  • 11. Data: 2011-12-22 10:42:40
    Temat: Re: Przelew od żony- zapłacę podatek?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    blast wrote:

    > A co to znowu za cholerstwo?

    I po co był Ci ten ślub?
    Same kłopoty :-)

  • 12. Data: 2011-12-22 10:57:31
    Temat: Re: Przelew od ?ony- zap?ac? podatek?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.12.2011 11:41), blast wrote:

    > A co to znowu za cholerstwo?

    Depozyt jest wtedy, kiedy dam Ci na przechowanie paczkę pieniędzy.

    Dopozyt nieprawidłowy jest wtedy, kiedy dam Ci na przechowanie paczkę
    pieniędzy, ale zwrócisz mi nie te same pieniądze, ale tyle samo.

    Od depozytu nie płaci się podatku, od depozytu nieprawidłowego - płaci
    się bodajże 2% PCC.

    Przy czym nie wiem czy ten depozyt nieprawidłowy to nie jest jakieś
    mityczne stworzenie, zapisane w ustawie a nigdy nie widziane na oczy
    (nie słyszałem o tym w innym kontekście niż teoretyczne rozważania na
    tej grupie).

    p. m.

  • 13. Data: 2011-12-22 13:56:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/22/2011 3:16 AM, Paweł Muszyński wrote:

    > Ale teraz są Wasze wspólne :-)
    >
    > P.

    Nie są.

  • 14. Data: 2011-12-22 17:42:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Dec 2011, mvoicem wrote:

    > Nie wiem czy przypadkiem nie można tu mówić o depozycie nieprawidłowym

    ...ale wtedy podatnik ma pod ręką wyjaśnienie "na Kaczyńskiego" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-12-22 17:52:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > stworzenie, zapisane w ustawie a nigdy nie widziane na oczy (nie słyszałem
    > o tym w innym kontekście niż teoretyczne rozważania na tej grupie).

    Przepis o depozycie nieprawidłowym został wprowadzony jako niemityczne
    zabezpieczenie przed podatnikami, którzy na zarzuty o niezgłoszonej
    do opodatkowania pożyczce odpowiadali, że to wcale pożyczka nie była
    tylko depozyt :P, umowa ich do rozporządzania pieniędzmi nie
    upoważniała, ale rozporządzili, więc jak się komu nie podoba, to
    owszem, przyjmują do wiadomości że dający na przechowanie może
    ich pozwać (a chyba nawet oskarżyć - za "niekorzystne rozporządzenie
    majątkiem", czyli narażeniem go na ryzyko) prywatnie, mówi się trudno,
    ale podatek się nie należy :P

    Powinno dać się sprawdzić - zapis dołączający depozyt nieprawidłowy
    do PCC jest dość długo, ale wcale nie "od zawsze".

    Trzeba przyznać że *na dziś* nie słychać o masowym ściganiu
    za takie depozyty. Ale jest i druga strona medalu - tylko
    szybka decyzja ministra finansów zapobiegła kiedyś wytoczeniu
    masy postępowań podatkowych o sławne "samochody ciężarowe"
    bez homologacji (sporo przed wejściem do UE to było),
    kiedy pierwsza taka sprawa została "ewidentnie wygrana"
    przed WSA.
    No i o dowody (na rzeczone depozyty) nie tak łatwo, bo tajemnica
    bankowa nie pozwala robić "kontroli poszukującej".

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-12-22 20:40:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    blast <j...@o...pl> writes:

    > OK, to więcej szczegółów:
    > Miała to by być darowizna.
    > Pieniądze są jej, zarobione głównie w czasie gdy nie byliśmy jeszcze
    > małżeństwem.

    Ale potrzebujesz, żeby te pieniądze stały się twoje, wspólne, czy
    jeszcze inaczej?

    Możecie je uczynić wspólnymi przez zawarcie umowy majątkowej
    małżeńskiej, zwanej potocznie intercyzą. Podatku od tego nie ma.
    Potem możecie sobie własne wspólne pieniądze pomiędzy kontami
    przelewać do woli.

    Może też żona dokonać darowizny ze swojego odrębnego do twojego
    odrębnego. To jest zwolnione od podatku pod warunkami i trzeba
    zgłaszać.

    MJ

  • 17. Data: 2011-12-27 20:20:28
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Jak na razie zarobił pieniądze ;-)

    -----

  • 18. Data: 2011-12-28 10:18:31
    Od: "!sp" <s...@a...er>

> [...]
    > małżeńskiej, zwanej potocznie intercyzą. Podatku od tego nie ma.
    > Potem możecie sobie własne wspólne pieniądze pomiędzy kontami

    Chyba odwrotnie
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Umowa_maj%C4%85tkowa_ma
    %C5%82%C5%BCe%C5%84ska

  • 19. Data: 2011-12-28 12:21:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "!sp" <s...@a...er> writes:

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:kjzty4sfih4.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
    >
    > Chyba odwrotnie
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Umowa_maj%C4%85tkowa_ma
    %C5%82%C5%BCe%C5%84ska

    Co odwrotnie?

    MJ

  • 20. Data: 2011-12-28 15:41:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/28/2011 4:18 AM, !sp wrote:

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chyba odwrotnie
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Umowa_maj%C4%85tkowa_ma
    %C5%82%C5%BCe%C5%84ska

    to że zwykle wszystkim koajrzy się, że odwrotnie, wcale nie oznacza, że
    wikipedia ma rację.