    From: "arek" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Przepraszam, ale się podczepię
    Date: Sun, 29 Nov 2009 16:37:44 +0100

    Przeklejam z pl.misc.budowanie:
    Przeczytałem na pl.misc.budowanie, że podatku ze sprzedaży mieszkania nie
    można rozliczać na umowy z wykonawcami przy budowie domu. Czyli co: nie
    można zapłacić z niego murarzom za robociznę?
    Na www znalazłem taki sposób wykorzystania kwoty ze sprzedaży na "cele
    mieszkaniowe": "Przeznaczenie kwoty uzyskanej ze sprzedaży na budowę,
    rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, remont lub modernizację własnego budynku
    mieszkalnego".

    I tu mam takie pytania:
    1. Co konkretnie (gdzie mogę o tym poczytać) wolno wliczać?
    2. Chcemy z żoną budować się za sprzedaż dwóch mieszkań: za jedno zapłacimy
    podatek 10% (kupione na nas w 2005r, dla teściowej - nigdy się w nim nie
    meldowaliśmy, nie mamy go 5 lat, więc nie mam zwolnienia od podatku). A jak
    wygląda sprawa drugiego? To jest byłe mieszkanie spółdzielcze lokatorskie,
    przydział z lat 80-tych, żona była głównym lokatorem przed ślubem, ślub w
    1997, kredyt czy wkład budowlany - nie wiem jak to się nazywało dokładnie -
    spłacony ok. 2000 roku. W lutym 2008 prawo spółdzielcze lokatorskie zostało
    przekształcone w spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu (notarialnie na
    obydwu małżonków). W tym mieszkaniu jesteśmy zameldowani od 1997 roku - jaki
    podatek płaci się w tym wypadku? Wcale? 10%? 19%? Jeśli 19% to od kwoty
    120tys, zakładając że przekształcenie kosztowało ok. 2000zł a mieszkanie
    pójdzie za 122tys?

    Pozdrawiam
    Arek