    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Akcyza, skladki i inne podatki
    Date: Mon, 4 Jun 2007 17:34:53 +0200

    On Sun, 3 Jun 2007, VoyteG wrote:

    > Czyli podatkobiorcy i podatkodawcy wzajemnie udaja ze wierza w te
    > nazwy?

    Podatkodawcy chyba liczą na to, że w zamian za ich głos ktoś
    kiedyś (kto akurat tego głosu będzie potrzebował) zabierze "innym"
    i da im.

    > Teraz mamy sytuacje patologicznie odwrotna: wiele dziwnych fikcyjnych
    > nazw okreslajacych ukryte podatki

    Przecież większość nazw podatków pochodzi od nazwy ŹRÓDŁA, a nie
    CELU którym mają służyć!!!

    "podatek od dochodów osób fizycznych"
    "podatek od posiadania psów"
    "podatek od czynności cywilnoprawnych"
    "podatek od nieruchomości"
    "podatek od towarów i usług"
    "akcyza od paliw samochodowych"

    Gdzie widzisz określenie CELU zbierania podatku?

    Ten na ogół starannie się ukrywa - bo w tych w których rzeczywiście
    istniał jakiś "cel" to na ogół jest jak piszesz, "nikt nic nie wie",
    ja do dziś nie mam pojęcia, jak ma działać podatek mający na celu
    wycofywanie z obrotu "śmieci elektronicznych", skoro tu i ówdzie
    pojawiają się informacje że w momencie próby pozbycia się tychże
    trzeba ZAPŁACIĆ za ich odbiór... (a podatek pobrano już przy sprzedaży!).

    pzdr, Gotfryd