  • 71. Data: 2019-08-22 17:13:45
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chińczycy za dużo jedzą.
    W latach 70-tych był taki dowcip:
    - Wicie, kiedy na świecie nastąpi powszechny głód?
    - Gdy Chińczycy zaczną jeść sztućcami.

    -----
    > jajka drozsze, ziemniaki duzo drozsze, jablka drozsze, maslo drozsze, wedliny
    troche drozsze.

  • 72. Data: 2019-08-22 20:02:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d5a8162$0$500$6...@n...neostrada.pl

    > I co - Chiczycy jakąś krótkowłosą bawełne zaczeli produkowac ?

    Egipska ma długie.

    nadal kolorowe!

    > Ale kolory wyplowiałe :-P

    NIE!

    > Dzisiaj to jaks roznie wygląda.

    Dziś kupuję tylko białe itp.

    > Upierzesz dwa razy i przestanie ...

    Raczej nie. :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 73. Data: 2019-08-22 20:07:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d5e3be4$0$514$6...@n...neostrada.pl

    > A opakowanie kosztuje, i planete sobie zasmiecamy :-)

    Biedronka -- PP, polipropylen, 5.
    Lidl -- PS poliester (styropian), 6.

    https://opakowania.com.pl/news/symbole-na-plastikowy
    ch-opakowaniach-znaczenie-64327.html

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 74. Data: 2019-08-22 20:09:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marios" 5d5a9aa0$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > własnościowe), ale nóż się sam otwiera od cyferki.

    Sznurkiem go! Albo sznurówką!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 75. Data: 2019-08-22 21:07:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    "J.F." 5d5e3be4$0$514$6...@n...neostrada.pl

    >Biedronka -- PP, polipropylen, 5.
    >Lidl -- PS poliester (styropian), 6.

    Polistyren, a nie ester !

    > https://opakowania.com.pl/news/symbole-na-plastikowy
    ch-opakowaniach-znaczenie-64327.html

    Hm, ciekawe.
    Za moich szkolnych czasow to mowiono, ze PS zawiera resztki styrenu, a
    ten jest rozpuszczalny w tluszczach, wiec do pakowania tluszczow
    stosowac nie nalezy.

    A jogurt to chyba sporo tluszczu zawiera ?

    Dzis

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polistyren
    Ma jednak znacznie mniejszą odporność chemiczną od polietylenu i
    dlatego zasadniczo nie stosuje się go do produkcji opakowań produktów
    żywnościowych zawierających tłuszcze.

    https://finanse.wp.pl/czy-opakowania-na-zywnosc-moga
    -byc-trujace-6115784460388481g/4
    "Dodatkowo w latach 1992-2002 znowu pochylono się nad problemem
    potencjalnego ryzyka z używania polistyrenu w opakowaniach na żywność.
    Naukowcy, którzy przeprowadzali badania, mieli doświadczenie m.in. w
    toksykologii, epidemiologii, medycynie, analizie ryzyka, czy
    farmakokinetyce. Ich wnioski były jasne - nie ma powodu do obaw, że
    szkodliwe substancje mogą przeniknąć z opakowania do jedzenia.
    Co więcej stwierdzono, że styren, który jest związkiem wyjściowym do
    produkcji polistyrenu, występuje naturalnie w truskawkach,
    przyprawach, wołowinie, a do tego samoczynnie powstaje podczas
    produkcji wina i serów."

    J.

  • 76. Data: 2019-08-23 02:20:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d5ee897$0$538$6...@n...neostrada.pl

    Odsyłam do opakowań -- zazwyczaj ;) są tam symbole
    (PP i PS) lub cyfry (5 i 6) lub nawet całe wyrazy...

    > Polistyren, a nie ester !

    Tak -- polistyren! Przepraszam za błąd.
    Tysiące ;) razy to mówię, lecz źle napisałem.

    Polistyren.

    Za dużo pisałem o ubraniach -- kąpielówkach czy butach.
    Ponadto mam za sobą kupno foteli... Tam króluje PES.
    (i różne pianki -- w tym HR)

    Poliester to chyba inaczej polar?

> [...]

    > Za moich szkolnych czasow to mowiono, ze PS zawiera resztki styrenu, a ten jest
    rozpuszczalny w tluszczach, wiec do pakowania

    Nie badałem -- nie wypowiem się.
    Zwracałem wielokrotnie Lidlowi uwagę (wykorzystałem do tego celu ich
    loterię, w której prosili o uwagi) na opakowania -- bezskutecznie.
    Ta sama mleczarnia te same produkty potrafi sprzedać do Lidla w 6 a do
    innego sklepu (Chortenu czy Biedronki) w 5...

    > A jogurt to chyba sporo tluszczu zawiera ?

    Chyba tak.

    PP jest miękki, PS jest twarf i łamliwy/kruchy.
    Ponoć Lidl pakuje w PS lecz zdatny do żywności -- nie znam się na tym.

> [...]

    nie stosuje się go do produkcji opakowań
    > produktów żywnościowych zawierających tłuszcze.

    Polietylen? Pianka w kamizelkach asekuracyjnych czy ratunkowych,
    folia do pakowania, maty do ćwiczeń, osłony do silników samochodowych...

    Mocne, śliskie, jakby tłuste i ,,zniewieściałe''... ;)
    Spienione -- ma zamknięte pory, dlatego pływa.

> [...]
    > Co więcej stwierdzono, że styren, który jest związkiem wyjściowym do produkcji
    polistyrenu, występuje naturalnie w truskawkach,

    Znam ten truskawkowy bajer! :)

    > przyprawach, wołowinie, a do tego samoczynnie powstaje podczas produkcji wina i
    serów."

    Ogólnie styropian zdrowy nie jest, ale nie badałem. ;)
    Pali się nieźle -- smoliście. ;) (badałem -- nawet na własnej skórze)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 77. Data: 2019-08-23 12:47:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pamiętam plastikowe butelki do napojów gazowanych (Cola?), z kaucją (lata 90-te).
    Dlaczego je wycofano?
    Ochrona środowiska, czy zdrowie?

    -----

  • 78. Data: 2019-08-23 13:29:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Kaczanowski" qiraf6$je9$...@g...aioe.org

    > Kiedy próbowaliśmy ioi co w nim nie wyszło? Bo ja nie znam żadnych prób poza OFE,
    które rozmontowano zanim zaczęło działać
    > (pomijam fakt, że konstrukcja była do drobnej poprawy)...

    Co dobrego w OFE? Człowiek sam nie potrafi inwestować, więc powierza specom?
    Dlaczego nie powierza specom innych swych obowiązków życiowych:
    - kopulacji (inni na pewno są w tym lepsi)
    - pracowania (skoro ktoś nie potrafi inwestować,
    na pewno nie potrafi też pracować)
    - oddychania i jedzenia
    - zwiedzania świata
    - uczenia się...

    Może dlatego nie powierzamy innym kopulacji, gdyż wolimy
    własną, choćby niedoskonałą -- wolimy żyć niż oddać swe
    życie innym. Skąd więc podział na:

    - zarabiam ja
    ale
    - oszczędności powierzam OFE?

    Niby sam nie pomnażam swych pieniędzy, lecz je niosę do banku?
    Niby tak -- ale decyduję o tym, który to bank i dlaczego nie
    Santander...

    Ostatecznie nie ma nic przeciwko DOBROWOLNEMU powierzeniu kopulacji
    specom -- impotent czy inaczej bezpłodny zapewne szuka pomocy u speców...

    Nie mam nic przeciwko zlecaniu innym swego życia (prokreacji, budowy
    domu, sprzątania, jedzenia, ;) uczenia się) ale mam wiele przeciwko
    zmuszaniu mnie do oszczędzania w ten lub w inny sposób.

    MZ rolę państwa/państw należy ograniczyć do przestrzegania/kontroli
    umów zawieranych pomiędzy ludźmi czy osobami. (bank nie jest
    człowiekiem, ale umowę z nim zawieramy)

    > sorki, ale przemysł, obecnie będzie potrzebował mniej ludzi,

    Nawet Rosjanie na orbitę posłali robota zamiast ludzi!

    > szczególnie ze słabym wykształceniem i małymi umiejętnościami. Postępuje
    automatyzacja i postępować będzie.

    I chwała Allachowi!

    -=-

    Dlaczego pomimo tej automagizacji jest nadal bieda?
    Jest rzeczywista czy rzekoma?
    Jest dookoła (powszechna) czy dotyka wybrańców?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 79. Data: 2019-08-23 13:33:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RoMan Mandziejewicz" 4934259492$2...@s...com

    > Samo się zlikwiduje. Inflacją. Jak 500 PLN będzie warte obecne 5 groszy.

    Takiej hiperinflacji raczej nie będzie -- IMO gdyby była, zabiłaby nas.
    (chyba nie myślisz o wieku XXX)

    Ale 50 pln -- to niezbyt odległy termin ;) zważywszy na oficjalny
    cel (odbudowę narodowego materiału białkowego) 500+.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 80. Data: 2019-08-23 13:50:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d5133eb$0$508$6...@n...neostrada.pl

    > Jak wprowadzali OFE, to sie pytalem - co za duren to wymyslil.

    Ja zaś -- co za dureń będzie tak budował swą emeryturę. ;)

    -=-

    Od lat podziwiam emerytury zaradnych -- inwestujących w swe dzieci!
    Niby inwestycja najpewniejsza, zwłaszcza wtedy, gdy tych dzieci jest
    dużo i są zadbane... Ale... Wielu dziś jest bankrutami -- dzieci wyjechały
    za: chlebem, mężem, żoną, edukacją -- i nie powróciły...

    > To ile beda warte te grosze odkladane od pensji 1000 zl ?

    > Oczywiscie dobrze zainwestowane beda przynosic zysk ... ale
    > czy aby na pewno wiekszy niz inflacja ?

    Dlaczego Polacy lali krew na barykadach? Aby obalić KOMUNĘ!
    Dlaczego ta komuna była postrzegana jako zło?
    Bo odbierała ludziom wolność, czyli życie!
    Czyniła ludzi robocikami rabotającymi dla jakiegoś systemu...
    Ludzie chcieli żyć, chcieli sami decydować o sobie, chcieli
    coś przeżyć -- choćby kosztem oparzenia się...
    (noł risk -- noł fan)

    Dlaczego zatem dziś Polacy wolą decyzje innych, choć widzą
    wyraźnie marnotrawstwo aroganckiej władzy?...

    [odpowiedź znam, ale nie dziś podam]

    > A OFE zgarnely za to prowizje ... gdzie tu sens, gdzie logika ?

    Więc już wiesz, jaki ,,dureń''? ;)

    > Jeszcze kiedys bym napisal, ze lepiej miec obligacje niz obietnice w ZUS, bo
    obligacji to tak latwo panstwo nie zlikwiduje ... ale
    > Tusk mnie wyleczyl z mrzonek :-(

    Spadłeś z kosmosu? Całe prawo jest tworzone w oparciu o przemoc!
    (tworzenie państw chociażby)

    > A teraz przyjdzie PiS, jednym da 13 i 14 emeryture, a drugim zabierze 12 i 11. Ale
    bedzie sprawiedliwosc .. spoleczna.

    Zadaniem opozycyjnej partii politycznej jest przejęcie władzy a partii
    rządzącej -- utrzymanie. Nie podobają się komuś rządy DTuska lub
    JKaczyńskiego? -- więc dlaczego te rządy wybiera?!

    Ja (co do zasady) nie wrzucam kartek do urn, lecz mnie (paradoksalnie?)
    odpowiadają polskie rządy. ;)

    > Owszem, ale sie okazuje ze i ta automatyzacja wymaga ludzi, i to w polowie z malymi
    umiejetnosciami.

    Nie bajeruj! Umiejętności są konieczne, ale i łatwe do uzyskania.

    > A automatyzacja ... bedzie sie rozwijac w krajach o najnizszych podatkach :-(

    Dlaczego?

    --