  • 31. Data: 2002-05-07 14:28:11
    Temat: Re: Podatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci? (dlugie)
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:ab84ei$45s$1@news.tpi.pl...
    > Może mi wytłumaczysz w którym momencie ze mnie zdzierają?

    PŁATNE w mbanku jest:
    posiadanie komutera
    dostęp do Internetu
    korzystanie obcych bankomatów ( a nie wszędzie jest Euronet)
    płatne jest każde potwierdzenie transakcji

    Ja tez mam konta w wielu bankach (także w mbanku). Najtaniej w eksploatacji
    kosztuje mnie PKO BP

  • 32. Data: 2002-05-07 14:41:14
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Ja tez mam konta w wielu bankach (także w mbanku). Najtaniej w
    eksploatacji
    > kosztuje mnie PKO BP

    Chyba bardzo tanio wyceniasz swój czas w kolejce ;)
    Nawet gdybym do banku internetowego "chodził" modemem codziennie na 5 minut
    po 18 to i tak wyjdzie mnie taniej, niż stanie w kolejce 0,5 godziny raz na
    tydzień + różne opłaty.

    Kiedyś najtaniej było w Citi (czasami faktycznie za friko), ale już całkiem
    zeszli na psy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 33. Data: 2002-05-07 15:37:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 May 2002, inkoguto wrote:

    Tak BTW: niechcący skojarzyło mi się że adres:

    >+ Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał [...]
    >+ > Może mi wytłumaczysz w którym momencie ze mnie zdzierają?
> [...]

    No tak, racja, jak ktos musi kupić osobny sprzęt komutujący
    "extra for mBank" to prawda, ale jak switcha szt. 1 i tak mam ;)
    A poważnie mówiąc - jakos tak wątpię czy ktoś *tylko* z powodu
    konta w e-banku kupi PCta; wtedy to by przebił ceną chyba
    wszystkie oferty :>
    Argument do bani: owszem, e-b nie są "sprawiedliwe społecznie",
    ale takich "niesprawiedliwości" mamy więcej.

    >+ dostęp do Internetu

    Tylko dla tych, co na dial-upie wiszą. Ale za to przelewy
    mozna wysyłać po kolacji :)
    Reszta się zgadza.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 34. Data: 2002-05-07 15:44:58
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Chyba bardzo tanio wyceniasz swój czas w kolejce ;)

    Chyba słabo mnie czytasz na grupie banki
    Ja mam PKO BP za 9,5 zł/m-c i samo "chodzi".
    Nie byłem tam już bardzo dawno. A w kolejce nie stałem już kilka lat:-)
    A komputer mam prywatny na modem

  • 35. Data: 2002-05-07 15:52:32
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > Argument do bani: owszem, e-b nie są "sprawiedliwe społecznie",
    > ale takich "niesprawiedliwości" mamy więcej.

    Dla zarabiających znacznie powyżej średniej państwowej, e-banki nie mają już
    zbyt atrakcyjnej oferty, wskutek obniżek procentów. Personal banking w wielu
    bankach (wyjątki jak choćby PeKaO zawsze się znajdą) rozwiązuje wiele
    problemów bankowych
    A ci co zarabiają poniżej średniej krajowej banku mało potrzebują i o
    grosiki mogą się starać, szczególnie jak dostęp internetowy mają "cudzy" za
    darmo. A o bezpieczeństwo związane z użytkowaniem tej samej maszyny przez
    wielu ludzi niech się sami martwią.

    Wybór jak zwykle należy do klienta.
    Koszt banku, koszt podatku, koszt fatygi każdy powinien ocenić sam.

  • 36. Data: 2002-05-07 19:10:42
    Temat: Podatek od odsetek od oszczedžyŹó˙ż:d°yŔů˙żnĘŹô˙ż
    Od: r...@s...pik-net.pl (RoMan Mandziejewicz)

    inkoguto wrote:

> [...]
    i> PŁATNE w mbanku jest:
    i> posiadanie komutera

    Też wymyślił...

    i> dostęp do Internetu

    Biedne świstaki...

    i> korzystanie obcych bankomatów ( a nie wszędzie jest Euronet)

    W _każdym_ banku korzystanie z obcych bankomatów jest płatne. W przypadku kart
    wypukłych (VISA Classic/Silver/Gold, MasterCard) korzystanie z _dowolnego_
    bankomatu jest płatne.

    i> płatne jest każde potwierdzenie transakcji

    W PKO BP również (wyciągi pocztą).

    i> Ja tez mam konta w wielu bankach (także w mbanku). Najtaniej w
    i> eksploatacji kosztuje mnie PKO BP

    Po uwzględnieniu odsetek od depozytu???

    W PKO BP (ROR) masz płatne:

    1. Przelewy (2 PLN od sztuki).
    2. Wyciągi po każdej operacji o ile dostajesz je pocztą (1.60 PLN od sztuki a
    potrafią w jednym dniu i 3 sztuki w osobnych kopertach przysłać).
    3. Dojazd do banku, jeśli chcesz odbierać wyciągi osobiście.
    4. Korzystanie z obcych bankomatów.

    Oprocentowanie depozytów: 2.60% w skali roku...

    Jeszcze gorzej w przypadku działalności:

    Płatne:
    0. Prowadzenie rachunku (35 ??? PLN miesięcznie).
    1. Przelewy (3.60 PLN od sztuki).
    2. Korzystanie z dowolnych bankomatów (MasterCard).

    A oprocentowanie depozytów niedługo będzie chyba juz ujemne - obecnie: 0.28% w
    skali roku...

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)
    mailto:r...@s...pik-net.pl

  • 37. Data: 2002-05-07 21:38:00
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Dla zarabiających znacznie powyżej średniej państwowej, e-banki nie mają już
    > zbyt atrakcyjnej oferty, wskutek obniżek procentów. Personal banking w wielu

    a to szkoda!
    bo wlasnie oni moga sobie pozwolic na kupno komputera,
    w celu korzystania z banku

  • 38. Data: 2002-05-07 23:25:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 May 2002, inkoguto wrote:
    [...]
    >+ Wybór jak zwykle należy do klienta.

    Ta...k_jest ! :)

    >+ Koszt banku, koszt podatku, koszt fatygi każdy powinien ocenić sam.

    Zgoda. Raz spróbowałem zapłacić ZUS z ePKO. Stwierdziłem
    że chyba pozwolę zdzierać (z siebie) Inteligentom :)
    Acha: własnie stwierdziłem, że historia rachunku (I-go)
    kończy mi się (wstecz) na końcu stycznia :>, chyba na pbb
    muszę poczytać... :] czy I-go nie przesadza :>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 39. Data: 2002-05-08 07:13:59
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@s...pik-net.pl> napisał w
    wiadomości news:GoldED.200205071920043500.roman@silesia.pik-net
    .pl...
    > W _każdym_ banku korzystanie z obcych bankomatów jest płatne. W przypadku
    kart

    Mam też konto w BSK... i wszystkie bankomaty bezprowizyjne

    > wypukłych (VISA Classic/Silver/Gold, MasterCard) korzystanie z _dowolnego_
    > bankomatu jest płatne.

    A ja mam też wypukłą Visa Gold mbank i z bankomatów Euronet bez prowizji

    > Po uwzględnieniu odsetek od depozytu???

    Różnica pomiedzy 8,35% w mbank, a 4,6% w PKO BP po opodatkowaniu nie jest
    powalająca.
    Ja na RORach nie trzymam astronomicznych kwot, a tylko takie na miesiąc
    typowego życia
    Nadwyzki mam m.in. w lokatach nagocjowanych czy funduszach inwestycyjnych

    > W PKO BP (ROR) masz płatne:
    > Oprocentowanie depozytów: 2.60% w skali roku...

    A ja widzę u siebie na ROR: 4,6% ...:-)

    > Jeszcze gorzej w przypadku działalności:

    A co mnie obchodzą odsetki na koncie firmowym
    Tam mi jest potrzebne szybkie potwierdzenie papierowe i kredyt oraz operacje
    walutowe.
    Jak mnie nie stać na zwykły bank to działalność czas zmienić na bardziej
    dochodową, albo ją zamknąć.

  • 40. Data: 2002-05-08 07:16:22
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > bo wlasnie oni moga sobie pozwolic na kupno komputera,
    > w celu korzystania z banku

    Jak lubią to mają (ja tak mam), ale nie trzymam już w Internetowym banku
    większych kwot.
    Wolno mi ?