  • Data: 2003-11-04 16:22:51
    Temat: Re[2]: Płatnośći gotówką
    Od: k...@o...pl (Krzysztof A. Ziembik) szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Dnia 30 października 2003 o godzinie (05:57:59) napisano:

    GSn> Wszystko się zgadza. Pytanie czy wobec tego w .pl istnieje
    GSn> praktyczny zakaz stosowania weksli w obrocie gospodarczym ?

    Nie.

    GSn> No i może być drobna różnica w pojęciu "płatności" w potocznym
    GSn> a prawnym rozumieniu: czy dokonując kompensaty na kwotę
    GSn> 50000 zł przedsiębiorca popełni przestępstwo ?
    GSn> Za pośrednictwem banku tego nie robi ;) !
    GSn> A zobowiązanie spłaci... ("spłaci" ?)

    Nie, poniewaz potracenie zobowiazan nie oznacza pienieznego spelnienia
    swiadczenia. Potoczne rozumienie "zaplaty" rozmija sie tu z prawnym.

    GSn> Nijak mi to z obrotem wekslowym nie koresponduje, tyle widzę
    GSn> artykułów że "to niedoceniany sposób obrotu, tylko przez
    GSn> socjalizm ludzie się odzwyczaili" - a jakby weksel pod to
    GSn> podpadał to mógłby służyć do drobnych płatności i tyle.

    No nie do konca sie zgadzam z takim wnioskiem. Oczywiscie ograniczenie
    zaplaty weksla gotowka jest (IMHO oczywiscie niepotrzebne, jak i cale
    "przeciwdzialanie praniu brudnych pieniedzy"), ale po pierwsze dotyczy
    ono tylko sytuacji, gdy obie strony transakcji sa przedsiebiorcami, a
    nadto gdy kwota przekracza okolo 15 000 zlotych (z zastrzezeniem
    ustawowym dla transakcji powtarzanych).

    GSn> Dla firmy o skali "samozatrudnienie", a i to nie zawsze :>

    A co przeszkadza, poza oczywistym utrudnieniem technicznym, na zaplate
    weksla przelewem bankowym?

    GSn> pozdrowienia, Gotfryd
    GSn> (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Serdecznie pozdrawiam,