  • 1. Data: 2003-07-01 21:23:32
    Temat: Podpis - jeszcze raz
    Od: "Pawel" <s...@p...pl>

    Pytam juz po raz drugi o podpis na fakturze VAT do ktorej jest dolaczony
    paragon. Chodzi o sprzedaz towaru osobom fizycznym nie prowadzacym
    dzialanosci gospodarczej. Wystawia im sie paragon a nastepnie fakturke VAT.
    Paragon dopina sie do kopii faktury. Czy trzeba pobrac od odbiorcy czytelny
    podpis na takiej fakturze ? Ten temat byl juz poruszany jednak nie zostal
    rozwiazany ostatecznie.

  • 2. Data: 2003-07-01 21:51:54
    Temat: Re: Podpis - jeszcze raz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2003, Pawel wrote:

> [...]
    >+ podpis na takiej fakturze ? Ten temat byl juz poruszany jednak nie zostal

    A nie jest to "przypadek ogólny" kopii faktury na której (z przyczyn
    różnych) nie ma podpisu ??
    Przepis że "podpis ma być" znamy, na pytanie (Karola ?) - "a jaka
    jest sankcja za brak ?" odpowiedzi nie znamy... :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-07-02 16:02:21
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

> [...]
    > Przepis że "podpis ma być" znamy, na pytanie (Karola ?) - "a jaka
    > jest sankcja za brak ?" odpowiedzi nie znamy... :)

    A ja sie zapytam o 2 sytuacje zwiazane z VAT i podpisami:

    - co w sytuacji gdy klient nie odesle podpisanej kopii faktury
    (wysylam z towarem oryginal i kopie faktury)
    Mam wtedy sobie wydrukowac jeszcze jedna kopie i zaksiegowac
    taka bez podpisu odbiorcy?
    - co w sytuacji podobnej, ale gdy klient odmowi przyjecia
    faktury i odesle oryginal+kopie do mnie?
    Numer juz zuzyty, dalsze faktury wystawione, nie da
    sie chyba wiec takiej nieprzyjetej faktury skierowac do /dev/kosz.

    Pozdrawiam,

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org.pl == |-

  • 4. Data: 2003-07-02 19:58:20
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Marcin Bohosiewicz wrote:
    > - co w sytuacji podobnej, ale gdy klient odmowi przyjecia
    > faktury i odesle oryginal+kopie do mnie?
    > Numer juz zuzyty, dalsze faktury wystawione, nie da
    > sie chyba wiec takiej nieprzyjetej faktury skierowac do /dev/kosz.
    Usciślij, czy transakcja, której dotyczy faktura została zawarta, czy
    nie (towar wzięty, zapłata uregulowana). Jeżeli nie, piszesz na fakturze
    "anulowano" i wpinasz ją z kopią w segregatorek. MOżesz ew. dołączyć
    sobie na karteczce opis sytuacji pro memoria w razie kontroli za trzy
    lata. To jest sugestia, którą uzyskałem z US i stosowałem. Kontrolę
    miałem, nie czepiali się ;)

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 5. Data: 2003-07-03 08:28:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jul 2003, Marcin Bohosiewicz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ (wysylam z towarem oryginal i kopie faktury)
    >+ Mam wtedy sobie wydrukowac jeszcze jedna kopie i zaksiegowac

    IMHO tak.
    Jak wysyłam fakturę do podpisu pocztą - drukuję dwie kopie
    i jedną opisuję "kopia wysłana do podpisu pocztą" :),
    w ogóle (i im większa firma - tym bardziej) dobrze robi
    drukowanie zapasowej kopii :), tu już kiedyś (dawno)
    był przypadek załamanego gościa, któremu:
    - pracownik wydał fakturę, ale zapomniał komu i na ile
    - system komputerowy po wyjeździe klienta padł zżerając
    transakcję
    - klient nie odesłał.
    Miło tak czekać aż się pojawi US z kontrolą krzyżową, nie ? :[
    Technologię podpatrzyłem w byłym zakładzie, w którym p. prezes
    kazała drugować właśnie "2 kopie" i konfiskowała jedną do
    archiwum "kontrolnego" - miało jeszcze tą zaletę, że jak
    kontroler US chciał sobie "coś wypożyczyć" to mógł tylko
    przeliczyć na sztuki stosik kopii i "2 kopii" i zabrać :)

    Poza tym... masz mieć kopię ? Masz. No to masz ;)
    A całość również w interesie klienta - nie ma kopii u ciebie
    to on nie ma prawa odliczyć VAT :]

> [...]
    >+ Numer juz zuzyty, dalsze faktury wystawione, nie da
    >+ sie chyba wiec takiej nieprzyjetej faktury skierowac do /dev/kosz.

    Towar czy usługa, zwrócony czy nie zwrócony ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-07-03 21:06:03
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    > On Wed, 2 Jul 2003, Marcin Bohosiewicz wrote:
    [..]

    > Towar czy usługa, zwrócony czy nie zwrócony ?

    Usługa. I zamiast podpisania faktury -
    - zwrot faktury plus wypowiedzenie umowy.
    Bo usługa to konto www+e-mail, wysłałem zgodnie z umową
    fakturę za następny rok, a klient stwierdzil, ze nie przedluza,
    odesłał oryginał faktury plus wypowiedzenie umowy.
    Usługa przestała byc świadczona w chwili, gdy skonczył
    się opłacony rok wcześniej okres.

    Tutaj kopia pocztą nie krążyła - w umowie był punkt
    o upoważnieniu do wystawiania faktur bez podpisu.

    M.

  • 7. Data: 2003-07-04 10:00:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jul 2003, Marcin Bohosiewicz wrote:

> [...]
    >+
    >+ Usługa. I zamiast podpisania faktury -
    >+ - zwrot faktury plus wypowiedzenie umowy.

    Znaczy: formalnie umowa źle skontruowana (że można wypowiedzieć
    *po* wystawieniu płatności... Bywa.
    No to IMHO klops, "przepisowo" chyba nie da się nic zrobić.
    Zajrzyj do ustawy o VAT, coś tam było tak sformułowane że
    kiedyś NSA wysnuł wniosek że jak usługi nie było to VAT się
    nie należy - ale nie mam opisu o co poszło :(, a to jest
    krytyczne (co było powodem "nieuznania").
    Można jeszcze dwa razy sprawdzić czy to była faktura *na pewno*
    za właściwą usługę.... a nie jakiś towar ;>

    pozdrowienia, Gotfryd