  • 31. Data: 2007-05-24 20:04:31
    Temat: Re: Praca zdalna dla firmy z Unii Europejskiej
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 24 May 2007 21:10:30 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "Piotr 'Qertoip' Włodarek" <q...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:1180015727.995749.167940@u30g2000hsc.googlegrou
    ps.com...

    > O pracę na pewno, przy czym może być potrzebna zgoda ichniego kraju na
    > zatrudnienie Ciebie. To zdecydowanie byłaby najlepsza opcja.

    Czyli taka umowa o pracę byłaby "ozusowana" w ichniejszym odpowiedniku
    ZUSu, "opitowana" w ichniejszej skarbówce, a pracownik tylko by musiał
    się rozliczyć tutaj zgodnie z umową o unikaniu podwójnego opodatkowania,
    tak?

    p. m.

  • 32. Data: 2007-05-24 21:54:59
    Od: "Lobo" <l...@g...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tst3f8zfipkhj4@unk...
    > Dnia 24-05-2007 o 15:34:11 Lobo <l...@g...pl> napisał(a):
    >
    > Doczytaj jeszcze par. 27, szczególnie ustep 2.

    Wiem, wiem, ale to wg mnie brzmi nieco niejednoznacznie, by nie rzec
    sprzecznie...
    Bo jesli w jednym paragrafie kaza roznicowac sumy podstawy, kwoty podatku i
    z podatkiem jesli chodzi o (m.in) *niepodlegajace* vat, a w innym juz ze
    powinny zawierac dane z wyjatkiem sumy kwoty podatku i sumy (podstawa +
    podatek) :)
    Coz, najwazniejsze, ze stawka jest taka jak powinna (brak takowej --, albo
    NP) a jesli nawet wpisze ktos w podsumowaniu wartosc vat = 0 i brutto wpisze
    rowne netto to bedzie uznane za informacje nadmiarowa, wszystkie *wymagane*
    i tak sie znajda :)
    Po prostu w tym szczegolnym przypadku mozna nie sumowac wartosci vat i
    brutto przy roznicowaniu ze wzgledu na stawke NP, ale prawie wszystkie
    programy ksiegowe beda pieknie sumowac i nikt tego nie bedzie kwestionowal.

    Pozdr.
    L.

  • 33. Data: 2007-05-24 23:24:57
    Od: "Lobo" <l...@g...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tst4cgheipkhj4@unk...
    > Nie musisz, NIP UE się przydaje tylko przy operacjach na towarach oraz
    > przy imporcie usług z UE,
    > ew jako sposób na uwiarygodnienie firmy.

    No ciekawe, bylem przkonany, ze jednak trzeba w takim przypadku miec NIP-UE
    uslugodawcy i byc zarejestrowanym jako VAT-UE.
    Jako ciekawostka - jesli uslugobiorca bedzie spoza UE to zadnego numeru nie
    trzeba :)

  • 34. Data: 2007-05-25 08:09:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > ZUSu, "opitowana" w ichniejszej skarbówce, a pracownik tylko by musiał
    > się rozliczyć tutaj zgodnie z umową o unikaniu podwójnego opodatkowania,

    Zdecydowanie.
    Generalnie na tym polega praca zdlana, że wszystkie prawa masz jak pracownik
    pracujący w biurze danej firmy.

  • 35. Data: 2007-05-25 08:46:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 25 May 2007 10:09:08 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Zdecydowanie.
    > Generalnie na tym polega praca zdlana, że wszystkie prawa masz jak
    > pracownik pracujący w biurze danej firmy.

    Hmm, to wychodzi na to że jednak jest metoda na przeniesienie się z
    podatkami, bez przeniesienia się fizycznego, i myliłem się w wątku/
    flejmie dot. kasy fiskalnej?

    p. m.

  • 36. Data: 2007-05-25 08:52:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-05-2007 o 10:46:45 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Hmm, to wychodzi na to że jednak jest metoda na przeniesienie się z
    > podatkami, bez przeniesienia się fizycznego, i myliłem się w wątku/
    > flejmie dot. kasy fiskalnej?

    Ja sobie tak kombinowałem(i nadal o tym myślę - pośród innych rozważań),
    żeby wyemigrować z papierami np do UK, ale mieszkać dalej w Polsce.
    Miałbym dzięki temu banalną księgowść, podatek płaciłbym w Polsce jako
    dopłatę,
    czyli polski fiskus nic nie mógłby mi zrobić.
    A w UK prowadzenie papierów to fraszka przy polskim bagienku.

  • 37. Data: 2007-05-25 09:22:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 25 May 2007 10:52:24 +0200, t...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > dopłatę,
    > czyli polski fiskus nic nie mógłby mi zrobić. A w UK prowadzenie
    > papierów to fraszka przy polskim bagienku.

    Wydaje mi się że tak się legalnie nie da. Ale jeżeli się da, to
    odszczekuję wszystko co powiedziałem na ten temat w tamtym wątku a i
    jeszcze pewnie sam się może przeniosę :)

    p. m.

  • 38. Data: 2007-05-25 09:31:06
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-05-2007 o 11:22:15 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Wydaje mi się że tak się legalnie nie da. Ale jeżeli się da, to
    > odszczekuję wszystko co powiedziałem na ten temat w tamtym wątku a i
    > jeszcze pewnie sam się może przeniosę :)

    No to czekamy na komentatorów - da się czy nie da :)

  • 39. Data: 2007-05-25 21:21:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 May 2007, mvoicem wrote:

> [...]

    Ja nie! Ale pokomentuję sobie, a co!

    > Czyli taka umowa o pracę byłaby "ozusowana" w ichniejszym odpowiedniku
    > ZUSu,

    A to nie wiem.

    > "opitowana" w ichniejszej skarbówce,

    Trzeba by sprawdzić umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
    IMO sugerujesz między wierszami, że NIE byłaby opitowana w .pl - a to
    nie jest to samo.
    Otóż taki dochód nie spełniałby IMO warunku "uzyskania poza granicami
    kraju" zaś podatnik nadal miałby rezydencję w .pl!
    Przecież to, że płacący wpłaca w Anglii do angielskiego banku chyba
    nie będzie wyznacznikiem "uzyskania poza granicami", prawda?
    A pracownik w czasie pracy będzie przebywał w Polsce!

    Do tego mam jeszcze jedną uwagę: mianowicie moje wątpliwości wzbudza
    od zawsze sama "prawidłowość" umowy o pracę zdalną wobec zapisów
    Kodeksu Pracy.
    Przyjmijmy, że pracodawca WYZNACZY pracownikowi miejsce pracy dajmy
    na to w kancelarii Sejmu :)
    Kiedy może to zrobić?
    Ano, wtedy i tylko wtedy, jeśli *włada* owym miejscem.
    Niewątpliwie marszałek Sejmu może komuś WYZNACZYĆ miejsce pracy
    w owej kancelarii. Ale czy np. prezes jakiegoś banku moze tak
    "wyznaczyć"? - IMHO taka umowa będzie hm... nie wiem czy nieważna
    czy nieskuteczna.
    Jak na mój gust, tak samo sprawa wygląda w ramach WYZNACZANIA
    miejsca w mieszkaniu pracownika!

    Ja tam jestem w stanie się zgodzić, ze szef np. firmy remontowej
    na podstawie umowy z właścicielem, dzierżawcą lub najemcą mieszkania
    (jako władającym) ma prawo, w ramach prowadzenia tam remontu, jako
    dostający owo mieszkanie w ograniczone władanie (!) posłać tam pracownika.
    Ale to ZAMAWIAJĄCY się zgadza, ze "firma mu wejdzie do mieszkania",
    mur rozwali, parkiet zdewastuje itp. ;)

    IMO dopatrywanie się "władania" mieszkaniem *pracownika* (a równie IMO
    to jest konieczne, żeby mówić o WYZNACZANIANIU MIEJSCA PRACY) w umowie
    o "pracę zdalną" jest nieporozumieniem.
    Przepisy (IMHO) nie dorosły do umow odbiegających od schematu: pracownik
    ma PRZYJŚĆ i miejscu które mu pracodawca zorganizował zabrać się do
    roboty.
    Praca zdalna, jak na moj gust, bardziej przypomina działalność
    rzemieśliczą ze starych dobrych czasów :) - i to nie jest
    umowa spełniająca wymóg:
    "...na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie
    wyznaczonym przez pracodawcę..."
    Przepis tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-pracy--1_2_
    122.html

    > a pracownik tylko by musiał
    > się rozliczyć tutaj zgodnie z umową o unikaniu podwójnego opodatkowania,
    > tak?

    Ciekawe co wspomniane umowy na to? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2007-05-25 21:24:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 May 2007, t...@o...pl wrote:

    > Jeśli będzie to praca to jasne że nie, w pozostałych przypadkach
    > zapewne bez rachunku/faktury się nie obejdzie.

    Ale poszło o konieczność wystawiania *faktury*, jak rozumiem
    na rachunek mvoicem sie zgadza ;) (w przypadku UoD wykonywanej
    osobiście).

    pzdr, Gotfryd