    From: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[2]: Odp: Kiedy możnaprzyjmować faktury?
    Date: 20 Jun 2003 02:43:47 +0200

    Witam.

    GSn> Nie wcześniej niż termin który podałeś jako "datę planowanego
    GSn> rozpoczęcia". Proszę Krzysztofa o objasnienie czy chciał napisać
    GSn> co innego :) (nie sądzę).

    Potwierdzam Gotfrydzie, ze nie chcialem napisac nic innego :)

    GSn> Jeśli wystąpisz o "termin rozpoczęcia" na 1 lipca - to mimo że
    GSn> otrzymasz "papiery" 25 czerwca jeszcze *nie wolno* ci podjąć
    GSn> DG, bo w EDG figurujesz "od 1 lipca".

    Dokladnie tak - data otrzymania moze byc najwczesniejsza data, ale
    jesli we wniosku napiszesz pozniejsza, to ona jest wpisana na odpisie
    z ewidencji jako data rozpoczecia DG.

    BTW: przypomnialo mi sie, ze panie z Urzedu Miasta, w moim przypadku
    postapily niezgodnie z przepisami, godzac sie na nie wpisywanie we
    wniosku daty rozpoczecia, po to bym mial jak najszybciej wpis - jako
    date rozpoczecia mam date wpisu do EDG.

    GSn> Hm... tu to są dwie opinie :]
    (...)
    GSn> bez sprzeciwu. A US... znajdź sobie stare posty :)
    GSn> - w każdym razie *tego* nie kwestionowali :)

    Wtrace swoje trzy grosze. Mialem kiedys kontrole z ZUS. Inspektora
    badal wlasnie date rozpoczecia dzialalnosci, musialem wykazac sie
    rachunkami/fakturami/umowami z miesiaca, w ktorym rozpoczalem
    dzialalnosc... Wciagniety w rozmowe kontroler wyznal, ze na podwazaniu
    daty rozpoczecia dzialalnosci maja niemale oszczednosci :(

    BTW: czy wiecie, ze w ZUS wyplaty zasilkow realizuje DZIAŁ REALIZACJI
    PRZYCHODOW? Mnie to zdumialo, ale nieco rzucilo mi swiatlo na sposob
    myslenia i dzialania tej instytucji...

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl