    From: "weronika" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Allegro - oplaty za prowizje - firma niemiecka
    Date: Thu, 29 Jul 2004 21:50:48 +0200

    Uzytkownik "Janusz" napisal>
    > Jako firma niemiecka jestem zarejestrowany na Allegro. Czy firma Allegro
    > wystawiajac mi rachunek, czyni prawidlowo, naliczajac mi polski podatek
    > (22%) VAT?

    Troche malo danych, ale sprobuje oddac swoj 'glos w sprawie' i pogdybac;)
    Moim zdaniem jesli na Allegro jestes zidentyfikowany jako firma -podatnik ,
    a oni, jako portal pobieraja oplaty za swoje uslugi to mamy do czynienia ze
    swiadczeniem uslug elektronicznych, ktore jako wyjatek od zasady ( art 27
    ust 1) powinny byc samoopodatkowane przez uslugobiorce, gdyz za miejsce
    swiadczenia uznaje sie miejsce gdzie NABYWCA uslugi ma swoja siedzibe( art
    27 ust 3,4) . W Twoim przypadku to Niemcy. Wg mnie na fakturze wystawionej
    przez Allegro powinien figurowac dopisek- "usluga podlega opodatkowaniu VAT
    u nabywcy" i dalej to juz problem Twojej firmy;).
    Byc moze Allegro zidentyfikowalo Cie jak osobe fizyczna nie prowadzaca
    dzialalnosci i stad to 22%?, albo ( o czym nie wiem) innego rodzaju uslugi
    lub towary byly przedmiotem transakcji..... To co powyzej to na mój
    'domysl';)
    weronika