    From: skoczy <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 19% podatku od sprzedaży mieszkania
    Date: Tue, 11 Sep 2007 10:44:31 -0000

    On 11 Wrz, 12:35, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > Całość uzyskaną ze sprzedaży?
    > No to nie masz problemu, tak możesz zrobić bez kombinowania z darowiznami.

    > 12 miesięcy OD?
    > To będzie odpowiedź na Twoje pytanie.

    > Boję się że nie.

    > Nie bardzo rozumiem jaki związek z tą sprawą (podatków) ma pożyczka córki?

    Pożyczka(generalnie pieniądze) po to żebym miał pieniądze na spłatę
    kredytu mieszkaniowego, zaś przy darowiźnie, córka nie weźmie kredytu
    na mieszkanie które dostała za darmo. Wtedy zostaje zwykła mniej
    korzystna pożyczka, a przy sprzedaży jest korzystny kredyt hipoteczny
    - jednak 19% od zysku idzie do US.

    Tak powiedzmy, że 100% przeznaczę na spłatę ale nie kredytu
    hipotecznego tylko pożyczki pod hipotekę. Czy wtedy nie zapłacę 19%? A
    jeśli przeznaczyłbym 80% uzyskanych pieniędzy to płacę 19% od
    pozostałych 20% jak to jest? Możesz mi powiedzieć albo skierować do
    ustawy?