  • 1. Data: 2006-02-04 18:18:17
    Temat: Przekazanie praw do programu komputerowego innej firmie
    Od: "Edmund" <t...@j...pl>

    Firma A napisala program komputerowy i przez kilka lat sprzedawala licencje.
    Teraz zwija interes. Ja otwieram firme B i chce sie zajac sprzedawaniem i
    rozwijaniem tego programu.

    Firma A to moj kumpel i on mi przekaze wszystko za friko - innymi slowy
    miedzy nami nie ma problemu.

    Pytanie: czy moge tak po prostu rozpoczac sprzedaz licencji na ten program ?
    Co US na to ?
    Czy potrzebujemy spisac jakas umowe, zglosic w US, zaplacic podatek ?

  • 2. Data: 2006-02-05 09:35:24
    Od: tarcamion <tarcamion_nie_lubie_spamy@bardzo_gazeta.pl>

    Edmund napisał(a):
> [...]
    > program ? Co US na to ?
    > Czy potrzebujemy spisac jakas umowe, zglosic w US, zaplacic podatek ?

    Proponuję spisać umowę, nie dla US, a dla ciebie. A co jeśli
    przestaniecie być kumplami za kilka lat, a ex kumpel upomni się o kasę?

  • 3. Data: 2006-02-05 11:29:23
    Od: "Edmund" <t...@j...pl>

    Użytkownik "tarcamion" <tarcamion_nie_lubie_spamy@bardzo_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:ds4gsr$bsa$2@inews.gazeta.pl...

    > Proponuję spisać umowę, nie dla US, a dla ciebie. A co jeśli przestaniecie
    > być kumplami za kilka lat, a ex kumpel upomni się o kasę?

    Spoko umowa bedzie. Pytanie tylko czy US sie nie doczepi jesli jego firma A
    przekaze mojej firmie B prawa majatkowe lub udzieli licencji bezplatnie.
    Moze US to wogole nie interesuje ?

  • 4. Data: 2006-02-05 15:44:34
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Edmund" <t...@j...pl> napisał w wiadomości news:

    > Spoko umowa bedzie. Pytanie tylko czy US sie nie doczepi jesli jego firma
    > A przekaze mojej firmie B prawa majatkowe lub udzieli licencji bezplatnie.
    > Moze US to wogole nie interesuje ?

    Może interesować.
    Więc zapłać trochę podatku i kup tą licencję.
    Np. za 100 zł.

  • 5. Data: 2006-02-05 17:53:38
    Od: "Edmund" <t...@j...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Może interesować.
    > Więc zapłać trochę podatku i kup tą licencję.
    > Np. za 100 zł.

    No dobra, ok. A nie doczepia sie, ze te 100 zl to za malo, ze moj kumpel
    (firma A) powinien dostac np. 1000 razy wiecej ?

  • 6. Data: 2006-02-05 21:02:16
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Edmund" <t...@j...pl> napisał w wiadomości news:

    > No dobra, ok. A nie doczepia sie, ze te 100 zl to za malo, ze moj kumpel
    > (firma A) powinien dostac np. 1000 razy wiecej ?

    Mogą - HINT: podmioty powiązane.

  • 7. Data: 2006-02-06 02:56:40
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > No dobra, ok. A nie doczepia sie, ze te 100 zl to za malo, ze moj kumpel
    > (firma A) powinien dostac np. 1000 razy wiecej ?

    Tak się zastanawiam, czy nie lepiej by było, gdyby kumpel zakończył
    działalność, a prawa do programu odstąpił jako osoba prywatna, a nie jako
    firma??

  • 8. Data: 2006-02-06 09:11:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Cavallino wrote:

> [...]

    Praktycznie bardzo mało prawdopodobne. Wystarczą tłumaczenia typu:
    program wymagał dużych inwestycji w stałe rozwijanie.

    > Mogą - HINT: podmioty powiązane.

    A w jakiej ustawie jest powiedziane, że "kompel" = "podmiot powiązany"?

  • 9. Data: 2006-02-06 09:14:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Edmund wrote:

    > Spoko umowa bedzie. Pytanie tylko czy US sie nie doczepi jesli jego
    > firma A przekaze mojej firmie B prawa majatkowe lub udzieli licencji
    > bezplatnie. Moze US to wogole nie interesuje ?

    Doczepi się. Więc kup. Choćby za symboliczną kwotę.
    Ja już kiedyś sprzedawałem prawa do programu za 50 zł. Nabywca nie
    wziął nawet źródeł ;) Chodziło mu tylko o tylko o możliwość sprzedaży
    swojego programu bez organizowania przetargu.

  • 10. Data: 2006-02-06 10:34:40
    Od: "Edmund" <t...@j...pl>

> [...]
    > ? Co US na to ?
    > Czy potrzebujemy spisac jakas umowe, zglosic w US, zaplacic podatek ?

    Dzieki za odpowiedzi. W miedzyczasie nasunela mi sie jeszcze taka mysl - a
    co jesli autorow programu jest dwoch ?
    Moj kumpel i ja tylko, ze on dotychczas go sprzedawal a od teraz sprzedaje
    ja. W tym wypadku chyba nie potrzebujemy nawet przekazywac praw majatkowych
    czy licencji? Moze tak byc ?