tego nie robi.

    > a ten bank może tę pożyczkę niecnie ;) wykorzystać... ;)

    Moze :-)

    > Klienci mogą więcej płacić a sklepu muszą płacić wyższe podatki.

    Musza ? PiS straszyl podatkiem od supermarketow, ale czy wprowadzil ?

    Nawiasem mowiac - pojawily sie kasy samoobslugowe w marketach.

    > Zwłaszcza próg 800 pln na osobę dał wzrost rzeczywistej płacy.

    Ponoc w marketach juz nie chca pracowac za minimalna ... wiec chyba
    500+ :)

    J.

  • 27. Data: 2019-08-12 10:54:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-09 o 16:55, J.F. pisze:

    > Teoretycznie. A w praktyce jak widzisz.
    >
    > Przy czym ... jesli dzietnosc sie podniesie, to potem bedzie duzo
    > pozytywow, wiec czy to marnotrawienie ...

    Korelacja wzrostu dzietności i 500+ nie jest za duża... Dodatkowo,
    wzrost dzietności jest nam potrzebny tylko z jednego powodu, bo mamy
    idiotyczny system emerytalny, który i tak nie wytrzyma próby czasu.
    Zamiast zmienić na system mniej podatny na demografie, próbuje się
    poprawiać demografię, wydając niepotrzebnie pieniądze, a samej
    demografii zbytnio to nie pomoże...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 28. Data: 2019-08-12 10:56:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >Korelacja wzrostu dzietności i 500+ nie jest za duża... Dodatkowo,

    trzeba 1000+ ?

    >wzrost dzietności jest nam potrzebny tylko z jednego powodu, bo mamy
    >idiotyczny system emerytalny, który i tak nie wytrzyma próby czasu.

    Czy taki idiotyczny ... wiele krajow taki ma.

    >Zamiast zmienić na system mniej podatny na demografie, próbuje się
    >poprawiać demografię, wydając niepotrzebnie pieniądze, a samej
    >demografii zbytnio to nie pomoże...

    Bykowe wprowadzic, czy mieszkanie+ ?

    Bo inny system probowalismy, i kiepsko wyszlo, teraz probujemy drugi
    raz.

    No i to nie tylko kwestia emerytur, co np takze mozliwosci rozwoju
    przemyslu

    J.

  • 29. Data: 2019-08-12 11:11:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-12 o 10:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > trzeba 1000+ ?

    nie, raczej zlikwidować, system taki jest patogenny, tworzy patologiczne
    sytuacje i jest niewychowawczy.

    > Czy taki idiotyczny ... wiele krajow taki ma.

    jak popatrzysz na szczegóły, to jednak nie do końca. Nawet jak jest coś
    podobnego w kolebce takiego systemu, czyli w Niemczech, to z niego
    dostajesz tak naprawdę emeryturę socjalną... Ci Niemcy, co kłują w oczy,
    że na emeryturze, to oni sobie żyją, mają ją z dodatkowych ubezpieczeń.
    Czyli z systemu kapitałowego.

    > Bykowe wprowadzic, czy mieszkanie+ ?

    chyba po to, żeby ci lepiej zarabiający szybciej opuścili ten kraj, a
    przyjechała patola?

    > Bo inny system probowalismy, i kiepsko wyszlo, teraz probujemy drugi raz.

    Kiedy próbowaliśmy ioi co w nim nie wyszło? Bo ja nie znam żadnych prób
    poza OFE, które rozmontowano zanim zaczęło działać (pomijam fakt, że
    konstrukcja była do drobnej poprawy)...

    > No i to nie tylko kwestia emerytur, co np takze mozliwosci rozwoju
    > przemyslu

    sorki, ale przemysł, obecnie będzie potrzebował mniej ludzi, szczególnie
    ze słabym wykształceniem i małymi umiejętnościami. Postępuje
    automatyzacja i postępować będzie.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 30. Data: 2019-08-12 11:35:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Monday, August 12, 2019, 11:11:03 AM, you wrote:

    > nie, raczej zlikwidować, system taki jest patogenny, tworzy patologiczne
    > sytuacje i jest niewychowawczy.

    Samo się zlikwiduje. Inflacją. Jak 500 PLN będzie warte obecne 5
    groszy.

    [...]

    --
    Best regards,