  • 11. Data: 2007-10-29 17:51:39
    Temat: Re: Pytanie o podatek od sprzedaży nieruchomości
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > A jakiś przepisik? Taki tyci chociaż, na poparcie tej tezy?

    Czy to pytanie ma sugerować, że Twoim zdaniem kupno innego mieszkania (jako
    spełnienie warunku niepodlegania pod 10% podatek przy sprzedaży
    poprzedniego) powoduje iż okres 5 letniej karencji za tamto pierwotne
    mieszkanie przestaje obowiązywać?

  • 12. Data: 2007-10-29 18:20:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > (jako spełnienie warunku niepodlegania pod 10% podatek przy sprzedaży
    > poprzedniego) powoduje iż okres 5 letniej karencji za tamto pierwotne

    Oczywiści. Nie ma przepisu, nie ma obowiązku podatkowego.
    Na szczęście tak życie się potoczyło w naszym kraju, że przy całym
    chaosie prawnym obowiązek podatkowy nie powstaje per analogia ani
    dlatego, że takie jest czyjeś poczucie sprawiedliwości społecznej.

    Proszę, udowodnij mi, że masz racje. Dowód jest prosty - podaj przepis.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2007-10-30 08:43:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Oczywiści. Nie ma przepisu, nie ma obowiązku podatkowego.

    Ok, przyjmuję, jako że nic innego wyguglać nie jestem w stanie.
    Czyli zamiast 5 letniego okresu karencji związanego z poprzednim mieszkaniem
    ma OD NOWA LICZONY 5 letni okres karencji za bieżące mieszkanie.

  • 14. Data: 2007-10-30 08:51:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > Oczywiści. Nie ma przepisu, nie ma obowiązku podatkowego.

    Jeszcze tylko dodam, że takie zastrzeżenie o którym mówiłem (sumowanie się
    okresów karencji) jest, ale tylko w przypadku sprzedaży mieszkania
    darowanego lub odziedziczonego i zwolnienia od podatku od spadków i
    darowizn.

  • 15. Data: 2007-10-30 09:06:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > Czyli zamiast 5 letniego okresu karencji związanego z poprzednim
    > mieszkaniem ma OD NOWA LICZONY 5 letni okres karencji za bieżące

    Może zacznijmy od początku.
    Mieszkanie A zostało kupione a następnie sprzedane przed upływem 5 lat
    do zakupu. wszystko pod działaniem starych przepisów. Właściciel
    zobowiązał się, że w ciągu 2 lat wyda pieniądze uzyskane ze sprzedaży
    mieszkania A na cele mieszkaniowe, co zwolni go z zapłaty 10% podatku od
    sprzedaży mieszkania A.

    Jeszcze pod działaniem starych przepisów i w przeciągu wzmiankowanych
    dwóch lat kupił mieszkanie B, wydając całą sumę uzyskaną ze sprzedaży
    mieszkania A, czym wypełnił obietnicę złożoną urzędowi skarbowemu, która
    była JEDYNYM warunkiem zwolnienia od zapłaty podatku. I tu sprawa
    mieszkania A zostaje zamknięta po wsze czasy.

    Mieszkanie B zostało zakupione przed 1 stycznia 2007 a więc do dochodu z
    jego sprzedaży będa miały zastosowanie przepisy obowiązujące w momencie
    zakupu. Odpowiednio - przy sprzedaży po 5 latach od zakupu podatku
    dochodowego nie będzie, przy sprzedaży wcześniejszej wystąpi podatek 10%
    od kwoty sprzedaży, chyba że podatnik ponownie zobowiąże się wydać
    uzyskane środki na swoje cele mieszkaniowe - powiedzmy mieszkanie C,
    które, co ważne, zostanie zakupione już po 31 grudnia 2006r.

    Zakup mieszkania C zwolni podatnika z zapłaty podatku od sprzedaży
    mieszkania B, bo ta czynność ciągle podlega starym przepisom na mocy
    ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych którą
    już cytowałam tutaj.

    Ten łańcuszek sprzedaje - kupuje - sprzedaje - kupuje pod rządami
    starych przepisów mógł trwać w nieskończoność bez konieczności zapłaty
    podatku. Całkowicie zgodnie z prawe.

    Kwestia opodatkowania sprzedaży mieszkania C podlega już nowym przepisom
    ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Dość jasno?
    Diagramu rysować nie będę.

    Cavallino, bardzo Cię proszę, napisz sobie dużymi literami i miej zawsze
    przed oczami

    "Obowiązek podatkowy nie powstaje tylko dlatego, że brak podatku wydaje
    sie być nieprawdodobną łaską ze strony skarbu państwa."

    ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2007-10-30 09:17:14
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Może zacznijmy od początku.

    [...]

    > Dość jasno?

    Oczywiście to miałem na myśli mówiąc "przyjmuję"..