  • 11. Data: 2007-10-26 11:09:17
    Temat: Re: 1 % odpisu na OPP poradźcie
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jano" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ffrvhg$kk1$1@news.onet.pl...
    witek pisze:
    > Hmmm - to przykre.
    > Od wielu lat wplacam 1% na schronisko dla pieskow i zawsze dostaje od nich
    > sliczna kartke z podziekowaniami.
    > Teraz juz mi nie posla (bo niby jak).
    > A przeciez sam sie nie bede upominal.
    > Znowu nasi "wladcy" zrobili nam dobrze.

    Widzisz, ty nie dostaniesz kartki z podziękowaniem i to jest takie straszne?
    Ja dostawałam kartkę z podziękowaniem i moja opinia na temat tej kartki
    była taka, że to 2 zł za znaczek pocztowy powinni zamiast zna wspieranie
    monopolu poczty polskiej przeznaczyć na swoją działalność statutową.
    Przecież w tym 1 procencie chodzi o przekazanie kasy na jakąś działalność
    charytatywną, a nie o satysfakcję darczyńcy z otrzymania podziękowania.
    BTW dzięki temu wielu ludzi, którzy do tej pory nie przekazywali tego 1%, bo
    to trzeba wykonać oddzielny przelew i _za_niego_zapłacić_ teraz przekaże ten
    1%, bo nie musi zrobić prawie nic - tylko wypełnić dodatkowo 3 rubryki.
    Tym sposobem naprawdę wielu ludzi poprosi o przekazani kilku złotych. Razem
    ma szansę zebrać się bardzo poważna suma.

    Jedyna wada tego formularza to brak możliwości podziału kwoty pomiędzy kilka
    różnych organizacji.
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/

  • 12. Data: 2007-10-26 18:10:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jano wrote:

    > Hmmm - to przykre.
    > Od wielu lat wplacam 1% na schronisko dla pieskow i zawsze dostaje od
> [...]

    To nie władcy.
    To przekręty ludzi, którzy odliczali to czego nie wpłacili spowodowały,
    że coś trzeba było z tym zrobić.

  • 13. Data: 2007-10-26 21:52:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Oct 2007, Jacek wrote:

    > Prawdopodobnie nie jest to problem pojedynczy, bo z pewnością jest
    > więcej takich OPP, które mają oddziały terenowe a te swoich donatorów.

    Czytając wątek, tak się zastanawiam czy to nie było m.in. CELOWE
    działanie.
    Taka forma "płacenia dla określonego podmiotu docelowego" wzbudzała
    dyskusje - pod formalną wpłatą "dla instytucji dobroczynnej" wpłacało
    się na konkretny szpital w którym się leczyło, na konkretną szkołę
    itp...
    IMHO cel jest taki, że jak "konkretna szkoła" chce dostawać pieniądze,
    to ma sobie założyć fundację (takie szkoły *SĄ*).
    A jak pieniądze otrzymuje instytucja "X", to *ona* ma je zużyć na cele
    statutowe, a nie wpłacający na cele sobie wiadome.

    Uprzejmie proszę o nie traktowanie powyższego jako stanowiska dyskusji
    czy tak ma być czy nie.
    Stwierdzam j.w. - być może umyślnie upieczono dodatkową pieczeń przy
    jedynym ogniu.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-10-31 15:45:58
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Jak rozwiązać niżej opisany problem

    otworzyc subkonta dla kazdej szkoly i problem rozwiazany

    grzess

  • 15. Data: 2007-10-31 16:20:01
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > otworzyc subkonta dla kazdej szkoly i problem rozwiazany

    zerknalem w zeznanie i nic to nie da :(
    jednak doczytalem tez ze zgloszono ten problem do departamentu administracji
    podatkowej ktory zapewnia ze na ten rok nie da sie wprowadzic dodatkowej
    rubryki na szczegoly przelewu
    Sa propozycje aby w uwagach podatnika ujac szczegoly przelewu i dalej na
    przelewie i mysle ze to rozwiazanie zostanie przyjete, jako ze problem
    dotyczy wiele opp w ktorych gromadzone sa srodki na leczenie dzieci

    grzess