  • Data: 2003-11-06 22:39:12
    Temat: Re[5]: Płatnośćigotówką
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Nov 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ Liwiuszu, piszesz dobrze, ale nie na temat. ;)
    >+ Moje zdziwienie bylo reakcja na Gotfrydowe:
    >+
    >+ >"IMO weksel ma ___wyłącznie___ sens przy obrocie gospodarczym

    Zeznaję że odwołałem zeznania ! :)

    [...]
    >+ L> Założenie jest słuszne. Weksel jest zapłatą za fakturę.
    >+
    >+ Liwiuszu, zalozenie nie jest sluszne, szczegolnie w konteksie o ktorym
    >+ byla mowa - podatkowo-ksiegowym.

    Hę... Rozumiem że myślałeś ciągle o wekslu "zabezpieczającym",
    który jeszcze "mocy" nie nabrał.
    Zakładając że wystawiasz fakturę "płatna weksel": masz przychód
    czy nie ?
    [...]
    >+ Zaplata, swiadczeniem pienieznym nie jest i basta!
    ***********************

    No to pasuje :)
    Tyle, że ulubiony przykład z kompensatą - *jest* zapłatą.
    AFAIK można umieścić na fakturze - albo posłać osobno ulubioną
    przez niektórych ;) "notę" ;) z informacją że dokonujemy
    kompensaty.
    Zapłacono ?
    Zapłacono.
    Jest "świadczenie pieniężne" ?
    Nie ma.
    No to dlaczego przy wekslu ma być "swiadczenie pienieżne"
    *z faktury* ??

    >+ Gdyby byl zaplata,
    >+ to nie potrzebne byloby jego wykupienie. "Zaplata" to on jest tylko w
    >+ sensie potocznym, ale my tu nie dyskutujemy o jezyku potocznym.

    NieNieNie :)
    My chyba musimy ostrą linią rozdzielić "zapłatę" i "płatność".
    :)

    >+ L> Uregulowanie weksla
    >+ L> jest po prostu wykupem weksla, zapłatą za weksel.
    >+
    >+ No i wyszedl Ci paradoks, bo zapomniales, ze to nie jest "somoistny"
    >+ weksel, tylko powiazany z konkretna faktura

    Głowy nie dam, ale czteropak piwa bym zaryzykował[1] - że Liwiusz
    miał na myśli dokładnie to co ja, czyli fakturę z cytatem:
    "zapłata wekslem" :)
    [1] pod warunkiem "uczciwości" wg teorii gier :)

    >+ skoro wykup weksla jest
    >+ zaplata za weksel, a weksel jest zaplata za fakture, to wychodzi, ze
    >+ wykup weksla jest zaplata za zaplate faktury.

    IMHO trzeba "oderwać" te transakcje od siebie.
    Inaczej nie da się "w papierach" zjeść tej żaby :)

    >+ L> Pierwotny cel wystawienia
    >+ L> weksla jest już tu sprawą drugorzędną.
    >+
    >+ Tylko, ze my nie dyskutujemy o wekslu oderwanym od faktury. Gdyby tak
    >+ bylo, to bylyby dwie platnosci do wykonania - za weksel i za fakture.

    ...a to twój wniosek, założyłeś istnienie jednego rodzaju
    weksli i (trzeba przyznać) konsekwetnie się tego trzymasz ;) !

    [...]
    >+ >> trzeba miec jednak troche wiedzy o postepowaniu sadowym, bo najmowac
    >+ >> adwokata absolutnie sie nie oplaca.
    >+
    >+ L> Jest to na tyle proste, że można wyjaśnić przez e-mail :)
    >+
    >+ Najecie adwokata jest proste. _Skuteczne_ przeprowadzenie postepowania
    >+ sadowego, nawet upominawczego - wcale proste _byc nie musi_. Nie wierze,
    >+ ze jestes w stanie wyjasnic przez e-mail postepowanie pasujace do
    >+ kazdego przypadku.

    ...nakazowego ? Czyli "papier czarno na białym" ? (już uznałem
    że f-ra może być :), że przypomnę :))

    >+ Zbyt wiele jest mozliwosci , ktore moga
    >+ skomplikowac kazde postepowanie.

    Zgadza się. Jak z wszystkim - w końcu powodem wystawiania
    faktur nie jest chęć napytania sobie kłopotów ;), a że
    tak się czasem kończy..
    Chcesz np. powiedzieć że najprościej "wyleciec z nakazowego" ?

    >+ Jesli sie myle, prosze o maila w tym
    >+ watku, to odszczekam. Ale jesli Ci wykaze, ze sie mylisz, to poprosze
    >+ o to samo :)))

    Podasz mu *jeden* przykład kiedy klient "się wyłożył" ? ;)
    Patrz "gra sprawiedliwa wg teorii gier" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (ufff... !)