    From: "j23" <w...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ale mnie dziś rano potraktowali w Gliwicach w US...
    Date: Wed, 17 Mar 2004 10:40:08 +0100

    news:c37smj$4ce$1@serwus.bnet.pl...
    > W odpowiedzi na pismo z dnia wto 16. marca 2004 16:21 opublikowane na
    > pl.soc.prawo.podatki podpisane j23:

    > Tak. Poza tym, od przetwarzania danych, od ścigania przestępstw
    skarbowych,
    > od kontroli itp.

    od czego????? Od przetwarzania danych sa komputery, od scigania przestepstw
    skarbowych jest policja skarbowa, a od kontroli UKS - jednym slowem trafiles
    kula w plot...

    > Jak rozgraniczasz informowanie od doradzania?

    Bardzo prosto. Informacja to: od darowizny nalezy sie tylt i tyle podatku,
    wedlug takiej i takiej skali - a doradzanie: Moze pan zaplacic mniej
    jesli..., mozemy zamiasta darowizny zrobic taki i tak... itp. itd.

    > Opłatę....

    a podatek (zwlaszcza PCC) to co to jest wedlug ciebie? to tez oplata tylko
    zwana podatkiem (podatek to jest po prostu oplata za ktora nic ci sie nie
    nalezy).

    > Urząd powinien informować o stawkach
    > podatku, o tym jakie druki należy wypełnić, ewentualnie odpłatnie udzielić
    > informacji na temat tego czy dana interpretacja przepisów jest
    > akceptowalna.

    powinien, ale wlasnie tego nie robi...

    > Zgadzam się, że Twój przypadek jest z pogranicza informacji i
    > w zasadzie to baba mogłaby Ci pomóc. Z drugiej strony, gdzie byłaby
    granica
    > pomocy i, co najważniejsze, odpowiedzialności? Doradcy płacisz i on
    > podejmują odpowiedzialność za swoje rady. A jaką odpowiedzialność ma
    > przyjąć urzędniczka? Za chwilę powiesz gdzieś, że tak zrobiłeś, bo Ci
    > urzędniczka doradziła....

    Dokladnie tak - za to bierze kase... Problem w tym, ze urzednik skarbowy nie
    odpowiada za swoje czyny - moze zgnoic czlowieka, moze zniszczyc jego firme,
    moze zniszczyc caly dorobek czlowieka i za NIC NIE ODPOWIADA!!! Wiecej
    jeszcze za to dostaje premie!!!!!!