  • 1. Data: 2003-07-01 21:28:10
    Temat: Bezgotówkowe wpłaty na ZUS
    Od: "Maciek" <c...@w...pl>

    Padłem ofiarą niedopatrzenia i trzy ostatnie wpłaty na ZUS poszły poprzez
    wpłatę na poczcie - debiutuję z DG i prawdę mówiąc nie przyszło mi do głowy,
    że akurat na ZUS nie można dokonywać wpłat. Czy moglibyście poradzić mi co z
    tym teraz zrobić, co za to grozi (i ile) i jak ewentualnie się z tego
    wyplątać? Zaznaczę, że poza DG jestem zatrudniony i sam płacę tylko min.
    skł. zdrowotną.

    Dzięki z góry :)

  • 2. Data: 2003-07-01 21:50:05
    Temat: Re: Bezgotówkowe wpłaty na ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2003, Maciek wrote:

    >+ Padłem ofiarą niedopatrzenia i trzy ostatnie wpłaty na ZUS poszły poprzez
    >+ wpłatę na poczcie - debiutuję z DG i prawdę mówiąc nie przyszło mi do głowy,
    >+ że akurat na ZUS nie można dokonywać wpłat.

    Jesteś *pewien*, że to była "wpłata na poczcie" ? Bo jak płaciłeś
    "ZUS z DG" a panienka z okienka była rozgarnięta - to może o tym
    nie wiesz ;) a masz konto w Banku Pocztowym ??
    Na jakim "papierze" dokonałeś wpłaty, co jest potwierdzeniem ?
    BTW: nie pasuje ci jakiś bank elektroniczny ?
    [...]
    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-07-01 21:57:32
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@p...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    głowy,

    no niby nie można ale jak Ty wpłaciłeś "bezgotówkowo" ???

> [...]
    > nie wiesz ;) a masz konto w Banku Pocztowym ??
    > Na jakim "papierze" dokonałeś wpłaty, co jest potwierdzeniem ?

    spotkałem się już z takimi wpłatami, ludzie wpłacają a poczta już
    nie reaguje (co na to ZUS ???)

    pozdrawiam - Darek SP2BZW

  • 4. Data: 2003-07-02 16:42:18
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    ja mam e-konto
    i raz na 3 miesiace ustawiam 3 wpłaty
    i zawsze jest OK

  • 5. Data: 2003-07-02 18:04:56
    Od: "Maciek" <c...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:P...@k...por
    tezjan.zabrze.pl...
    > Jesteś *pewien*, że to była "wpłata na poczcie" ? Bo jak płaciłeś
    > "ZUS z DG" a panienka z okienka była rozgarnięta - to może o tym
    > nie wiesz ;) a masz konto w Banku Pocztowym ??

    Jestem nawet bardziej niż pewien :) Płaciłem gotówką (temat posta dotyczy
    obowiązującej zasady, a nie tego co zrobiłem, czyli właśnie odstępstwa od
    przepisu), konta w Banku Pocztowym nie mam, chyba że zakładają je bez wiedzy
    osoby zainteresowanej :)

    > Na jakim "papierze" dokonałeś wpłaty, co jest potwierdzeniem ?

    Na blankiecie Należności z tytułu składek na ZUS, z tymże zamiast numeru
    rachunku zleceniodawcy wpisywałem słownie kwotę (jak przy każdej innej
    wpłacie).

    > BTW: nie pasuje ci jakiś bank elektroniczny ?

    Pasuje i prawdopodobnie się na takowe zdecyduję, jednak mądry Polak po
    szkodzie... :) Więc może ktoś z Was się orientuje z czym należy się teraz
    liczyć? Wpłaty w końcu wpłynęły (mam nadzieję), terminowo zresztą. Płaciłem
    na różnych pocztach, na blankiecie jak wół stoi na co wpłata, a ani razu
    żadna panienka z okienka nie zgłaszała sprzeciwu.

  • 6. Data: 2003-07-02 18:05:55
    Od: "Maciek" <c...@w...pl>

    Użytkownik Dariusz Stefan <s...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bdt05n$ncu$...@n...news.tpi.pl...
    > spotkałem się już z takimi wpłatami, ludzie wpłacają a poczta już
    > nie reaguje (co na to ZUS ???)

    No właśnie - co on na to??? :)

  • 7. Data: 2003-07-02 19:02:43
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Maciek" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Wpłaty w końcu wpłynęły (mam nadzieję), terminowo zresztą. Płaciłem
    > na różnych pocztach, na blankiecie jak wół stoi na co wpłata, a ani razu
    > żadna panienka z okienka nie zgłaszała sprzeciwu.

    złóż wniosek o zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami.
    nic nie kosztuje, a będziesz miał czarno na białym, że kase dostali.

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl

  • 8. Data: 2003-07-03 08:35:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jul 2003, Wojciech Kozłowski wrote:

    >+ ja mam e-konto
    >+ i raz na 3 miesiace ustawiam 3 wpłaty
    >+ i zawsze jest OK

    Obracam twojego posta we wszystkie strony ;) i nijak nie
    mogę znaleźć korelacji między twoim przypadkiem a pytaniem:

    >+ Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@p...pl> [...]

    >+ > no niby nie można ale jak Ty wpłaciłeś "bezgotówkowo" ???

    Dlaczego *u ciebie* nie miałoby być OK ??
    Osoba rozpoczynająca wątek stwierdziła że wpłacała *gotówkowo*
    (a nie przelewem z konta), czego prawo nie przewiduje !

    pozdrowienia, Gotfryd