    From: skoczy <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: 19% podatku od sprzedaży mieszkania
    Date: Tue, 11 Sep 2007 11:24:34 -0000

    On 11 Wrz, 13:01, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > Ta różnica między pożyczką hipoteczną a kredytem hipotecznym nie jest chyba
    > aż tak duża.
    > A nawet jeśli:
    >
    > Jak żyjesz z córką?
    > Jeśli sobie ufacie, a jest to sprawa 12 miesięcy, to można zrobić umowę
    > przedwstępną, z terminem sprzedaży i podpisania aktu notarialnego za te 12
    > miesięcy, czy kiedy tam trzeba, ale z przekazaniem zaliczki w np. 80 %
    > wysokości OD RAZU.
    > Powinno się udać znaleźć bank, który skredytuje tą operację.
    > W końcu dokładnie tak samo kredytują wszystkie nowo budowane mieszkania.

> [...]

    Z córką żyję jak można żyć z własnym dzieckiem - dobrze. Tutaj podałeś
    mi dobrą opcję, umowy przedwstępnej z terminem sprzedaży i podpisania
    aktu notarialnego za ponad rok. Wtedy chyba US nie może się
    przyczepić. Rozumiem, że aktem sprzedaży jest w tym przypadku data
    wpłacenia tych pozostałych 20%? czy data podpisania aktu notarialnego?
    Rozumiem, że teraz muszę poszukać banku, który przychyli się do
    takiego rozwiązania 80% za rok 20%....

    A jeszcze raz wracając do spożytkowania pieniędzy z zysku ze sprzedaży
    mieszkania... jeśli przeznaczę je na cele mieszkaniowe(spłata innego
    kredytu lub pożyczki pod hipotekę - czy ta opcja pożyczki pod hipotekę
    wchodzi w grę) to też nie płacę 19%? Ale muszę przeznaczyć 100% zysku
    na te cele?