  • 11. Data: 2015-03-12 19:45:05
    Temat: Re: Podatek od wynagrodzenia którego nie dostałem
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-12 o 18:38, witek pisze:

    > dolozylbym tylko do tego, ze skoro dostal pit-11 to zapewne ten sam
    > pit-11 dostal tez US.
    > Nieujecie bez wyjasnienia to proszenie sie o klopoty z US pod tytulem
    > zatajenie dochodu.

    Jak można zataić nieotrzymany dochód?

    > Ja bym ujał i jednoczesnie przespacerowal sie przez sad o zaplate.

    I co, potem po wyegzekwowaniu rozliczał po raz drugi w kolejnym roku?
    Bez sensu.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-03-12 19:45:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-12 o 18:39, witek pisze:

    > natomaist wymaga sprosotwania niezgodnego z prawda pit-11.

    Ale to już nie jest problem pracownika.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-03-12 19:46:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-12 o 18:43, witek pisze:

    > to juz zalezy od tego czy bedziesz potrafil udowodnic, ze pit zostal
    > wystawiony blednie przez przypadek czy tez celowo.
    >
    > Sytuacja moze byc tez taka, ze gosciu zaliczke faktycznie odprowadzil.
    > I bedzie twierdzil, ze pieniadze sa do odbioru w kasie juz od 10 miesiecy.

    Skoro są do odbioru, to znaczy że jeszcze nie zostały wypłacone.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-03-12 19:52:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Jak można zataić nieotrzymany dochód?

    ale to juz ty bedziesz musial przekonac US, ze on jest nieotrzymany.
    Bo z dokumentow wynika, ze otrzymany.

    > I co, potem po wyegzekwowaniu rozliczał po raz drugi w kolejnym roku?
    > Bez sensu.

    tez to zauwazylem. :)

  • 15. Data: 2015-03-12 19:53:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Ale to już nie jest problem pracownika.

    alez wlasnie jest.
    Skoro twierdzisz, ze to co otrzymales nie jest zgodne z prawda, to ty
    musisz cos z tym zrobic.

  • 16. Data: 2015-03-12 19:54:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Skoro są do odbioru, to znaczy że jeszcze nie zostały wypłacone.

    Bląd w mysleniu.

    Postawione do dyspozycji, ale nie odebrane są twoich dochodem.

  • 17. Data: 2015-03-12 20:02:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-12 o 19:52, witek pisze:

    > ale to juz ty bedziesz musial przekonac US, ze on jest nieotrzymany.

    Raczej US będzie musiał wykazać, że otrzymany, skoro będzie chciał podatek.

    > Bo z dokumentow wynika, ze otrzymany.

    Ale z których? Bo z mojego PITa będzie wynikało, że nie otrzymany.
    Dokumentem, z którego wynikałoby, że otrzymałem wynagrodzenie byłoby
    potwierdzenie przelewu, a nie czyjś PIT.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-03-12 20:03:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-12 o 19:53, witek pisze:

    > alez wlasnie jest.
    > Skoro twierdzisz, ze to co otrzymales nie jest zgodne z prawda, to ty
    > musisz cos z tym zrobic.

    Nie ma przepisu nakazującego mi jakieś działanie w tym przypadku - moim
    zadaniem jest rozliczenie mojego PITa zgodnie z prawdą.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2015-03-12 20:05:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-12 o 19:54, witek pisze:

    > Bląd w mysleniu.
    >
    > Postawione do dyspozycji, ale nie odebrane są twoich dochodem.

    Świadczenie będzie spełnione dopiero po wykonaniu przelewu/przekazu. To
    nie jest dług odbiorczy.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-03-12 20:18:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Raczej US będzie musiał wykazać, że otrzymany, skoro będzie chciał podatek.

    Zbyt optymistyczne zalozenie.
    US otrzymal pit-11 z ktorego wynika, ze otrzymales wynagrodzenie, a z
    twojego pit wynika, ze go nie wykazales.

    Strona, ktora twierdzi, ze jest inaczej musi to udowodnic.

    Skoro twierdzisz, ze tego wynagrodzneia nie otrzymales to szykuj na to
    argumenty.

    Jesli natomiast uprzedzisz ewentualne działania US i wyslesz do
    procadowcy protest, ze tego wynagrodzenia nie było i przy okazji wyslesz
    cc do US, to jesli pracodawca bedzie chcial zaprotestowac, to on bedzie
    musiail wykazac, ze ci wynagrodzenie "postawil do dyspozycji".
    W najprostszym przypadku, odpisze, ze pieniadze leza w kasie, ale nigdy
    sie po nie nie zglosiles.

    tak czy siak sugerowalbym, jakies dzialania przed wyslaniem pit, a nie po.

    > Ale z których? Bo z mojego PITa będzie wynikało, że nie otrzymany.
    > Dokumentem, z którego wynikałoby, że otrzymałem wynagrodzenie byłoby
    > potwierdzenie przelewu, a nie czyjś PIT.

    1. wynagrodznie nie musi byc przelewem.
    2.Brak dokumentow na otrzymanie nie oznacza, ze ich nie otrzymales.

    Znajdz wiec dokument na nieotrzymanie skoro tak twierdzisz.