  • 1. Data: 2007-03-09 10:42:00
    Temat: Pytanie o podatek od spadku
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Mam pytanie - zmarł mój Tata, jesteśmy po sądownym stwierdzeniu nabycia
    spadku, na mocy którego w równych częściach po 1/3 dziedziczą żona
    zmarłego i dwoje dzieci.
    No i tu mam pytania.

    1. W skład spadku wchodzi udział w mieszkaniu (spółdzielcze,
    własnościowe) 48 m2 (mieszkanie było współwłasnością moich rodziców).
    Zgodnie z tym, co wyczytałem, to zwolnione z opodatkowania jest
    mieszkanie do 110m2 pod warunkiem m.in, że w nim się zamieszkuje - w tym
    mieszkaniu zamieszkuje tylko moja mama - ja i siostra nie. I teraz czy
    od 2/3 mieszkania trzeba zapłacić podatek?

    2. W chwili śmierci mój tata miał pieniądze na kontach bankowych (jedno
    wspólne z mamą, drugie tylko jego, które przelałem już na konto mamy (po
    śmierci). Jak to ująć w zeznaniu? Wspominać w ogóle o tym? Czy można to
    "przemilczeć"

    3. Upewniam się - mogę złożyć jedno zeznanie SD-3 i 2 SD-3A do tego? Czy
    też SD-Z1 ? Bo nie bardzo widzę różnicę między drukiem SD-3 a SD-Z1

    --
    Paweł Muszyński